Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

qenzo skrev 2007-08-31 18:06:29 följande:
    Jag vill inte ha nå fler ungar... Och sist jag kollade kunde faktiskt gay-par få barn...Gabriella S skrev 2007-08-31 13:57:29 följande:
    Jasså du, inte naturligt iallafall
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    qenzo skrev 2007-08-31 17:57:34 följande:
    Jag har aldrig påstått att jag ska gifta mig i en kyrka.Jag kliver in i kyrkan endast då nöden kräver det, eller när jag känner för att ta kort på vackra målningar.
    Att du inte ska gifta dig, fine det är upp till dig. Men jag kan fortfarande inte förstå varför man som homosexuell vill gifta sig i en kyrka, man kan ju likaväl gifta sig borgeligt
  • stina84
    common people skrev 2007-08-31 18:23:46 följande:
    stina84 skrev 2007-08-31 18:12:48 följande: Nu är du ute på hal is. Och återigen kan du inte jämföra incest med homosexualitet. Ett barn vars föräldrar är syskon riskerar ofta att få mycket svåra handikapp, både mentalt och fysiskt. Men det är du ju förmodligen medveten om, så därför förstår jag ännu mindre varför du jämför förhållanden mellan syskon och förhållanden mellan två personer av samma kön.
    Vad babblar du om egentligen? Jag sa bara att 2 män eller 2 kvinnor kan inte få barn på naturligt sätt. Hur fick du det till incest?
  • stina84
    common people skrev 2007-08-31 18:23:46 följande:
    stina84 skrev 2007-08-31 18:12:48 följande: Nu är du ute på hal is. Och återigen kan du inte jämföra incest med homosexualitet. Ett barn vars föräldrar är syskon riskerar ofta att få mycket svåra handikapp, både mentalt och fysiskt. Men det är du ju förmodligen medveten om, så därför förstår jag ännu mindre varför du jämför förhållanden mellan syskon och förhållanden mellan två personer av samma kön.
    Jag har aldrig jämnfört incest med omosexuallitet!
  • stina84

homosexuallitet ska det stå...

• stina84
    common people skrev 2007-08-31 18:34:29 följande:
    stina84 skrev 2007-08-31 18:27:16 följande: Okej...då kanske det var någon annan av dina kristna vänner. Någon babblade om giftermål mellan syskon och att de då lika gärna kunde hävda sin rätt till att få ingå äktenskap. Och då tycker jag att man har jämfört homosexualitet med incest. Är det svårt att begripa?
    Nej, men ta reda på vem det är istället för att anklaga folk sådär!
  • stina84
    mindless skrev 2007-08-31 18:33:31 följande:
    Att vara homosexuell är inte att var steril, så jo, homosexuella kan självklart skaffa barn "naturligt". Varför det nu skulle ligga ett egenvärde i det.
    Inte om de ska vara trogna sin partner, och inseminering (stavning?) och liknande är inte normal. Visst det är kanon att det finns det är verkligen inte det jag säger! Men, 2 av samma kön kan inte ensamma skaffa barn! Inte naturligt
  • stina84

Sluta håll på, ni fattar precis vad jag menar!

• stina84
    jenesaispas skrev 2007-09-01 13:19:58 följande:
    Ja, det skulle vara intressant att veta. Den som svarar på det kan kanske reda ut det där med att homosexuella är ett hot mot samhället på samma gång.
    Det är ju inte det vi diskuterar här om homosexuella är ett hot för samhället eller inte..
  • stina84
    Featherboah skrev 2007-09-01 15:04:41 följande:
    Absolut. Jag är bisexuell och vill ha möjligheten att gifta mig där utan att någon ska tycka det är konstigt/dåligt, om det visar sig att jag tänker leva resten av mitt liv med en tjej. För mig är det en självklarhet att man ska få gifta sig där om man vill, kärlek som kärlek.
    Varför vill du gifta dig i en kyrka med guds välsignelse när han inte accepterar homosexualitet? Det står ju i bibeln att det är en synd. Varför då inte gifta sig borgeligt istället?
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?