Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

komentera gärna....

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-12 16:56:55:
    Verkar som att man får lägga en tillägskommentar här då folk tycker jag har varit otydlig... Jag menar såklart att ni ska kommentera vad ni anser om homosexuellas rätt att få gifta sig i kyrkan.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?
  • stina84
    mindless skrev 2007-08-29 14:56:02 följande:
    Om vi pratar äktenskap som samhällelig institution, så måste givetvis kyrkan acceptera de regler som gäller om de vill ha kvar sitt mandat att viga människor. Det är oacceptabelt att en myndighetsutövare tillåts att godtyckligt diskriminera människor.Så ja, så länge kyrkan har denna rätt är det en självklarhet att även homosexuella ska få gifta sig där.
    Vi pratar inte om det är ok att de ska få gifta sig eller inte, utan om det är ok att de ska få göra det i kyrkan. Man kan ju gifta sig borgeligt med
  • stina84
    challis77 skrev 2007-08-29 14:58:54 följande:
    ...det här fick jag höra av en kille jag jobbade med en natt, han är pigstvän och jag kan inte alls vad som sår i Bibeln eller inte men han sa att det stod någonstans i Bibeln att om en kvinna och en man är gift och mannen dör så skall kvinnan gifta om sig med hans bror. Jag vet inte alls om det stämmer, men OM det skulle stämme, borde inte det också vara en "sanning" för kyrkan också? (likaväl som att homosexuella är "otrogna") Om nu Gud har skapat alla mäniskor, har han inte skapat bögarna och flatorna då också? Ni behöver inte bli arga nu, men det här är bara tankar från en som inte studerat Bibeln så mycket sedan kyrkans barntimmar och senast konfirmationen
    Gud skapade människan med en egen vilja
  • stina84
    Mogika skrev 2007-08-29 15:03:54 följande:
    Kunde inte sagt det mycket bättre själv!
    Det var absolut inte så jag menade, läs vad jag svarade på
  • stina84

Jag förstår bara inte varför man som homosexuell vill gifta sig i kyrkan när kyrkan är emot det.. Jag skulle aldrig vilja göra det om jag vore homosexuell. SKulle nog valt en plats vid havet och haft en utomhuscermoni, det vore väl ngt

• stina84

Hur kom vi in på adoption egentligen?

• stina84
    Merlottis skrev 2007-08-29 16:05:15 följande:
    pga detta
    Jo det fattade jag med...
  • stina84
    Merlottis skrev 2007-08-29 16:06:23 följande:
    men du får utveckla ditt svar
    Varför? Det hör inte hemma i tråden...
  • stina84
    Alexiaa skrev 2007-08-29 20:01:44 följande:
    Som Ma Oftendahl (eler vad hon heter sa): Kyrkan har fått en annan mening idag, precis som kineser firar jul...det har liksom blivit en högtid och något vi inte förknippar med kristendomen.Samma sak ser jag att ha skolavslutningar i kyrkan eller gifta sig där!
    För de icke troende kanske, men för de som tror på jesus och bibeln så är allt väldigt äkta och precis som det alltid varit, bibeln har ju inte ändrats heller.
  • stina84

ur korinterna:
    Har ni glömt att ingen orättfärdig ska få ärva Guds rike? Låt inte bedra er. Ingen som lever i otukt eller avguderi eller hor eller homosexualitet, i tjuvaktighet och själviskhet, ingen som dricker, som är ovettig och utsuger andra- ingen sådan får ärva guds rike

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?