• Anonym

Har du en "bullfitta"?

Jag har en som jag hatar. Mår jätte dåligt över det! :(

Någon som vet om man kan träna bort den eller vad man kan göra för att den ska försvinna eller bli mindre?
    Jag vet inte vad jag ska göra!
    Men såhär orkar jag inte leva längre, mår så jävla dåligt!

HJÄLP!

• Svar på tråden Har du en "bullfitta"?
  • Anonym (kanelbulle)

men konstigt att ni säger att det inte går att träna bort när min blivit mindre
    det förblir ett mysterium..

jag kanske har en gigantisk smörboll på venusberget som minskar ju mer jag går ner i vikt.. hmm

• Spartacus

ett venusberg putar, mer eller mindre...

jag har faktiskt aldrig förstått innebördan av bullfitta,
    kanske om man är jättejättekraftig och stoppar magen i bylinningen så det ser ut som blygdbenet är enormt!

bara övervikt går att göra nåt åt ts,
    men hur ditt skelett ser ut är ju inte lätt att ändra..

• Eisa
    Loyden skrev 2007-11-28 12:51:38 följande:
    Jag och mina 4 vänninor äter lunch jämt. Sitter då mitt i stan och kikar på folk.Vi är nog mer öppna än dem flesta och diskuterar allt. Men vi säger då aldrig "där kommer en bullfitta" och har aldrig sagt heller. Kanske för att vi är lite mer respektfulla än andra då? Och kanske för att en i "gänget" just har en bullfitta. Hon mår dock inte dåligt för det längre! Men dem som går förbi kan ju må jätte dåligt för att dem har det!Man har väl bättre saker för sig än att spana in bullfittor på stan?? =/ Vi är dessutom såna som inte säger saker om folk om vi inte kan säga det direkt till personen vi pratar om. Och visst springer man inte fram till en person för att berätta för henne att hon har en bullfitta? Vi kanske bara är tråkiga då? För att vi inte diskuterar och lägger märke till att folk har bullfitta?
    Nej vaddå man är väl bara olika, lägger märke till olika saker
  • Loyden

Ja självklart är det så. Det har du rätt i! =)

Men då undrar jag vad ni får ut av att kolla in folks skrev? Är bara nyfiken nu ,för jag kan verkligen inte förstå vad man får ut av det. Är det för att dölja sina egna små fel? Eller bara en "kul" grej att reta dem som redan mår dåligt?
    Känns bara inte så moget att sitta och diskutera sånt över lunch!?
    Inget illa emot dig men blir nyfiken på vad folk tänker med och hur man kommer fram till att man ska kika in och fundera på hur folk ser ut mellan bena?

-Hej ska du hänga med ner på stan och fika?
    -Ja men bara om vi kollar in bullfittor!?
    -Självklart ska vi göra det. Det gör ju alla!

Eisa skrev 2007-11-28 13:02:23 följande:
    Nej vaddå man är väl bara olika, lägger märke till olika saker
  • Eisa
    Loyden skrev 2007-11-28 13:08:04 följande:
    Ja självklart är det så. Det har du rätt i! =)Men då undrar jag vad ni får ut av att kolla in folks skrev? Är bara nyfiken nu ,för jag kan verkligen inte förstå vad man får ut av det. Är det för att dölja sina egna små fel? Eller bara en "kul" grej att reta dem som redan mår dåligt? Känns bara inte så moget att sitta och diskutera sånt över lunch!? Inget illa emot dig men blir nyfiken på vad folk tänker med och hur man kommer fram till att man ska kika in och fundera på hur folk ser ut mellan bena? -Hej ska du hänga med ner på stan och fika?-Ja men bara om vi kollar in bullfittor!? -Självklart ska vi göra det. Det gör ju alla!

För det första säger man inte till personen det berör, det är som vanligt skvaller, typ "kolla varför har hon så tight tröja med den där magen?" eller "Oj vad blek hon är". Saker som utmärker sig på folk brukar man ofta kommentera... Och har en tjej värsta snoppliknande bullen mellan benen så blir det lätt att det kommenteras också.

Det är absolut inget man "planerar" att kolla på.

• sophie8705

Jag forstar inte problemet med att ha en bullfitta. Ja menar det ar ett konsorgan och ingen ser lika ut dar nere. Jag har aldrig hort en kille namna nagot om att det ar snyggare med tjejer som inte har det. Ne ma bra over hur du ser ut idag Ts, och har du kille sa kan du beratta att du mar daligt over det har sa kan han nog tala om for dig att du ar perfekt precis som du ar.

Mamma till angeln William
  • Anonym

aha det förklarar saken. Jag sitter inte och skvallrar om hur folk ser ut heller. Aldrig fattat poängen med det, det känns så otroligt ointressant!

