• evesam

gyn undersökning av en man????hjälp!!

jag vill inte bli gyn undersökt av en man..
    får man inte välja det själv??
    jag vägrar...har aldrig varit me om en gyn undersökning förut o tänker inte börja med en man...

• Svar på tråden gyn undersökning av en man????hjälp!!
  • palmblad

Nej, du visar inte underlivet då du tar ryggbedövning, men det är lite svårt att lägga den med tröja på. Gäller pinsamheten brösten också?

Varför är det en annan femma när det är tvunget? Då klarar du tydligen det. Är det rädsla eller princip? Är det princip anser jag att man får betala extra för sina krav. Skulle självklart gälla folk med principer enligt religion också.

• Springsteen

hehehe hörde om en kvinnlig gynekolog som hade tagit fel hål

Har bara haft bra erfarenheter av manliga gynekologer.. en som varit extremt överpedagogiskt men de hade sina förklaringar senare ( han frågade hur de var o jag höll på med en glukosbelastning, vilket han inte visste, o jag svarade att de var lite darrigt.. vilket han tolka som att jag var nervös )

Har oxå haft med min sambo på i stort sett alla undersökningar under graviditeten vilket känns väldigt bra!!! Han har i o för sig suttit utanför skynket de flesta gångerna eller vid mitt huvud...

Men ring till mottagningen o säg att du vill ha en kvinnlig... de är de vana vid!!!!

• palmblad

Jag lägger inte gärna upp mig öht, men ser det som friskvård att gå till gyn en gång om året, när jag ändå ska ha nya p-piller. Om läkaren inte kräver undersökn hoppar jag över.

• palmblad

Skynket, springsteen? Bor du i USA?

• Bobbenn
    palmblad skrev 2007-11-23 20:00:55 följande:
    Nej, du visar inte underlivet då du tar ryggbedövning, men det är lite svårt att lägga den med tröja på. Gäller pinsamheten brösten också?Varför är det en annan femma när det är tvunget? Då klarar du tydligen det. Är det rädsla eller princip? Är det princip anser jag att man får betala extra för sina krav. Skulle självklart gälla folk med principer enligt religion också.
    Vad är problemet med att ha en BH på eller hålla en tröja i fram? Får du ett akut KS är det inte F****n du visar. Jag har inga principer, jag har ett val. Och vad du har för åsikt har inget med saken att göra heller.
    ♥♥♥♥JAG HAR EN BEBIS I MAGEN!!!♥♥♥♥
  • siamusen
    Bobbenn skrev 2007-11-23 20:05:02 följande:
    Vad är problemet med att ha en BH på eller hålla en tröja i fram? Får du ett akut KS är det inte F****n du visar. Jag har inga principer, jag har ett val. Och vad du har för åsikt har inget med saken att göra heller.
    Far du akut snitt visar du i princip allt da de tar av dig klâderna, rakar könet och skâr strax över. De skär inte mitt pa magen om du trodde det.
  • Bobbenn
    siamusen skrev 2007-11-23 20:08:31 följande:
    Far du akut snitt visar du i princip allt da de tar av dig klâderna, rakar könet och skâr strax över. De skär inte mitt pa magen om du trodde det.
    *suckar* som jag skrev innan då är det ju oundvikligt  Barnet kommer väl alltid först.
  • palmblad

Jag undrade om det var av rädsla eller ej.
    Bh kan du ha, men undrar om du bryr dig när du har ont. Tröja att hålla upp blir jättebökigt. Vid akut ks tror jag inte man har tröja. Då lär du nog bli avklädd upptill.

• Bobbenn
    palmblad skrev 2007-11-23 20:11:04 följande:
    Jag undrade om det var av rädsla eller ej.Bh kan du ha, men undrar om du bryr dig när du har ont. Tröja att hålla upp blir jättebökigt. Vid akut ks tror jag inte man har tröja. Då lär du nog bli avklädd upptill.
    Rädsla nej. Jag visar mig inte naken i onödan för någon. Varför behöver jag inte förklara för dig eller någon annan
  • palmblad

Har aldrig hört att man rakar könet vid nån form av ks. Men däremot att man kan ha trosor på sig.

Svar på tråden gyn undersökning av en man????hjälp!!