• evesam

gyn undersökning av en man????hjälp!!

jag vill inte bli gyn undersökt av en man..
    får man inte välja det själv??
    jag vägrar...har aldrig varit me om en gyn undersökning förut o tänker inte börja med en man...

• Svar på tråden gyn undersökning av en man????hjälp!!
  • Lovely Rita

Det spelar väl ingen större roll hur det känns för din kille? Det är en läkarundersökning som vilken annan som helst. Det är ju inte något sexuellt. Dessutom skulle inte killen stå nere hos gynekologen och titta han också, han skulle ju vara med dig vid huvudändan.

Jag håller förresten med dom andra. De manliga gynekologerna är mycket mer varsamma.

• emtoao

Tror faktiskt inte längre att man får vägra när man kommer tll undersökningen. Man kan ringa i förväg och avboka som vanligt men i kassan så får man inte säga "Nej jag vägrar en manlig" Är inte 100% säker men min mor som är barnmorska sa detta för inte längesedan alls. Det går liksom inte att ha en inbokad tid och komma och sen gå. Det är trots allt patienttider som kunde brukats av någon annan som försvinner. Och vi alla vet ju hur det är med tillgången där...

Sen så får man nog ta och varva ner lite. Han är en läkare precis som sina kvinnliga kollegor. Det är inte perversa idioter som blir gynekologer. Jag är hur nöjd som helst med min manliga gyn. Vill inte byta för nåt i världen.

Gå dit. Slappna av. Så ska du se att det gick över förväntan bra. Jag lovar dig.

• enilorac

Förut kände jag som du men nu men när jag nyligen genomgick två missfall på rad blev jag undersökt av en man båda gångerna. Kan säga att det var det sista jag funderade på då....
    Sen är en man mycket mer försiktig som gynekolog eftersom han själv inte vet hur det känns för kvinnan. Den erfarenheten har jag....

Kram C och C

• Marianne83

Jag har faktiskt bara varit hos en äldre man... Kommer inte ihåg om jag reagerade på det första gången, men jag tror inte det. Han var ju "såklart" väldigt profesionell! Ändå drog jag mig jättelänge för att gå över huvud taget, så för mig har det varit mer skrämmande med själva undersökningen i sig än vem jag gått till!

• Bobbenn
    TS självklart kan du välja!!! Jag skulle ALDRIG låta en karl rota mig mellan benen utan anledning.
    ♥♥♥♥JAG HAR EN BEBIS I MAGEN!!!♥♥♥♥
  • enilorac

Bobbenn: Det finns väl alltid en anledning till att man gör en gynundersökning......

C och C

• Bobbenn
    enilorac skrev 2007-11-22 23:27:01 följande:
    Bobbenn: Det finns väl alltid en anledning till att man gör en gynundersökning......C och C
    Det finns ingen anledning till att det är en man. Du har ett val
    ♥♥♥♥JAG HAR EN BEBIS I MAGEN!!!♥♥♥♥
  • Jungblom

Jag har bara haft kvinnliga de ggr jag gjort en.
    Men jag bryr mig inte om könet på läkaren bara den gör ett bra jobb

Svar på tråden gyn undersökning av en man????hjälp!!