Inlägg från: mammapuh |Visa alla inlägg
  • mammapuh

Nu får det vara nog!!!

hsu skrev 2008-01-04 22:51:56 följande:
    mammapuh skrev 2008-01-04 22:47:25 följande: Det du skriver är obegripligt. 1) Jag tänker inte mycket på din dotter.2) jag för inte med osanningar om barn (med DS)Jag anmäler ditt inlägg som påhopp om du inte visar (med citat) var jag har skrivit något av ovanstående.
    Du skrev

"Stackars barn som hängs ut på forumet som ett slagträ av en grälsjuk mamma. Det är ju inte klokt vad barnet måste stå ut med i fråga om exponering och åsikter hon kanske (troligen) inte ens står för. "

Om någon säger stackars barn så kan man nog anta att man tycker synd om barnet! Så du tror inte att min dotter kommer att vara emot utsorteringen av människor som henne?

Anmäl du mitt inlägg om du tycker jag har kränkt dig, det var absolut inte min avsikt i alla fall!
    Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • mammapuh
    hsu skrev 2008-01-04 23:02:17 följande:
    mammapuh skrev 2008-01-04 22:58:28 följande: "Stackars barn" syftar inte på utsorteringen från samhällets sida, utan på att hon har en mamma som exponerar henne för sina egna syften på ett internetforum. Du har alltså helt missförstått mitt inlägg. Jag tycker synd om ditt barn för att du gör dumma saker mot henne som hennes mamma. Jag tycker INTE synd om henne för att hon har DS, eller för någonting som skulle kunna vara en följd av hennes sjukdom.
    Nej det förstod jag att du menade att det var synd om henne som har en mamma som mig. Snacka om att kränka andra men du det bjuder jag på! Jag ska inte anmäla ditt inlägg men anmäl du mitt!
  • mammapuh
    fozzie skrev 2008-01-04 22:55:42 följande:
    du kan upplysa mig här i tråden
    Nej det gör jag inte men inboxa mig om du vill!
  • mammapuh
    fozzie skrev 2008-01-04 23:08:12 följande:
    hsu menar att det är dumt att hänga ut sitt eget barn på internet mot dennes vetskap och vilja då det är väldigt enkelt att kopiera av bilder för att sedan använda dem i andra sammanhang och då ofta i syfte att göra sig rolig på andras bekostnad. Du är säkert medveten om att det finns forum på nätet där man roar sig med att lägga upp bilder på personer som har ds för att sedan häckla dem och att då lägga ut bilder på sina barn med ds är verkligen att inbjuda till att dessa bilder kommer i orätta händer.
    Så det är mitt fel om andra sitter och gör sig lustiga över min dotters foto? Det är som att säga att den unga våldtagna flickan får skylla sig själv för hon hade en kort kjol på sig! Det är aldrig någon annans fel än den som uppför sig dåligt! Dessutom har jag hela mitt galleri fullt av bilder på mina tre barn så det är bara att gå in och sno kort där om man det vill! Har dessutom delat med mig av ett kort på min dotter på sidan du snackar om så slapp de leta upp andra oskyldiga offer! Det var ingen som skrattade då men det var väl inte lika kul som när folk blir upprörda skulle jag tro!
  • mammapuh
    thj skrev 2008-01-04 23:14:28 följande:
    Men vad räknar du med då?Du skriver i en tråd som en Mamma till ett DS-barn startat!Att de ska hålla med dig??varför gör du inte en egentråd?här var det en mamma som var sårad...Hon behöver inte era råd direkt!
    Exakt! Att du är så klok! *S*
  • mammapuh
    hsu skrev 2008-01-04 23:19:12 följande:
    thj skrev 2008-01-04 23:14:28 följande: Hon har startat tråden för att hon vill diskutera saken eller? I mina ögon är orsaken till hennes sorg helt orimlig. Om hon förstår varför behöver hon förstås inte vara ledsen.Jag förväntar mig (apropå din fråga) att folk resonerar kring och lyssnar på det andra skriver. Det är tämligen respektlöst att ta upp folks tid med att diskutera på ett internetforum utan att läsa vad de svarar.
    Hur kan man vara så kall att man inte kan känna med en människa som är ledsen? Jag menar min kompis gamla senila morfar dör och hon är ledsen och jag är inte ledsen ett dugg för det är livets gång men inte tusan förväntar jag mig att hon ska känna på samma sätt som jag för hon har en anknytning till personen det har inte jag!
  • mammapuh
    Maggis skrev 2008-01-04 23:35:09 följande:
    thj;En person startar en tråd med en frågeställning och flera svarar, helt utan baktanken att såra. Bara förklara hur det kommer sig att man kanske väljer bort ett barn med ds. Sedan vrids det till att man är elak, fördomsfull, okunnig och rent ut sagt en idiot som inte fattar vad man missar. Angripen direkt, således. Helt utan provokation. Och det kan också såra, bara så du vet. Osmakligt var ordet, tror jag.Vill du förklara för mig varför man är en helt fredad zon som ds-mamma? Det går jättebra att häva ur sig diverse crap och beskyllningar om vad "alla" tycker om ds-barn men att hålla en sansad ton och ha en dialog är tydligen otroligt svårt. Sedan när blev det förbjudet att svara i en tråd här på fl? Vem bestämmer vem som får svara? Du?Vad gäller det här med att lägga ut bilder... För egen del tycker jag tjejen är jättefin men det är inte poängen. Jag tycker det är aningens illa att lägga ut en bild på sitt barn i en tråd för att understryka en poäng. Barnet har inte valt att delta i diskussionen och ska inte användas som ett bildargument. Men det är min åsikt. Andra gör som de vill.
    Tycker du att dem som skriver och ifrågasätter den sorg som någon som förlorat ett barn i magen har rätt till att göra det? Det finns människor som skrivit hemskt elaka saker till föräldrar som förlorat sina barn. På samma forum som nämndes ovan där de skrattade åt ds-barn satt de också och skrattade åt föräldrar som hade förlorat sina barn i magen eller strax efter förlossningen. Gör man alltid rätt när man hävdar sin rätt till sin åsikt? I så fall tycker jag att ni som hävdar er rätt till er åsikt kan hänga på det andra forumet för där verkar ni ju trivas!
  • mammapuh
    Frantic skrev 2008-01-04 23:42:00 följande:
    Ja eftersom vi har fri abort till Vecka 18 i Sverige så är det upp till varje kvinna att bestämma det själv. Man behöver inte ange skäl alls och kan abortera helt kärnfriska livsdugliga foster om man så önskar och det tycker jag är toppen. Jag är oerhört tacksam att det inte är du och Mammapuh som skall sitta och avgöra vilka embryon som är för mysiga för att aborteras.UWO BaraJag skrev 2008-01-04 23:33:31 följande:
    Oj vad du måste tycka om mig som måste nämna mitt namn i varje inlägg.

