Inlägg från: mammapuh |Visa alla inlägg
  • mammapuh

Nu får det vara nog!!!

MILF skrev 2008-01-01 23:47:28 följande:
    Hade dessa flickor aborterats så är det inte kränkande mot de flickor som lever i Kina med sina föräldrar. Det är inte heller kränkande mot den kinesiska flickans föräldrar om många andra aborterar flick-foster. Jag tycker inte att det är okej att abortera flickor bara pga könet här i Sverige MEN jag kan förstå de människor i Kina som gör det. Tänk dig att bo fattigt i hela ditt liv, knappt ha mat och staten styr varje steg du tar. Du får inte ens skaffa så många barn du vill. Bara ETT barn. En pojke är praktiskt taget din chans att överleva. Skulle du ta den chansen?
    Ja, själv står jag ju inför det faktum att om jag blir gravid en gång till så vill jag gärna ha en dotter till. Och ju mer man läser om folk som gör abort pga oönskade egenskaper hos barnet ju mer funderar man ju på hur man själv skulle göra. Är det rätt att göra abort för att barnet har ds anser jag i alla fall att det är lika rätt att göra abort om barnet är en pojke (eller en flicka beroendes på vilka egenskaper man är ute efter) jag ser ingen som helst skillnad på detta då det får exakt samma konsekvenser för det ofödda barnet!
    Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • mammapuh
    Im Fabulous skrev 2008-01-01 23:50:18 följande:
    Nej, inte som ett foster.
    Och det kan du svara på?
  • mammapuh
    Im Fabulous skrev 2008-01-01 23:52:10 följande:
    anne h skrev 2008-01-01 23:50:45 följande: Poängen är att ett foster är inte medveten om vad som sker.
    Det fanns en tid i mitt liv då jag också trodde mig veta ALLT! Sen gick åren och man insåg att så var det ju inte alls *S*
  • mammapuh
    Im Fabulous skrev 2008-01-01 23:51:37 följande:
    Alltså, får man ett funktionshindrat barn så får man. Så är det ju va, men alla önskar sig väl ett friskt barn med vettiga förutsättningar? Det största för mig här i livet har varit att få träffa min sambo, flytta ihop med honom, leva med honom och till slut få barn! Allt detta missar en människa med DS! Eller har jag fel?
    Gjorde du fvp?
  • mammapuh
    anne h skrev 2008-01-01 23:50:45 följande: Poängen är att ett foster är inte medveten om vad som sker.
    Så då är det okej att göra abort pga fel ögonfärg eller pga fel egenskaper vilka de än är hos det väntade barnet? Barnet är ju ändå inte medvetet om vad som sker?!
  • mammapuh
    Då kanske vi ska ta livet av alla gamla senila människor också de är ändå inte medvetna av vad som sker?
  • mammapuh
    Im Fabulous skrev 2008-01-01 23:57:39 följande:
    Nej, det gjorde jag inte. Jag ligger inte i riskzonen, men hade jag gjort det hade jag nog gjort fvp.
    Okej, men ett råd gör fvp nästa gång va! Jag var 26 år när min dotter föddes och låg då inte i någon riskzon! Vad hade du gjort om din dotter haft ds då? Hur hade du velat bli bemött av andra?
  • mammapuh
    MILF skrev 2008-01-01 23:58:16 följande:
    Nu tror ju jag att pojkar och flickor är väldigt lika varandra -om man uppfostrar dom lika. En pojke utan DS är ganska olik en pojke med DS. Är det abort över lag det diskuteras i tråden nu?
    Fast jag vill inte ha fler pojkar jag vill ha en dotter till! Stampar tjurigt med fötterna i golvet!
  • mammapuh
    Im Fabulous skrev 2008-01-02 00:01:07 följande:
    Men det har jag ju redan skrivit tidigare i den här tråden. Hade jag fått eller om jag någonsin får ett barn med DS skulle jag självklart älska det precis som mitt friska barn.Jag hade velat bli bemött med respekt. Precis som du blir. Iallafall utav mig.
    Så först sitter du i en tråd och säger att du inte vill ha ett sånt barn och sen ska du älska det barnet?
  • mammapuh
    MILF skrev 2008-01-02 00:03:17 följande:
    Gör då abort, jag hade inte tagit illa upp om du gjorde abort pga att fostret var en flicka. Däremot kanske jag inte hade förstått ditt val.
    Nej jag skulle inte göra abort om det var en flicka, jag vill ju ha en flicka till. Så jag har två pojkar och två flickor! Blir så många killar i vår familj annars!
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!