• evesam

gyn undersökning av en man????hjälp!!

jag vill inte bli gyn undersökt av en man..
    får man inte välja det själv??
    jag vägrar...har aldrig varit me om en gyn undersökning förut o tänker inte börja med en man...

• Svar på tråden gyn undersökning av en man????hjälp!!
  • homemade

Vad är problemet, det är en läkare. Vill du vara säker på att få välja kön så gå privat, kolla gula sidorna på din stad

• Smilla75

Det kan du nog inte ha några synpunkter på om du inte väljer att gå privat. Men du kan ju alltid önska en kvinnlig.

• ELJEN

Såklart du kan välja det själv! Du kan önska en kvinnlig och får du ändå en man så är det bara att byta. Du bestämmer över din kropp.

• palmblad

Manliga är i regel extra försiktiga.

• Emmec

Ja, du ska inte gå om det känns fel, men jag har varit hos 3 manliga gynekologer och blivit imponerad över hur varsamma de är jämfört med de kvinnliga jag haft. De jag träffat har också varit super gulliga som personer och min teori är att man måste vara väldigt trevlig och förtroendeingivande som manlig gyn, annars skulle ingen kvinna komma tillbaka till en, för de är ändå speciellt att lägga upp benen framför en främmande man.

Det jag kan rekomendera är att du tar med dig någon, din kille förslagsvis, och säger att du vill ha med honom i rummet. Då känner man sig inte lika utsatt och då har man klarat av den första gången och det går lättare nästa gång. Förstår att du är orolig, det var jag också, men förkasta det inte direkt om du inte verkligen mår dåligt av det, för som sagt, de är oftast väldigt väldigt duktiga!

***Mamma till Ina 060331 & nr2 BF 080425***
  • Flisongen

Hmm, jag skulle göra gynundersökning på sjukhuset en gång och fick en manlig. Det gick inte.. Jag låg där i stolen och försökte slappna av, men han kunde inte stoppa in nånting för jag var för spänd. Pinsamt, men jag fick gå därifrån utan undersökning. Ändå var det en tjej i rummet, för att det skulle kännas bättre för mig.
    Men, men..

• evesam

min kille??? ska min kille stå o titta på när en annan man e där nere på hans tjej/fru o rotar...skulle inte tro det...hur tror du det hade känts för honom...varför väljer man en manlig gynekolog när det finns kvinliga..vill man verkligen ligga o visa upp allting för en annan man än sin egen..inte jag iaf..aldrig någonsin...

Emmec skrev 2007-11-22 12:45:21 följande:
    Ja, du ska inte gå om det känns fel, men jag har varit hos 3 manliga gynekologer och blivit imponerad över hur varsamma de är jämfört med de kvinnliga jag haft. De jag träffat har också varit super gulliga som personer och min teori är att man måste vara väldigt trevlig och förtroendeingivande som manlig gyn, annars skulle ingen kvinna komma tillbaka till en, för de är ändå speciellt att lägga upp benen framför en främmande man.Det jag kan rekomendera är att du tar med dig någon, din kille förslagsvis, och säger att du vill ha med honom i rummet. Då känner man sig inte lika utsatt och då har man klarat av den första gången och det går lättare nästa gång. Förstår att du är orolig, det var jag också, men förkasta det inte direkt om du inte verkligen mår dåligt av det, för som sagt, de är oftast väldigt väldigt duktiga!
  • alegria

som dom andra sagt så brukar dom manliga vara mycket bättre än dom kvinnliga som är mycket mer hårdhänta undrar varför.
    Men om du absolut vill ha en kvinnlig så har du ju självklart rätt att kräva det. Och jag tycker inte du ska ta med din kille skulle bara göra situationen ännu mer konstig.

Lycka till med besöket!!

• BimBim o Knorrans Mamma

Enligt min erfarenhet så r män MKT bättre än kvinnor. Mer proffsiga, förklarar bra, och duktiga överlag. Mkt helre manlig än kvinnlig enligt min erfarenhet.

(¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
  • Essica

Hej. Självklart kan du välja själv men väntetiden kan ju var lite längre. Jag var hos en manlig gyn. i början av hösten. Strax innan han skulle undersöka mig så kom där in en kvinna ev undersköterska och var med under hela undersökningen. Det gick hur bra som hellst, kändes inte så obehagligt när hon var med.

Svar på tråden gyn undersökning av en man????hjälp!!