• Åttan

2008

Hej!
    Är det ok att man hakar på här?
    Jag och min sambo har försökt att bli gravida i ett år nu men utan resultat. Sambon vill vänta med ev. utredning tills nästa år men jag vill NU NU NU!! Så jag funderar på att söka mig till mig gyn å se där om dem kan hjälpa mig med att kolla upp mig till att börja med iallafall..

• Åttan

Får börja med att säga Grattis till pyret i magen då...

Upptäckte dem på gyn att du hade PCO?
    Det är väl en början iallafall att kolla upp mig.. om det visar sig att det kanske inte är nå fel på mig så kanske sambon ändra uppfattning å vill söka tidigare!

oxle bo skrev 2008-03-28 12:30:03 följande:
    hej.. klart du får vara med,,gör det,gå till gyn. det gjorde jag o efter som jag har PCO så behövde inte gubben göra någon utredning. jag fick pergo.. o det funkade kanon är gravid i v8 nu
  • Åttan

Ja det har jag, iallafall vad jag tycker.. det senaste halvåret så har mensen kommit på dagen förutom dem 2 senaste månaderna då den först kom 2 dagar för tidigt och nu sist så kom den 3 dagar för sent. Vad det gäller äl så tror jag att även den är regelbunden vad jag kan känna iallafall fast förra månaden så tror jag inte att jag hade någon för jag hade bara lite lite molvärk men inga andra typiska tecken. I somras så bråkade mensen med mig i ca 2 ½ månad iom att jag blödde lite lite bara varje gång.. så att jag klarade mig på trosskydd, ibland kom det bara ett par droppar. Var till gyn då å då trodde man att min kropp bettede sig så för att jag var stressad på jobbet och för att vi höll på att flytta men allt såg bra ut invärtes!

oxle bo skrev 2008-03-28 12:41:25 följande:
    tack..har du regelbunden mens? ÄL?
  • Åttan

Jag har funderat på att köpa äl-tester för att just kolla så att jag har äl men har tänkt att medtanke på att jag känner av min äl så otroligt mycket med värk i äggstockarna och har tydliga äl flytnigar så har har jag tänkt att jag måste ju nästan ha äl för varför skulle jag ha värk å flytningar annars lixom. Denna månaden så är jag rätt så säker på att jag hade ägglossning igår.. hade så ont.. det var nästan en värre värk än vad jag brukar ha vid mens.. högg till i varje steg som jag tog. Var länge sen jag hade sån värk i samband med ägglossning men jag tror att jag hade en kraftig äl denna gången för jag tror inte att jag hade någon förra månaden.. Visst har tankar om att jag kanske möjligtvis skulle ha PCO.. men har man äl då som vanligt?
    Pyro pyret skrev 2008-03-29 14:01:24 följande:

Jeskan: Min dator är helt konstig just nu... vad jag menar när jag skrev att du skulle gå till gyn var att kolla den fysiska delen men också att du får lämna en del blodprover för att kolla dina hormoner. Det händer ju att de spökar. Ibland är jag sjukt otydlig... Lycka till
    [/citat]

Pyro pyret skrev 2008-03-29 13:56:29 följande:
    [citat]
    Jeskan:Hej och välkommen till den bästa tråden. Läste igenom det som skrivits innan och visst kan du ha POC, men då borde de ha upptäckt det hos gyn när du var där tycker jag. Var och kicka på din sida och såg att du hade normal och regelbunden mens och förmodligen äl. Om jag var du skulle jag börja med att köpa äl-stickor och kolla om du har äl. Har du äl tycker jag att du skall gå till gyn och kolla en gång till (fråga om poc) samt be om att sambon får lämna ett spermaprov för att se vilken kavlitet de har. Hoppas det vill sig för er snart.Nikithea: gud va skönt och höra att det gått så bra!Wilma00: alla dagar är inte bra dagar. Krya på dig, kramNattfjärillinnan:Du är också välkommen till den bästa tråden här på fl. Kan inte se din sida så jag vet inte din bakgrund...men jag antar att ni måste ha kämpat på ett tag innan IVF:en så det måste känna jätte bra för er. Lycka till. Allmänt: Ingen mens i sickte... är på dag 28 i min cyckel så det kanske inte var helt otippat. Förra månaden var cyckeln 42 dagar och jag hoppas inte att den är längre denna månad. Har varit och hämtat upp en massa pergotime och gör mig nu redo för min dubbeldos. Mådde rätt skumt av dem, så jag hoppas verkligen att de tar sig på denna kur. Att vänta är långsamt. Ha de gött!!!
  • Åttan

Jag har tänkt att avvakta å se om det händer någonting denna månaden.. och om vi inte lyckas denna månaden heller så tänkte jag ringa till Gyn å boka en tid å så får jag ta det därifrån!
    Pyro pyret skrev 2008-04-01 18:14:36 följande:

Vi får hoppas att det var en äl... håller tummar och tår. När jag sluta med mina p-piller trodde jag att jag hade äl eftersom jag fick ont och "slemmet" var som det skulle....vet inte vad det var jag kände. En gång satt jag i bibloteket och fick så ont att jag inte kunde stå upp (folk fråga om jag behövde hjälp, vilket var sjukt pinsamt) Fast jag tycker att det känndes mer precis efter att jag hade slutat med mina p-piller... nu känns det inte värre än mensverk dock annorlunda (normalt får jag ju en massa stora äggblåser, men inga ägg som släpper). Efter att jag slutade med mina p-piller så har jag också slutat litar på min kropp, för den är helt sannslöst icke trovärdig. Därmed inte sagt att din är sådan... ring och kolla om du inte kan få en tid hos din gyn och lämna blodprov, så kan de se om du hade en äl nu eller inte.
  • Åttan

Wimla00--> Hur e det med dig idag? bättre.. ?

• Åttan

Ja det stämmer att det är efter 3 månader.. vem fixar?
    Här har äl precis passerat.. tror att det var en dunder äl för jag hade sådan värk att jag knappt kunde gå vissa stunder, när jag tog ett steg då högg det till i äggstockarna... så vi får hoppas på en dunder äl! Annars så jobbar jag förtillfället.. jobbar sista natten nu.. ska bli skönt när man kommer hem imorgon bitti med vetskapen att man är ledig ni nästan 4 dagar.. Hur e det själv?

oxle bo skrev 2008-04-02 22:42:52 följande:
    oj ser att det är dex att fiksa en ny tråd..vist brukar det vara efter 3 mån?hur går det för alla??med bebis och livet..kramar
Svar på tråden 2008