Inlägg från: mammapuh |Visa alla inlägg
  • mammapuh

Nu får det vara nog!!!

MILF skrev 2008-01-02 00:46:48 följande:
    Ja det måste vara skönt och alla har ju inte sån tur. Att Emma är så duktig och mår så bra, är ju ingen garanti för att X barn med DS får det så. Min kusin har också dyslexi, gick ut skolan för 10 år sen med kassa betyg. Men som tur är så uppmärksammas det tidigare nu och man får mer hjälp -vilket iofs gäller DS också. Dock känns det lite som att utmana ödet genom att önska sig en lika duktig DS-dotter som din, om man vet att man väntar ett barn med DS. Det kan ju bli motsatsen och det är det jag vill undvika.
    Kan tillägga att min dotter är den bäst sovande i vår familj möjligen tillsammans med sin yngsta lillebror Hon lägger huvudet på kudden vid 20 tiden och vaknar inte en gång på hela natten och så har det varit så gott som när hon föddes. Samma sak med Noah medans Lucas är helt värdelös när det gäller att sova!
    Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • mammapuh

Im Fabolous!

Du svarade aldrig på om det var okej att skriva vilka felatkigheter som helst så länge man skriver det mellan två "    "  ?

• mammapuh
    MILF skrev 2008-01-02 00:54:20 följande:
    Min skrutt är också värdelös på att sova. Nu tog jag dock bara upp några exempel som kan vara jobbiga för föräldrar och barn.Det är bland annat det som skrämmer (iaf mig). Tänk om MITT barn (om jag fick ett barn med DS) skulle få alla problem ett barn med DS kan ha och har hög risk att få.
    Jag känner bara till ett barn som varit dålig på att sova (när det gäller ds) och han är 7 år idag och sover jättebra nu men gjorde det inte som bebis. Men om det berodde på ds eller inte kan man ju inte svara på med tanke på hur min mellanson varit på att sova!
  • mammapuh

Anne!

Tänk vilken tur att våra barn kom just till oss!

• mammapuh
    anne h skrev 2008-01-02 00:58:20 följande:
    menar du.. *flinar*Jo, de gör ju det!! så jag måste lämna datorn emellanåt, de vet när de ska passa på. Å andra sidan är det jag som vet hur routern fungerar, kan alltid hota med att dra ur den, så de inte kan surfa.. haha
    Stackars barn *S*
  • mammapuh
    anne h skrev 2008-01-02 01:02:30 följande:
    Stackars barn?! Du menar stackars morsan, som måste gå från datorn..haha
    Nej stackars barn men så har jag inga tonåringar
  • mammapuh
    Myrtille skrev 2008-01-02 08:42:40 följande:
    Du skrev:"Min dotter skulle kunna leva på ensam ö lika bra som någon annan hon har inga medecinska svårigheter och skulle ha samma förutsättningar som sin bror skulle haft. Men hur stor kan risken vara att hon hamnar ensam på en öde ö? *S*"Du menar att hon har samma förutsättningar som sin bror. Antingen fungerar väl han sämre än de flesta barn, vilket skulle förklara ert behov av assistans, eller så fungerar hon lika bra som alla andra barn, vilket gör att jag undrar över ert behov av assistans.Så hur är det? Innebär Downs syndrom några som helst besvärligheter i vardagen? Eller är det aaaaabsolut ingen skillnad?
    Nu gällde frågan om min dotter skulle klara sig på en öde ö och jag svarade att på en öde ö skulle hon inte klara sig sämre än sin 5,5 åriga lillebror. Hur många barn med eller utan DS skulle överleva på en öde ö? Jag har inte påstått att min dotter är som alla andra. Vi har inga former av hjälpmedel åt henne. MEN hon har en resurspedagog i skolan som hjälper henne med det pedagogiska arbetet eftersom en lärare knappt hinner med alla barnen som det är idag fast de inte har några funktionshinder. Så om man nu ser en resurspedagog som ett hjälpmedel så har vi ETT hjälpmedel men jag tror inte att Emmas resurspedagog skulle gilla att vi kallar henne för hjälpmedlet *S*
  • mammapuh
    Myrtille skrev 2008-01-02 08:44:01 följande:
    Så talar en abortmotståndare. Då handlar inte diskussionen egentligen om fosterdiagnostik, utan om huruvida abort är mord.
    Jag är inte fullständigt emot abort! Du väljer ut ett inlägg som passar dig så du kan fortsätta käbbla!
  • mammapuh
    Myrtille skrev 2008-01-02 08:48:03 följande:
    Skulle inte en flicka utan Downs ha kunnat bjuda dig på lika mycket skratt och lycka, menar du?
    Jag har en dotter med DS och är inte rädd för att få en till!
  • mammapuh
    Myrtille skrev 2008-01-02 09:04:21 följande:
    Vill du dra igång "frisk"-diskussionen igen? På allvar?
    Nej för det är inget att diskutera, min dotter är FRISK se så var den diskussionen avslutad!
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!