gyn undersökning av en man????hjälp!!
jag vill inte bli gyn undersökt av en man..
får man inte välja det själv??
jag vägrar...har aldrig varit me om en gyn undersökning förut o tänker inte börja med en man...
jag vill inte bli gyn undersökt av en man..
får man inte välja det själv??
jag vägrar...har aldrig varit me om en gyn undersökning förut o tänker inte börja med en man...
TS, du får självklart önska en kvinnlig gyn även om du inte går privat, däremot är det inte säkert att sjukvården kan tillmötesgå din önskan, speciellt inte i en förlossningssituation.
Även narkosläkaren (om du tex skall få ryggbedövning) kan vara en man och kommer då att se dig naken.
Vad är det som får dig att känna att det skulle vara så hemskt med en manlig läkare?
Förlossningsläkaren är otroligt upptagen. Ofta finns bara en läkare i hela huset som ska ha hand om akuta KK o förlossningen inkl akuta snitt. Behövs ett akut snitt eller sugklocka, kan man inte räkna med en kvinnlig.
Hålla täcke framför underlivet vid förlossning?
Nej,men behövs en förlossningsläkare kan de inte kalla in en extra för att det ska va en kvinnlig. Är det fullt på förlossningen när du kommer in o bara en manlig bm finns, är det inget att göra. Men du klarar dig rätt bra där, genom att få bm är män.
Vad då som jag skrev?
Oundvikligt? Ryggbedövning är inte oundvikligt, men väldigt hjälpande ibland.
Jag har varit på ett antal gynundersökningar och en av gångerna kom det en man, jag trodde jag skulle dö, det kändes så olustigt och äckligt, säger alltid till innan nu att jag inte vill ha en man, och det slipper jag. Det var en gammal äcklig gubbe som var där nere på mig och det var så äckligt.