• SnyggEric

Israel/Palestina

Israel och Palestina befinner sig i konflikt sedan mycket lång tid tillbaka. Palestina beskylls för terrorism mot oskyldiga israeler med sina självmordsbombare, och Israel i sin tur tvingar iväg palestinier från sin hem och hindrar bla annat födande kvinnor att komma till sjukhus genom att neka dem att gå igenom vägspärrar. 

Vad tycker du? Ska man stoppa bistånd till Palestina eller ska man bojkotta Israel?
  • Svar på tråden Israel/Palestina
  • Chutzpah

Om du behöver hjälp att begripa engelskan säg bara till.

news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4915868.stm
    www.cnn.com/2006/WORLD/meast/04/17/telaviv.blast/index.html
    www.iht.com/articles/2006/04/17/news/web.0417israel.php
    www.abc.net.au/news/stories/2007/09/23/2040753.htm
    news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4628412.stm
    news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4628412.stm
    news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/6309029.stm
    www.associatedcontent.com/article/280467/pregnant_palestinian_woman_and_niece.html
    www.jpost.com/servlet/Satellite%2FJPArticle%2FShowFull&cid=1150886023917

• teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-28 19:36:18 följande:

ik interessant?? Klart det er det for det går ik i døden uten å få vinning på det hele..
    om staten israel inte utövar rasism och terrorism hade det kanske inte blivit så. Nå vill du svra på min fråga eller ska jag glömma den?
  • teek taak

Chutzpah

Fast jag bad om en statistik, inte en bunt länkar. Ja jag är inte så bra på eng. Översätta de länkarna du länkat till, tack!

• Chutzpah

Du bad om källor. Du får lära dig engelska i så fall, ty jag varken har tid eller ork att översätta alla artiklar jag länkte till. Jag hjläper gärna till med vissa ord, men tyvärr inte hela översättningar. Du får klura ut det själv.

• bez

Free Spirit skrev 2007-10-28 19:36:18 följande:

ik interessant?? Klart det er det for det går ik i døden uten å få vinning på det hele..
    Jag tror att de är sk. heliga krigare ("råstolt" folk). Tänk även på att USA står bakom Israel till 100 %, trycket är totalt.
  • Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-28 19:45:11 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-28 19:36:18 följande:om staten israel inte utövar rasism och terrorism hade det kanske inte blivit så. Nå vill du svra på min fråga eller ska jag glömma den?
    Terror er et feil valgt ord for den krig som Israel er i..
  • Free Spirit
    teek taak skrev 2007-10-28 19:18:56 följande:
    Free Spirit skrev 2007-10-28 19:02:21 följande:Oki nu förstår jag bättre. Ja olivträden för palestinierna är lika värt en människoliv. Att rycka ur trädet från marken är som att mörda en familjmedlem för palestinier. Anser du att det är rätt av israel att mörda palestinier, tortera dem, fängsla dem, neka dem återvända till sitt land, bomba sönder deras städer och byar, jämna deras hus med marken, klassa dem som andra klassmedborgare är humant och demokratiskt?
    Om det er feil å fengsle terrorister..NEI!! Drepe arabere? Det blir så når en er i krig, men det vet kanskje ik du? Dei går ik bevisst ut for å drep uskyldige. Og hvorfor bomber dei tror du?
  • teek taak
    Chutzpah skrev 2007-10-28 19:51:47 följande:
    Du bad om källor. Du får lära dig engelska i så fall, ty jag varken har tid eller ork att översätta alla artiklar jag länkte till. Jag hjläper gärna till med vissa ord, men tyvärr inte hela översättningar. Du får klura ut det själv.
    Fast du skrev "Om du behöver hjälp att begripa engelskan säg bara till." Så jag tyckte det var bra och geniröst Källor för statistik bad jag den som kom med påståendet, inte till en hög länkar. Jag har inte heller tid att läsa en hög länkar och utifrån dem göra en egen statistik.

Om du inte är kapabel att hänvisa till en tillförlitlig statistik kanske Free spirit kan göra det eftersom det var hon som kom med sitt påstående.
  • teek taak

ressiwresseB

Japp och kommer alltid att stödja palestinierna i deras kamp mot staten israel.

• teek taak

Free Spirit skrev 2007-10-28 20:09:02 följande:

Terror er et feil valgt ord for den krig som Israel er i..
    Terror är när man mördar oskyldiga. Detta är vad israel sysslar med.
Svar på tråden Israel/Palestina