Men allt det du nämner är ju helt normalt? Blek är man ju på vintern? Solarium har inte funnits i ALLA år.. Förr skulle man vara blek på vintern. Det hör ju till! Finns också dem som inte kan få färg av solen? Har man stor mage kanske man inte kan hitta en tröja som inte sitter tight? Eller så är man bara nöjd med sig själv och känner att man trivs i dem kläderna.
Vilket man ska vara!
Men jag tycker inte det blir lätt att kommentera om en tjej har något som "står ut". För jag sitter inte och kollar in folk mellan bena. Så enkelt är det! Tycker inte heller att någon ska behöva utsättas för att folk stirrar och kommenterar hur man ser ut mellan bena! För dem som mår dåligt är det ju jobbigt att bara gå ut. Och sen sitter ni där och pratar strunt. Oviktiga saker som bara gör att människor mår sämre. Hade det inte funnits sånt struntprat hade detta land kanske varit lite bättre. Man måste inte se ut på ett speciellt sätt för att bli accepterad! Man ska bli accepterad hur man än ser ut! Man ska inte behöva känna att folk ska kommentera någon del av ens kropp när man går ut på stan. Där går det för långt! Inte konstigt att folk får socialfobi och låg självkänsla när folk bara hjälper till att berätta hur många fel man har på kroppen. Förstår inte heller varför man ska behöva se ut på ett speciellt sätt för att slippa struntprat bakom ryggen!
Enligt mig är det bara löjligt! Ska ta upp detta på nästa tjejkväll då vi är ca 25 personer. Ska bli intressant att höra vad dem har att säga. Då är vi också i åldrarna 19 till 55.
Men nu hamnar vi OT här.
TS var stolt över hur du ser ut. Verkligen!!! Du har inget att skämmas över. Inte heller något att må dåligt över! Försök vara stolt över att du är som du är!
Eisa skrev 2007-11-28 13:14:47 följande:
För det första säger man inte till personen det berör, det är som vanligt skvaller, typ "kolla varför har hon så tight tröja med den där magen?" eller "Oj vad blek hon är". Saker som utmärker sig på folk brukar man ofta kommentera... Och har en tjej värsta snoppliknande bullen mellan benen så blir det lätt att det kommenteras också.
Det är absolut inget man "planerar" att kolla på.