Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Nä nu måste jag kila, ska äta frukost

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Merlottis skrev 2007-09-04 09:55:37 följande:
    Men gud är ju bara ett påhitt.....hela biblen...Så tycker ja och kommer inte att ändra mej.
    Det är ingen som sagt att du måste ändra dig, men man måste ju respektera de troende om man ska in i kyrkan
  • stina84
    qenzo skrev 2007-09-04 15:27:56 följande:
    Men..öh... Är det jag som är dum?För hela tråden igenom har NI ju hela tiden sagt att Gud INTE vill ha ngt med våra synder att göra.Och nu citerar du en text där det står att synderna förlåts :ODå är det ju okej för oss homosexuella att synda bäst vi vill, för i slutändan blir vi ju förlåtna!
    Jo men läs en gång till.  Om du inte tror på Gud och ber om Guds förlåtelse så kommer du ju heller inte få den. Däremot vad det handlade om det helige anden så får man aldrig förlåtelse för det
  • stina84
    markera skrev 2007-09-04 16:00:48 följande:
    Hejhej, dina jämförelser gör mig mörkrädd. Vad har du för syn på kärleken om du jämför den med våldtäktsmän?
    Det spelar väl ingen roll, synd som synd står det i bibeln!
  • stina84
    Peippo skrev 2007-09-04 16:24:49 följande:
    Upp till prästen? WTF? Varför ska prästen få bestämma det?
    Tycker inte jag heller att de ska få bestämma. Tycker heller inte man ska tvinga en präst att gå emot sin tro när denne tror på vad som står i bibeln och att ett äktnskap är ämnat för en man och en kvinna
  • stina84

Jag tycker inte man kan jämnföra människor med djur. Vi står ganska högt över dem.

• stina84
    Mamsie skrev 2007-09-05 08:36:36 följande:
    Och förr stod vi högt över negrer. Och kvinnor. Och Samer. Och så vidare...Vilken tur att vi lever nu och inte förr, och har förmågan att se värdet i både människor och djur.
    Så du tycker djur är lika mycket värda som vi människor?
  • stina84
    mindless skrev 2007-09-05 08:47:55 följande:
    Stina84"Jag tycker inte man kan jämnföra människor med djur. Vi står ganska högt över dem."Men hur avgör man då vad som är naturligt eller inte? Själv tycker jag "naturligt" är ett totalt meningslöst omdöme, men många här svänger ju sig med det när de vill avfärda homosexualitet. Så vad betyder det [om man nu inte får jämföra med vad som sker i naturen]?
    Så för att kunna fastställa vad som är naturligt så måste man jämnföra oss med djur? Nej tack.
  • stina84

Jag har sett Jesus, om det räknas i dina ögon så räcker jag gladeligen upp båda händerna Det var där min kristna tro började

• stina84
    rosita333 skrev 2007-09-05 10:30:12 följande:
    Och vem, har sagt det? Jesus? Gud? Eller jahaaa just det , det står i bibeln, ja men då är det ju SANT!*IRONI*Gabriella S skrev 2007-09-05 10:17:44 följande:
    Jag tycker det är DU som är fruktansvärt respektlös nu! Nu är det ju så att vi som går i kyrkan och tror på Gud tror även på det som står i bibeln. Alla behöver inte känna som vi men man kan ändå visa respekt. Ska man gifta sig i Guds hus där alla läser den "töntiga" bibeln och tror på Gud, jesus ja den heliga anden då kan man visa lite respekt!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?