• evesam

gyn undersökning av en man????hjälp!!

jag vill inte bli gyn undersökt av en man..
    får man inte välja det själv??
    jag vägrar...har aldrig varit me om en gyn undersökning förut o tänker inte börja med en man...

• Svar på tråden gyn undersökning av en man????hjälp!!
  • palmblad

Ts: Är annan religion orsak till ditt problem?

• trebarsmamma

jag tycker att manliga gynläkare är bättre är tanter, dom är så sura och tror att dom vet allt. manliga är försiktiga och låter än se lite mera av vad som finns där inne om man nu är gravid

• siamusen

Jag föredrar ocksa den manliga gynekologen jag haft men om nagon känner sig obehaglig till mods med sin bm, vare sig det âr en kvinna eller en man, sa är det vâl sjâlvklart att de ska byta om det âr möjligt.

Man ska trots allt kunna kânna att man kan lita pa sin bm och ska kunna kânna sig bekväm vid besöken. Kan man inte det kan graviditeten bli onödigt jobbig.

• Louisa

Självklart kan du välja TS! Bara du säger till i förväg att du inte vill ha en manlig läkare så brukar det inte vara några som hellst problem! Kommer du däremot in på en akuttid så kan det vara lite svårare, men är det en förbeställd tid och du säger till vid tidsbokningen så ska dem faktiskt respektera ditt önskemål.

Lycka till!

♥To have a child ... is to decide forever to have your heart walk around outside your body♥
  • palmblad

De ska respektera om de KAN.

• siamusen
    palmblad skrev 2007-11-24 12:59:32 följande:
    De ska respektera om de KAN.
    Fast i TS fall verkar det röra sig om tidsbestâlld undersökning och da bör det inte vara nagot problem.
  • palmblad

De kan ju ha ont om kvinnliga läkare där och fler har kanske samma önskemål o har beställt tid före.

• siamusen
    palmblad skrev 2007-11-24 13:02:54 följande:
    De kan ju ha ont om kvinnliga läkare där och fler har kanske samma önskemål o har beställt tid före.
    Ja, da tar man vâl en senare tid da.
  • palmblad

Vad man kan göra det svårt för sig!

• Spartacus

säg till i god tid innan besöket! antagligen kommer du få byta tid eftersom dom inte bara kan byta läkare med varandra precis hursomhelst...

och att bli undersökt av en man gör ingen skillnad alls!
    det är lätt att tro det när man inte provat,
    men dom är ju jätteproffesionella och det finns absolut
    INGET sexuellt i en gynundersökning.

Svar på tråden gyn undersökning av en man????hjälp!!