-
Någon här skrev att jag var en dålig mamma som inte ser till mitt barns behov eller vad de nu skrev, jag lägger inte på minnet vem det var då det inte fanns någon som helst sanning bakom. Ni får själv leta om ni är så intresserade av det!Struliga Jag skrev 2008-01-04 14:08:47 följande:Mammapuh: Att ifrågasätta hur du kan kasta runt bilder på dina barn hur som helst utan att verka bry dig det minsta om följderna är inte synonymt med att kalla dig för en hemsk mamma.Vad du lägger för mening i det jag eller andra skriver är ditt problem, säger mer om dig än något annat.
-
Nu tänker jag i alla fall inte låta denna tråden sväva ut längre till något den inte var tänkt. Så TS!
Jag förstår precis vad du menar. Jag blir också ledsen och smått förtvivlad ibland när jag läser eller hör vilken syn folk har på mitt barn. Hur jobbigt det måste vara att ha ett barn som henne, så jobbigt och pinsamt att ett sånt barn inte ens skulle ha rätt att födas. Jag blir också ledsen men jag blir också glad för de allra flesta tycker faktiskt inte så. De allra flesta förstår att vi blir ledsna och visar oss och framförallt våra barn den respekt som både dem och vi förtjänar. Dessa människor får givetvis min respekt tillbaka oavsett om de valt att göra samma val som jag eller något helt annat! När man mister respekten för andra människor det är då man häver ur sig en massa enbart för att såra. Jag skulle tex aldrig gå in och diskutera huruvida jag tycker att homosexuella ska få adoptera eller inte med min kompis bror. Det är inte det viktigaste att jag får ha min åsikt i frågan utan det viktiga är att man inte sårar folk sen kan man ha sin åsikt. Skulle han dock fråga om min åsikt skulle jag så gott jag kunde utan att såra förklara för honom att jag tycker att ett barn bör ha tillgång till så väl en manlig som en kvinnlig förebild. Men aldrig jag skulle bete mig på ett sätt som många här på FL gör. Men det är lätt att sitta här och vara anonym och kräka av sig vad som helst och skriva sårande ord till människor, ord som är till enbart för att såra. Så TS ta inte åt dig, du och jag vet att vi har något underbart även om de som skriver dessa hemska tråkiga saker inte vet det och antagligen aldrig kommer att få veta det heller!
Kram
Nikki
-
Va?Frantic skrev 2008-01-04 14:29:36 följande:Så ditt inlägg idag 13:41 var bara på skoj? För att röra om lite i grytan eller?
-
Nej, det tycker inte jag heller! Det är en mycket allvarlig förseelse och ska polisanmälas!anne h skrev 2008-01-04 15:48:42 följande:jag tycker ju iofs inte att mordhot är något att le åt.. men det är jag det..
-
Skulle man inte bli förvånad över att du har fått mordhot i din inbox? Vem är det som skickar mordhot till er? Och att det skulle vara standard vid såna här trådar, det är väl bara att anmäla inlägget både till redaktionen och till polisen. Sånt får inte förekomma! Och det kan ju knappast hända om och om igen, jag känner till en som blev hotad här på familjeliv som anmälde det och den personen som hade hotat stängdes omedelbart av!Myrtille skrev 2008-01-04 16:00:40 följande:Jag log snarare åt er förvåning. Som sagt; Det här är ju standard när tråden handlar om Downs för- respektive nackdelar.
-
Jag har heller aldrig inboxat någon men också fått hemska saker skrivna till mig i min inbox några gånger men inte så hemska saker som mordhot!Lefo skrev 2008-01-04 16:04:22 följande:Så du menar att alla DS mammor inboxar och skriver elaka saker? Jag har i alla fall aldrig gjort detta. Men jag har blivit inboxad med meddelandet: "Att jag ska brinna i helvetet för att jag har pressat ut en jävla mongo unge".Vet inte om du tycker det är direkt trevligt jag blev väldigt illa berörd av en DS motståndarna här på FL och det var inte ett meddelande jag fick heller utan ganska många av flera avsändare (det var ingen i denna tråd kan jag meddela)?En av anledningarna att flertalet av FL medlemmarna inte kommer in på min sida.
-
Vem hotade vem där? Jag kan då inte minnas att någon blev hotad men å andra sidan är det väl snart ett halvår sedan. Jag vet i alla fall till 100% att jag aldrig någonsin har hotat någon eller skrivit elaka inlägg i gästböcker eller inboxat men själv har jag fått ta emot en del hårda ord men dock är det inte så hemskt som ett mordhot! Ett mordhot är ett mycket allvarligt brott som kan ge fängelsestraff och ska anmälas till polisen!Myrtille skrev 2008-01-04 16:25:43 följande:Du missade att det hände i den senaste tråden vi tjafsade i också, eller?Nu är det inte jag som hotats, men jag kan ju läsa vad folk skriver.
-
Okunskap!
-
Vem är mest värd? Lika värde? -
Tre älskade barn