Puss på dig från en influensasjuk ds-mamma
  • mammapuh
    UWO BaraJag skrev 2008-01-04 23:45:30 följande:
    ...fast om du hade läst mitt inlägg hade du sett att jag inte skrivit ett jota om vad jag tycker om aborter så det vet du egentligen inte.Jag har bara skrivit vad jag tycker om diskussionen.
    Ja, och det lustiga är att jag inte heller bryr mig om ifall människor gör aborter men när det sen ska rabblas upp en massa negativa saker om ds som tillägg på varför de ska göra abort OM barnet de kanske kommer att vänta skulle ha ds och DÅ skriver en massa negativa saker utan att nämna en enda positiv och sen blir sura för att vi ds-mammor inte håller med utan vi tycker att vi lever jättebra liv, våra barn lever bra liv och vi har accepterat att de är handikappade men har fått en annan syn på livet och är glada att de lever och mår bra och är friska och krya! Vilket val de gör är upp till dem men när de liksom försöker skapa en hemsk och negativ bild av hur det är att vara förälder till ett sånt barn så får de nog stå ut med att vi ger vår bild av det hela!
  • mammapuh
    Frantic skrev 2008-01-04 23:52:23 följande:
    Nu är det knappast för att jag tycker så mycket om dig och dina åskiter som jag nämner dig och dem, det gissar jag att du greppat vid det här laget.
    Va, tycker du inte om mig?Förvånad
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!