Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 20:33:51 följande:
    Så du tycker också att det är fel av barn att vara stökiga, av kvinnor att gå till kyrkan under mensen och, ja, det vi gjorde igår, skrev en massa under sabbaten, har du bett om ursäkt för det?
    Jag tänker inte ens gå in på det, det är OT för mig i detta ämne
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    bbpop skrev 2007-09-03 20:44:11 följande:
    Faktum är att jag inte känner någon kristen som hävdar att homosexualitet är fel.
    Du verkar då inte känna många kristna!
  • stina84
    Peippo skrev 2007-09-03 20:47:58 följande:
    Jaha...så nu var vi där...Visst i första Moseboken står det så men hur i allsin dar skulle boken ha fortsatt om det stod att Gud skapade två kvinnor? Skulle Kain och Abel ha kommit till i Edens egna labb med IVF ??? Nej du, tror helt enkelt att det är man och kvinna på grund av dramaturgiska orsaker. Hur skulle man annars för människor för länge sedan ha (dvs mer än 1000 år) berättat för folk att allt är skapat av Gud? Man kände helt enkelt inte till all fakta som vi vet i dag om evolutionen osv. Man kan inte bara blunda för vetenskapen. Eller jo, man kan välja att blunda men det är väl ändå lite dumt. Jag tror du kan ta och bläddra i bibeln lite själv, granska och analysera. Tänka efter...det är bibeln till för.
    Jo det är vad du tror ja, men nu står det inte så i bibeln. Jag har nog läst bibeln fler gånger än du har. Kanske är det du som borde ta och läsa den ännu en gång
  • stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 20:51:57 följande:
    Ååå vad jag älskar när folk gräver en grav åt andra så man kan knuffa dem däri...Om gud verkligen bara skapade EN man och EN kvinna, måste ju Kain, Abel och Set ha begått incest å det grövsta, eftersom vi är sex miljarder idag. Så antingen skapade gud oss för arvsynd utan chans för att komma undan, eller så är incest inte fel enligt bibeln. Which is it?Fast det är klart, om vi vore en hel art av inavlade varelser skulle det ju förklara en hel del... Speciellt som det skett två gånger, med tanke på Noaks ark och det tämligen lilla gruppen människor som hängde på den kanotfärden...
    Du kanske tycker att jag gräver min egen grav. Men varför går du in på saker som inte har med det vi disskuterar att göra? Här disskuterar vi homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan inte incest. Och heller inte deras rätt att få gifta sig över huvudtaget
  • stina84
    bbpop skrev 2007-09-03 20:54:55 följande:
    Nej men lägg ner nu. Många av mina vänner och halva min släkt är kristna. Några är aktiva i frikyrkor andra i Svenska Kyrkan. Några är präster andra är andligt intresserade i största allmänhet. En mångfald med andra ord. Och jag har aldrig hört någon av dem uttala sig negativt om homosexuella.Dina inskränkta åsikter och arroganta attityd får stå för dig.
    Jag känner nog lika många kristna som du om inte ännu fler, och jag har aldrig hört någon av dem säga att homosexuallitet INTE är en synd!
  • stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 20:58:29 följande:
    Jag struntar i om du håller med mig. Det handlar om VAD SOM STÅR I BIBELN. Eller är din fundamentalism beroende på vilka synder DU inte tycker om?
    Så bara för att du säger så är det så då eller? Du verkar tro att ditt ord är lag här inne! Ta fram det/de bibelcitaten då!
  • stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 20:59:33 följande:
    Nej, det är klart, allt som kräver konsekvens av kristna är OT. Förlåt, jag glömde.
    Vi kan sitta här och disskutera hela bibeln här inne, men nu pratar vi jusst om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan, är det så svårt att hålla sig till det eller?
  • stina84

Nu måste jag sticka, men jag återkommer....

• stina84
    Frantic skrev 2007-09-04 08:46:57 följande:
    Hur kan biblen vara OT i en fråga om den kristna kyrkans syn på saker och ting?
    Du kanske inte lästa de andra inläggen som var syftade till det jag skrev. Jag menade på som så att bibeln är en väldigt stor bok som det står en massa saker i, och nu disskuterar vi ju faktiskt om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan, inte allt annat som står i bibeln. Det finns en länk, tror det är 2 sidor bakåt där man kan gå in och disskutera bibeln över lag om man nu vill det.
  • stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 21:15:20 följande:
    Borde inte du som god kristen ha bättre koll på det än jag, en förtappad själ? Titta efter själv. Om jag inte får ifrågasätta dina käller, våga fan inte ifrågasätta mina.Men jag kan ge dig en hint om att de dragits upp flera gånger i den här tråden av andra bibelkunniga. Har inte lust att ringa min präst-väninna för idiotfrågor ikväll.
    Nu har jag letat då eftersom du inte kände för det. Du säger att mord är en dödssynd, men så här står det i bibeln:
    "Allt skall förlåtas människorna, deras synder och hädelser, hur de än hädar. Men den som hädar den helige Ande får aldrig någonsin förlåtelse utan är skyldig till evig synd" (Mark 3:28-29)
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?