Inlägg från: Bobbenn
|
-
-
Det finns ingen anledning till att det är en man. Du har ett valenilorac skrev 2007-11-22 23:27:01 följande:Bobbenn: Det finns väl alltid en anledning till att man gör en gynundersökning......C och C
-
Jasså? Jag har bara haft kvinnor och i min mening är dom mkt mer kompetenta då dom vet hur det känns själva. Män är ju bara vidrigtTant Greta skrev 2007-11-23 03:01:26 följande:Anledningen till att en annan man än min man rotar i mitt underliv,är att han ska söka&finna "fel"...Ibland har sambon varit med.Superbra ju!Har nästan bara haft manliga gyn..Läkare som läkare tänker jag..kvinnlig som manlig..De har ju samma utbildning!
-
Det tar jag men min BM innan. Ingen man utom min egen ser mitt underliv.Bliglin skrev 2007-11-23 19:12:04 följande:Vad i hela friden gör ni som inte vill ha manliga gynekologer om ni kommer in på förlossningen och förlossningsläkaren är man?*bara undrar*
-
Varför måste du vara helt naken på förlossningen? Ingen kan väl tvinga dig till det. Det går att hålla täcket framför dig osv. Är det oundvikligt är det ju en annan femma.Cissi70 skrev 2007-11-23 19:24:11 följande:TS, du får självklart önska en kvinnlig gyn även om du inte går privat, däremot är det inte säkert att sjukvården kan tillmötesgå din önskan, speciellt inte i en förlossningssituation.Även narkosläkaren (om du tex skall få ryggbedövning) kan vara en man och kommer då att se dig naken.Vad är det som får dig att känna att det skulle vara så hemskt med en manlig läkare?
-
Som jag skrevpalmblad skrev 2007-11-23 19:48:01 följande:Förlossningsläkaren är otroligt upptagen. Ofta finns bara en läkare i hela huset som ska ha hand om akuta KK o förlossningen inkl akuta snitt. Behövs ett akut snitt eller sugklocka, kan man inte räkna med en kvinnlig.Bobbenn skrev 2007-11-23 19:25:33 följande:Är det oundvikligt är det ju en annan femma.Ingen man kommer förlösa mig. Har massvis med vänner och INGEN har någonsin blivit förlöst av en man. Finns inte så många manliga BM trots alltpalmblad skrev 2007-11-23 19:48:30 följande:Hålla täcke framför underlivet vid förlossning?
-
Visar du underlivet när du tar den?palmblad skrev 2007-11-23 19:57:04 följande:Oundvikligt? Ryggbedövning är inte oundvikligt, men väldigt hjälpande ibland.Det bestämmer du innan.palmblad skrev 2007-11-23 19:56:17 följande:Nej,men behövs en förlossningsläkare kan de inte kalla in en extra för att det ska va en kvinnlig. Är det fullt på förlossningen när du kommer in o bara en manlig bm finns, är det inget att göra. Men du klarar dig rätt bra där, genom att få bm är män.Vad då som jag skrev?
Bobbenn skrev 2007-11-23 19:25:33 följande:Är det oundvikligt är det ju en annan femma. -
Vad är problemet med att ha en BH på eller hålla en tröja i fram? Får du ett akut KS är det inte F****n du visar. Jag har inga principer, jag har ett val. Och vad du har för åsikt har inget med saken att göra heller.palmblad skrev 2007-11-23 20:00:55 följande:Nej, du visar inte underlivet då du tar ryggbedövning, men det är lite svårt att lägga den med tröja på. Gäller pinsamheten brösten också?Varför är det en annan femma när det är tvunget? Då klarar du tydligen det. Är det rädsla eller princip? Är det princip anser jag att man får betala extra för sina krav. Skulle självklart gälla folk med principer enligt religion också.
-
*suckar* som jag skrev innan då är det ju oundvikligt Barnet kommer väl alltid först.siamusen skrev 2007-11-23 20:08:31 följande:Far du akut snitt visar du i princip allt da de tar av dig klâderna, rakar könet och skâr strax över. De skär inte mitt pa magen om du trodde det.
-
Rädsla nej. Jag visar mig inte naken i onödan för någon. Varför behöver jag inte förklara för dig eller någon annanpalmblad skrev 2007-11-23 20:11:04 följande:Jag undrade om det var av rädsla eller ej.Bh kan du ha, men undrar om du bryr dig när du har ont. Tröja att hålla upp blir jättebökigt. Vid akut ks tror jag inte man har tröja. Då lär du nog bli avklädd upptill.
-
Finns iaf inget att raka på mitt kön
-
Sorry blir bara trött på folk som inte verkar fatta.siamusen skrev 2007-11-23 20:13:15 följande:Ja, det förstar jag.Jag svarade bara pa att man visst visar underlivet nâr man snittas. Och att de tar av ens privata klâder ocksa. Dock far man en schysst tunn sjukhusrock att ha pa sig.
-
Gyn kontroll? vad är det egentligen då? Jag går alltid hos MVC och där finns det bara kvinnor i min stad. Har gjort en enda undersökning på gyn sjukhuset och sa då ingen man och dom svarade självklart får du välja.palmblad skrev 2007-11-23 20:13:13 följande:Anser gyn-kontroller vara nödvändigt och bökar inte till det för personalen genom att kräva kvinnlig, eftersom jag inte är rädd.
-
Visssa tycks finna nöjje i att försöka ändra andra. I slutändan är det ändå DITT valJLS skrev 2007-11-23 20:22:07 följande:Om du inte vill ha en manlig så vill du inte, förstår inte varför folk måste tjafsa emot det. Vissa har obehag inför främmande män, även om de är läkare, som håller på och undersöker underlivet. Det är bara att acceptera och gratta de som inte bryr sig.Jag går heller inte till en manlig gynekolog då jag inte känner mig bekväm med män i sådana situationer men går hos en privat kvinnlig gyn med landstingets priser , bättre kan det inte bliSök privat och kvinnlig, ingen har rätt att tvinga dig eller få dig att känna dig löjlig.
Bra inlägg!
-
Känns onödigt och dyrt.Tant Greta skrev 2007-11-23 20:22:32 följande:Finns privata gynekologer.
-
Tur dom kan det dåpalmblad skrev 2007-11-23 22:24:51 följande:Om landstinget inte kan erbjuda kvinnlig gyn, får man vackert betala privat.
-
1 fall på miljonen då typ och då kan man nog vänta 1 veckapalmblad skrev 2007-11-23 22:27:59 följande:De kan inte alltid göra det.