• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • Chutzpah

Bara ett par exemplar som jag minns (det finns säkert flera):

18/1 2006 - 19 skadade Tel Aviv
    30/3 2006 - 4 död, bombare som låtsades vara lyftare
    17/4 2006 - 11 död, mer än 60 skadade, Tel Aviv
    29/1 2007 - 3 död, Eilat

• bez

[Tolkassistans]

NO
    "Tor du virkligen Jødene gjør dette for moro skyld? Er Oliventree mer verdt en et menneksliv?Hva mend all bombingen som forregår? skal dei bare se på å bli bombet sønder?"

SV
    Tror du verkligen Judarna gör detta för X X ? Är olivträden mer värt än människoliv ? Vad är det för mening med all bombning som pågår ? Ska de bara se på och bli sönderbombade ?

• teek taak
    Chutzpah skrev 2007-10-28 19:12:00 följande:
    Bara ett par exemplar som jag minns (det finns säkert flera):18/1 2006 - 19 skadade Tel Aviv30/3 2006 - 4 död, bombare som låtsades vara lyftare17/4 2006 - 11 död, mer än 60 skadade, Tel Aviv29/1 2007 - 3 död, Eilat
    Vad bra. Undrar om nu Free spirit tar tillbaka sitt ord där hon skrev att de "brukar" för som jag ser det så är dte bara 3 fall under 2006 och ett sen jan 2007.
  • Free Spirit
    bez skrev 2007-10-28 19:12:52 följande:
    [Tolkassistans]NO"Tor du virkligen Jødene gjør dette for moro skyld? Er Oliventree mer verdt en et menneksliv?Hva mend all bombingen som forregår? skal dei bare se på å bli bombet sønder?"SVTror du verkligen Judarna gör detta för X X ? Är olivträden mer värt än människoliv ? Vad är det för mening med all bombning som pågår ? Ska de bara se på och bli sönderbombade ?
    Tack!!
  • Chutzpah

teek taak.... det är enbart de som jag minns, absolut inte alla som ägde rum!!!!!!

• Chutzpah

Och en sak till..... jag listade de när någon eller några omkom, inte de där folk enbart skadades.

• teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-28 19:02:21 följande:

Tor du virkligen Jødene gjør dette for moro skyld? Er Oliventree mer verdt en et menneksliv?Hva mend all bombingen som forregår? skal dei bare se på å bli bombet sønder?
    Oki nu förstår jag bättre. Ja olivträden för palestinierna är lika värt en människoliv. Att rycka ur trädet från marken är som att mörda en familjmedlem för palestinier.

Anser du att det är rätt av israel att mörda palestinier, tortera dem, fängsla dem, neka dem återvända till sitt land, bomba sönder deras städer och byar, jämna deras hus med marken, klassa dem som andra klassmedborgare är humant och demokratiskt?
  • teek taak
    bez skrev 2007-10-28 19:12:52 följande:
    [Tolkassistans]NO"Tor du virkligen Jødene gjør dette for moro skyld? Er Oliventree mer verdt en et menneksliv?Hva mend all bombingen som forregår? skal dei bare se på å bli bombet sønder?"SVTror du verkligen Judarna gör detta för X X ? Är olivträden mer värt än människoliv ? Vad är det för mening med all bombning som pågår ? Ska de bara se på och bli sönderbombade ?
    Så gulligt av dig. Tack för översättningen.
  • teek taak
    Chutzpah skrev 2007-10-28 19:17:17 följande:
    teek taak.... det är enbart de som jag minns, absolut inte alla som ägde rum!!!!!!
    Oj vilket bra minne du har. Jag blir avundsjuk. VArifrån kom den listan ifrån? Har du källan?
  • Chutzpah

Det var nyhetsartiklarna som jag sparade. och ja, jag har ett extremt ovanligt bra minne, så sluta med sarkasmer..

Svar på tråden Israel/Palestina