Inlägg från: siamusen |Visa alla inlägg
  • siamusen

gyn undersökning av en man????hjälp!!

Bobbenn skrev 2007-11-23 20:05:02 följande:
    Vad är problemet med att ha en BH på eller hålla en tröja i fram? Får du ett akut KS är det inte F****n du visar. Jag har inga principer, jag har ett val. Och vad du har för åsikt har inget med saken att göra heller.
    Far du akut snitt visar du i princip allt da de tar av dig klâderna, rakar könet och skâr strax över. De skär inte mitt pa magen om du trodde det.
  • siamusen
    Bobbenn skrev 2007-11-23 20:10:58 följande:
    *suckar* som jag skrev innan då är det ju oundvikligt  Barnet kommer väl alltid först.
    Ja, det förstar jag.Jag svarade bara pa att man visst visar underlivet nâr man snittas. Och att de tar av ens privata klâder ocksa. Dock far man en schysst tunn sjukhusrock att ha pa sig.
  • siamusen
    palmblad skrev 2007-11-23 20:12:11 följande:
    Har aldrig hört att man rakar könet vid nån form av ks. Men däremot att man kan ha trosor på sig.
    Jo, det gör de.

Förmodligen inte vid katastrofsnitt men vid manga akutsnitt gôr de det.
  • siamusen
    palmblad skrev 2007-11-23 20:19:45 följande:
    Rakar de vid planerat snitt också?
    Ja, ofta sa rakar de översta delen av haret. Inte hela underlivet dock, eller det har de aldrig gjort pa mig i varje fall utan bara omradet strax under dâr de ska skära.
  • siamusen

Jag föredrar ocksa den manliga gynekologen jag haft men om nagon känner sig obehaglig till mods med sin bm, vare sig det âr en kvinna eller en man, sa är det vâl sjâlvklart att de ska byta om det âr möjligt.

Man ska trots allt kunna kânna att man kan lita pa sin bm och ska kunna kânna sig bekväm vid besöken. Kan man inte det kan graviditeten bli onödigt jobbig.

• siamusen
    palmblad skrev 2007-11-24 12:59:32 följande:
    De ska respektera om de KAN.
    Fast i TS fall verkar det röra sig om tidsbestâlld undersökning och da bör det inte vara nagot problem.
  • siamusen
    palmblad skrev 2007-11-24 13:02:54 följande:
    De kan ju ha ont om kvinnliga läkare där och fler har kanske samma önskemål o har beställt tid före.
    Ja, da tar man vâl en senare tid da.
  • siamusen
    palmblad skrev 2007-11-24 13:10:55 följande:
    Vad man kan göra det svårt för sig!
    Tja, men det âr vâl knappast ditt eller mitt problem

Folk far vâl göra sina egna val
Svar på tråden gyn undersökning av en man????hjälp!!