Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

frubergström2007 skrev 2007-08-31 14:05:34 följande:
    självklart ska de få gifta sig i kyrkan. jesus pratade om kärlek och kärlek mellan två vuxna människor(som inte är syskon) är aldrig fel, oavsett kön!
    läs bibeln!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Sofia t skrev 2007-08-31 14:06:14 följande:
    Men borde inte gud lägga energi på att "visa" sig för alla icke troende? Nej ni lever inte efter gammla testamentet utan ni har gjort om religionen lite vilket förbluffar mig ännu mer. Va det gud som då sa vad ni fick ta bort och vad ni skulle behålla?
    Nej, Jesus gjorde det
  • stina84

nu måste jag gå och ge lillan mat, men jag kommer tillbax

• stina84
    Mori skrev 2007-08-31 14:08:25 följande:
    Eh ja! Jag är mycket väl medveten om det! Om du läser mina inlägg så ser du det. Nu skrev jag ett svar på ett inlägg där Gabriella S ansåg att prästen hade rätt att vägra ett par vigsel då de bott tillsammans innan de ville gifta sig.  Inlägget handlade således inte om vigsel av ett homosexuellt par.. Jag har som du säkert tidigare sett skrivit ett OTAL gånger att jag inte begriper varför man vill få ett äktenskap välsingnat om man inte är troende...
    Men kära nån, du behöver väl inte flyga i taket!
  • stina84
    Gabriella S skrev 2007-08-31 14:09:13 följande:
    Nej, JAG tycker inte att de ska hindras från att gifta sig! Absolut inte! Men jag menar, att en högkyrklig präst som faktiskt TYCKER så, måste få agera efter det. EFTERSOM det finns stöd i Bibeln. Men det paret kan ju hitta hur många andra präster som helst, som är villiga att viga dom. Så det är inget problem.
    precis!
  • stina84
    johannawalfridsson skrev 2007-08-31 14:40:00 följande:
    Ja det är väl klart att det fanns. Men samhället och SYNEN på homosexuella har ju tack och lov förändrats en hel del sedan biblen skrevs! Ja, det är ju bra att du kan prata med gud och att han svarar...Vad har det med saken att göra? du tycker ju biben är gammal men det är ju aldrig fel o få svar från en som ha mycket erfarenhet ...eller ??och även om synnen på homusexuella har färändrats så lever dom ju ändå i en synd och våran religon ser ju det som synd ... annars så kunde väl man gå in i en moske och pridika om gud och jesus. och varför inte bjuda på en gris med ett äpple i mun ?? det är ju lika dant det är så vi känner jag tycker det är fel jag skulle alldrig få för mej att göra... jag har muslimska grannar skulle aldrig få föra mej att bjuda barnen på gris bara för jag inte tycker det är synd utan man mnåste lära sej respektera religoner inte tänka på sej själv ....men det är så respekt är få som vet vad det är
    Bra skrivet!
  • stina84
    Atamon skrev 2007-08-31 14:50:56 följande:
    Frågor till alla kristna som är mot att homosexuella ska gifta sig i kyrkan. Tycker ni att svenska kyrkans ledning har svikit er då de har sagt jag till att homosexuella ska gifta sig i kyrkan?Hur ställer ni er till om nya äktenskapslagen går igenom och blir könsneutral och om kyrkan får igenom sitt krav att inte behöva kalla det för äktenskap utan samlevnadslag?
    Jag tycker de har svikit gud!
  • stina84

Gabriella S: Beklagar att ni har det så i eran kyrka....

• stina84
    Dorian Ertymexx skrev 2007-08-31 15:22:08 följande:
    Fah! Läs din historia! De första tusen åren av kristendomen ville kyrkan inte ens BEFATTA SIG med vigsel. Det är ett modernt maktmedel, vare sig mer eller mindre. Det är de präster som VIGER FOLK som sviker gud. Ingen annan.
    Men det var ju för 17 precis det jag sa!
  • stina84

Det var det här jag svarade på:
    Frågor till alla kristna som är mot att homosexuella ska gifta sig i kyrkan. Tycker ni att svenska kyrkans ledning har svikit er då de har sagt jag till att homosexuella ska gifta sig i kyrkan?
    Hur ställer ni er till om nya äktenskapslagen går igenom och blir könsneutral och om kyrkan får igenom sitt krav att inte behöva kalla det för äktenskap utan samlevnadslag?

Då skrev jag att jag tycker de har svikit Gud!

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?