-
Låt bli då!Queen70 skrev 2008-01-03 23:27:58 följande:Nä, nu e jag sur å tänker inte fråga igen .
-
Hon är underbart söt och ser inte det minsta konstig ut. Hon har två vackra ögon, en liten näsa och en söt liten mun och ett bedårande hårsvall som jag gärna bytat med *S*Lefo skrev 2008-01-04 00:01:22 följande:Till dig som tyckte att DS barn ser konstiga ut säger jag bara att det har med tycke och smak. Jag vet flera Kineser som tycker vi västerlänningar ser väldigt konstig ut och de kallade oss "utlänningar" för långnäsor (har bott i Kina i ett år).Så här ser min "konstiga” tjej ut.JA, ja jag låter min dotter visas här på FL för en gångs skull. Det händer inte ofta så titta på ni, hon är min och konstig tycker jag hon inte ser ut men jag är också hennes mor. En sak till ni behöver inte skriva och meddela att jag har gjort något dumt att jag visar min dotter så här jag vet redan vad många här tycker om detta. Ha en bra natt.Hejdå
Får se om du också får en massa påhopp nu eller om det bara är jag som felaktigt beskylls för att använda min dotter som ett slagträ. Och jag ska visst skämmas för att jag visar upp henne för folk kan säga hemska elaka saker om henne! De enda som ska skämmas är de som uttrycker sig så. SÅ upp med huvudet högt du har en alldeles perfekt liten tjej! -
Du har så rätt!thj skrev 2008-01-04 09:10:23 följande:Men jag´tror att mamman lägger ut dessa fina bilder på sin dotter för att visa er hur stolt hon är över sitt vackra barn. Barnet är ju inte DS hon är Emma
-
Visst finns det bilder på så väl Emma som Lucas och Noah i trådar som inte handlar om DS. Men jag kan förstå att de där som tycker att DS är hemskt blir upprörda när det kommer bilder på våra barn, de är ju liksom inte alls som den föreställda bilden dessa människor har av "lidande" ds-barn!anne h skrev 2008-01-04 10:37:01 följande:jag har sett Emma i andra sorters trådar.. -Vilket jag VET att jag gjort, behöver inte tro.
-
Anne!
Dessutom så var det flera månader sen jag ens skrev i en sån här totalt meningslös tråd! Och visst har jag skrivit i massor med såna här meningslösa trådar utan att visa någon bild på min dotter! Men givetvis kommer jag fortsätta visa bilder på Emma. Hon är verkligen värd att visas upp så vacker som hon är!
-
Vad bra då!Struliga Jag skrev 2008-01-04 12:18:41 följande:bilden på din dotter är EXAKT min bild av personer med DS.
-
Denna tråden startades av en mamma till ett ds-barn och inte av någon som säger sig göra abort om barnet i magen har DS. HUR kan det då ses som provocerande att det visas upp foton på vackra ds-barn i denna tråden? Tråden låg från början under kategorin "Funktionshinder" och var inte alls tänkt som någon anti DS tråd. Hade det varit så att en mamma med ett ds-barn i magen som skulle göra abort hade startat tråden då hade jag aldrig satt in något foto på min dotter här utan hänvisat till min sida ifall hon ville ha mer information. Vad jag vet finns det ingen här som ens varit i närheten av att fatta beslutet att göra abort av ett ds-barn. Dessutom dem som skriker högst här om hur olämpligt det är att visa kort på ds-barn här är de som ju redan har bestämt sig för hur de ska göra så hur kan det ses som provocerande?
-
Visst har jag det och visst har jag visat bilder på dem i trådar jag skrivit i!Struliga Jag skrev 2008-01-04 12:17:13 följande:har du inte fler barn än Emma?
-
Menar du att det är de mobbades fel att de blir mobbade? Är det inte de som mobbar som är problemet eller?Struliga Jag skrev 2008-01-04 12:44:09 följande:BILDEN är inte provocerande!Det faktum att du klistrar in bilder på din dotter och sprider hennes bild likt propaganda är det jag reagerar på som fel!Om du älskar din dotter, varför sprida hennes bilder?Vet hon om riskerna med att bilderna läggs ut på nätet?Kul för henne att om några år hitta sin bild på något forum med texten CP UNGE på, till exempel. (jag hoppas det inte sker, tog det bara som exempel)
-
Så vi ska låsa in Emma så ingen får se henne då? Tänk om någon av alla som skriver här skulle råka se min Emma på stan, bäst jag inte tar med henne ut fler gånger då? Någon kan ju säga elaka saker om henne?! Säger du samma sak till föräldrar med rödhåriga barn osv?Struliga Jag skrev 2008-01-04 12:52:06 följande:mammapuh:Jag säger bara vad jag tycker om att använda bilder på sina barn som slagträn i diskussioner.Vad jag tycker om det faktum att folk publicerar bilder på sig själva och sina barn hur lättvindigt som helt på nätet när risken är överhängande att bilderna nallas och används i felaktiga syften.Och varför utsätta en tjej som Emma, som har en defekt, för onödiga risker? Det är större risk att hennes bild återfinns i elaka sammanhang än dina övriga barns bilder, tyvärr så är det så.