Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Vi är nog alla kvar, men vi har mer i livet än att bara sitta vid datorn med

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Gabriella S skrev 2007-09-03 12:27:22 följande:
    Det är ju ingen som tvingar någon att tro på den heller! Men om man nu INTE tror på den - vad har man då i KYRKAN att göra? Kyrkan bygger ju på den boken vare sig du gillar den eller inte, och om du inte gillar den så får du väl bara låta bli att gå till kyrkan. Och inte gå in där och försöka tvinga prästerna som verkar där, att rätta sig efter DINA åsikter...Hur svårt kan det vara..?
    Kunde inte sagt det bättre själv!
  • stina84
    Alexiaa skrev 2007-09-03 15:56:10 följande:
    Gabriella S- Varför skulle homosexualitet vara något konstigt?Du talar om att leva ut sin homosexualitet, det är väl samma sak som att en hetrosexuell människa lever ut sin sexualitet?Meningen med livet är inte idag att fortplanta sig, vi har redan stora befolkningsproblem på många ställen på jorden.Det du pratar om är ju sånt som skapar kaos och oreda i världen!Du verkar tycka homosexuella är "avskum" och "vidriga"...tycker du så?Kom inte med något så korkat sagt som leva ut sin homosexualitet, utan tycker du de är vidriga människor som inte borde få finnas, för det är på det sättet jag uppfattar de åsikter du verkar ha.Det är inte några enstaka djurarter som har den driften, det är väldigt många...Delfiner tex, är faktiskt sk bisexuella för det är så otroligt vanligt.
    Eftersom vi tror på det som står i bibeln så tycker vi ju att det är fel att man "lever ut sin homosexualitet" med andra ord ha sex med en av samma kön.
    Så du menar att vi ska sluta fotplanta oss? Då skulle befolkningen snat dö ut. För att vi ska kunna fortsätta leva på den här jorden så krävs det ju att man utökar sig.

Sedan tycker jag inte att man kan jämnföra människor med djur då vi står långt över dem.

Än en gång så hatar inte gud syndaren utan synden.

Det där med att man inte borde viga någon som har dödat sin fru, det förstår jag vad du menar med det (Dorian) Men samtidigt så kan ju han be om syndens förlåtelse, men en homosexuell som ska in i kyrkan och be om guds välsignelse och sedan gå hem och "utföra" bröllopsnatten ber ju inte om syndens förlåtelse direkt...
  • stina84
    Alexiaa skrev 2007-09-03 17:09:07 följande:
    Stina84- Men jag talar inte längre om GUD, finns inte ens något bevis på om han finns eller har funnits.Alltså om vi överger vigsel i kyrkan snacket! Jag kan inte se vad homosexuella gör för fel.Självfallet ska vi inte sluta fortplanta oss, men det är inte längre meningen med livet...Vi är väldigt överbefolkade på jorden och i vissa länder har det tom sats upp rekomendationer för hur många barn man får skaffa.Enligt naturen är homosexualitet inget onormalt, det har alltid funnits både bland djur och människor.
    Du talar inte längre om Gud nej. Men nu pratar vi ju faktiskt om homosexuellas rätt att få viga sig i kyrkan, och tro det eller ej, kyran är Guds hus! Du förstår inte vad de homosexuella gör för fel kanske, men för oss som tror på det som står i bibeln är det inte så konstigt. Jag har sagt det en gång innan och jag kan säga det igen. Jag tycker inte illa om homosexuella däremot så tycker jag att det de gör är fel.
  • stina84
    Alexiaa skrev 2007-09-03 17:11:00 följande:
    Stina84- av ren nyfikenhet, vad anser du om homosexuella som adopterar barn då?
    Det är helt OT här. Vad jag vet så tror jag att det finns en länk längre bak i tråden? där någon har startat jusst en sådan tråd med den frågan du är ute efter
  • stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 18:23:02 följande:
    Hur vet du det? De kanske ber om syndens förlåtelse både före och efter!Så det är OK att vara seriemördare, så länge man ber gud om ursäkt, men det är inte att idka homosex. Heh. Jag som trodde att mord var en synd gud aldrig förlät. Måste ha läst fel bibel.
    Kanske de gör, men grejen med att be om syndernas förlåtelse är ju att man inte kommer upprepa dem.  Varför måste du misstolka allt man skriver? Är du ute efter plusspoäng kanske? Jag har aldrig påstått att det är ok att vara seriemördare. Jag menar bara att gud förlåter syndaren om han vill ha förlåtelse, men då bör man väl ändå låta bli den synden som man fått förlåtelse om sedan då med? Nu pratar jag inte enbart om homosexualitet utan alla synder.
  • stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 19:12:51 följande:
    Vänta nu... så en man som mördat två kvinnor får be om förlåtelse, fast mord är en dödssynd, och sedan gifta sig igen i HOPP om att han inte gör det, men två homosexuella får inte ens chansen att prova?Jag missförstår inte, jag drar de logiska konsekvenserna av vad som skrivs.
    Jo det är visst så att om man mördat så kan man få förlåtelse, likaväl om en man har legat med en annan man så får han förlåtelse men då krävs det ju att man avhåller sig sedan med
  • stina84
    Alexiaa skrev 2007-09-03 19:28:55 följande:
    Stina84- Men du talar om att det är onaturligt...På vilket sätt skulle det vara onaturligt?Strunt i bibeln, det är en historia och inte fakta för fem öre, så varför är det onaturligt?Inser du att folk kan verkligen känna sig kränkta och väldigt utsatta/ ledsna av det du skriver? eller saknar du empati.
    Varför ska jag strunta i bibeln för? Det är ju ett kyrkligt bröllop vi pratar om, och tro det eller ej så tror vi på det som står i bibeln. Du kanske tror att det är en historia, men INTE jag och inte de andra heller som är troende. Jo jag kan visst förstå att de känner sig kränkta, men jag har väl rätt till min åsikt? Fråga inte om ni inte vill ha svar!
  • stina84

Japp jag läser vad du skriver men jag förstår inte vart du vill komma. Jag tycker att det är fel, precis som det står i bibeln att det är...

• stina84
    Alexiaa skrev 2007-09-03 19:58:17 följande:
    Stina84- Sedan kan man väl använda andra ord eller...Bara för att jag kanske tycker du är ful, ditt barn har fult namn eller att min granne är tjock så säger jag inte det.Jag vill inte folk ska känna sig kränkta, man kan ha sin mening utan att få folk att bli ledsna.Tror du inte man ska vara god för att bli accepterad av gud då?
    Absolut så håller jag med dig där. Jag har skrivit det innan och jag skriver det igen. Jag har aldrig gått ut på torget och predikat om att homosexualitet är fel, än mindre sagt det rakt ut till dem eller behandlat dem illa på något annat sätt som skulle kunna knytas till deras sexuallitet. Men som sagt så frågar ni här och nu i detta forum och då svarar jag. Lika väl som ni "klankar" ner på oss kristna för att vi inte delar samma åsikt som er andra. Vi kommer inte ändra åsikt bara för att lagen ändras hela tiden och att det nu är ok att vara homosexuell.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?