• Loyden

Men allt det du nämner är ju helt normalt? Blek är man ju på vintern? Solarium har inte funnits i ALLA år.. Förr skulle man vara blek på vintern. Det hör ju till! Finns också dem som inte kan få färg av solen? Har man stor mage kanske man inte kan hitta en tröja som inte sitter tight? Eller så är man bara nöjd med sig själv och känner att man trivs i dem kläderna.
    Vilket man ska vara!
    Men jag tycker inte det blir lätt att kommentera om en tjej har något som "står ut". För jag sitter inte och kollar in folk mellan bena. Så enkelt är det! Tycker inte heller att någon ska behöva utsättas för att folk stirrar och kommenterar hur man ser ut mellan bena! För dem som mår dåligt är det ju jobbigt att bara gå ut. Och sen sitter ni där och pratar strunt. Oviktiga saker som bara gör att människor mår sämre. Hade det inte funnits sånt struntprat hade detta land kanske varit lite bättre. Man måste inte se ut på ett speciellt sätt för att bli accepterad! Man ska bli accepterad hur man än ser ut! Man ska inte behöva känna att folk ska kommentera någon del av ens kropp när man går ut på stan. Där går det för långt! Inte konstigt att folk får socialfobi och låg självkänsla när folk bara hjälper till att berätta hur många fel man har på kroppen. Förstår inte heller varför man ska behöva se ut på ett speciellt sätt för att slippa struntprat bakom ryggen!

Enligt mig är det bara löjligt! Ska ta upp detta på nästa tjejkväll då vi är ca 25 personer. Ska bli intressant att höra vad dem har att säga. Då är vi också i åldrarna 19 till 55.

Men nu hamnar vi OT här.

TS var stolt över hur du ser ut. Verkligen!!! Du har inget att skämmas över. Inte heller något att må dåligt över! Försök vara stolt över att du är som du är!

Eisa skrev 2007-11-28 13:14:47 följande:
    För det första säger man inte till personen det berör, det är som vanligt skvaller, typ "kolla varför har hon så tight tröja med den där magen?" eller "Oj vad blek hon är". Saker som utmärker sig på folk brukar man ofta kommentera... Och har en tjej värsta snoppliknande bullen mellan benen så blir det lätt att det kommenteras också.
    Det är absolut inget man "planerar" att kolla på.
  • Anonym

men vaddå skulle du hellre ha en platt fitta?? då skulle jag hellre ha bullfitta, det är väll ändå det som är normalast??

• Eisa
    Loyden skrev 2007-11-28 13:30:49 följande:
    Men allt det du nämner är ju helt normalt? Blek är man ju på vintern? Solarium har inte funnits i ALLA år.. Förr skulle man vara blek på vintern. Det hör ju till! Finns också dem som inte kan få färg av solen? Har man stor mage kanske man inte kan hitta en tröja som inte sitter tight? Eller så är man bara nöjd med sig själv och känner att man trivs i dem kläderna. Vilket man ska vara! Men jag tycker inte det blir lätt att kommentera om en tjej har något som "står ut". För jag sitter inte och kollar in folk mellan bena. Så enkelt är det! Tycker inte heller att någon ska behöva utsättas för att folk stirrar och kommenterar hur man ser ut mellan bena! För dem som mår dåligt är det ju jobbigt att bara gå ut. Och sen sitter ni där och pratar strunt. Oviktiga saker som bara gör att människor mår sämre. Hade det inte funnits sånt struntprat hade detta land kanske varit lite bättre. Man måste inte se ut på ett speciellt sätt för att bli accepterad! Man ska bli accepterad hur man än ser ut! Man ska inte behöva känna att folk ska kommentera någon del av ens kropp när man går ut på stan. Där går det för långt! Inte konstigt att folk får socialfobi och låg självkänsla när folk bara hjälper till att berätta hur många fel man har på kroppen. Förstår inte heller varför man ska behöva se ut på ett speciellt sätt för att slippa struntprat bakom ryggen! Enligt mig är det bara löjligt! Ska ta upp detta på nästa tjejkväll då vi är ca 25 personer. Ska bli intressant att höra vad dem har att säga. Då är vi också i åldrarna 19 till 55.Men nu hamnar vi OT här. TS var stolt över hur du ser ut. Verkligen!!! Du har inget att skämmas över. Inte heller något att må dåligt över! Försök vara stolt över att du är som du är!
    Okej du och dina vänner kanske inte skvallrar och pratar snusk och konstigheter. Men det gör vi Och det är ingen som mår sämre av det eftersom det stannar mellan oss.
Svar på tråden Har du en "bullfitta"?