Alexiaa skrev 2007-09-03 15:56:10 följande:
Gabriella S- Varför skulle homosexualitet vara något konstigt?Du talar om att leva ut sin homosexualitet, det är väl samma sak som att en hetrosexuell människa lever ut sin sexualitet?Meningen med livet är inte idag att fortplanta sig, vi har redan stora befolkningsproblem på många ställen på jorden.Det du pratar om är ju sånt som skapar kaos och oreda i världen!Du verkar tycka homosexuella är "avskum" och "vidriga"...tycker du så?Kom inte med något så korkat sagt som leva ut sin homosexualitet, utan tycker du de är vidriga människor som inte borde få finnas, för det är på det sättet jag uppfattar de åsikter du verkar ha.Det är inte några enstaka djurarter som har den driften, det är väldigt många...Delfiner tex, är faktiskt sk bisexuella för det är så otroligt vanligt.
Eftersom vi tror på det som står i bibeln så tycker vi ju att det är fel att man "lever ut sin homosexualitet" med andra ord ha sex med en av samma kön.
Så du menar att vi ska sluta fotplanta oss? Då skulle befolkningen snat dö ut. För att vi ska kunna fortsätta leva på den här jorden så krävs det ju att man utökar sig.
Sedan tycker jag inte att man kan jämnföra människor med djur då vi står långt över dem.
Än en gång så hatar inte gud syndaren utan synden.
Det där med att man inte borde viga någon som har dödat sin fru, det förstår jag vad du menar med det (Dorian) Men samtidigt så kan ju han be om syndens förlåtelse, men en homosexuell som ska in i kyrkan och be om guds välsignelse och sedan gå hem och "utföra" bröllopsnatten ber ju inte om syndens förlåtelse direkt...