Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Dorian Ertymexx skrev 2007-08-30 07:18:41 följande:
    *asgarv* Oj oj, ledsen, men där har du faktiskt fel. Bibeln har förändrats avsevärt genom tiderna. Faktum är att före trehundratalet FANNS det ingen bibel. Den blev ihopplåstrad av väl valda berättelser av ett gäng äldre gubbar. De delar som inte kom med är det som idag kalllas apokryferna. Och det var också där som katolska kyrkan splittrades från den ortodoxa, som inte såg likadant på det hela, och hade litet annorlunda val av texter och gudssyn.
    Blev nog missupfattat där, har du läst tråden från början? (en undran bara inget illa menat) Tänkte på ett tidigare inlägg där det stod att bibeln borde hänga med i samhällets utveckling, men det funkar ju inte riktigt så..
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Mephala the ranger skrev 2007-08-30 07:30:19 följande:
    Nae kanske dags att konstruera en ny då. För det är ju just det bibeln är, ett ihopsatt av män för några hundra år sedan.
    Tycker du, och vem ska skriva den då?
  • stina84
    Mephala the ranger skrev 2007-08-30 07:34:29 följande:
    Det är knappats upp till ateisten att bestämma. Men ifall bibeln inte kan hänga med i samhällsutvecklingen så är det ju en rätt förlegad bok. Eftersom jag aldrig orkat traggla mig igenom bibeln så kan jag inte säga något om att den kan hänga med samhällsutvecklignen eller inte, men handlar det inte om tolkning?
    Bibeln är ju direkt inte något mode som ska hänga med i mode-trenderna
  • stina84
    fia sthlm skrev 2007-08-31 08:34:46 följande:
    Ingen kommenterade det jag skrev jaja Undrar om folk tycker det är lika självklart att homosexuella ska kunna kräva rätten att gifta sig i en moske eller i en pingstkyrka?Och om inte, vad är skillnaden?
    Håller med dig till fullo!
  • stina84
    RiaRa skrev 2007-08-31 10:36:24 följande:
    Gabriella. Jag måste säga att jag tycker inte vår doppräst är "en stark och rakryggad människa" Du har helt missuppfattat poängen med mitt inlägg. Hade vi kunnat byta präst kan jag lova dig att det skett på momangen.Tyvärr kunde vi inte det.Vad hände med Gud älskar alla människor. Gäller det bara om du är hetro eller?
    Gud älskar fortfarande alla människor, men inte alla deras handlingar
  • stina84
    Alexiaa skrev 2007-08-31 10:40:13 följande:
    Gabriella S- är du emot homosexuella överhuvudtaget?
    Man behöver inte tycka illa om homosexuella som personer, men anse att det de gör är fel. Likaväl som man tycker att de som pundar, alkoholister osv. är fel
  • stina84
    Alexiaa skrev 2007-08-31 10:42:31 följande:
    Stinda84- men då talar vi utom kyrkans regler...Vad gör homosexuella för fel?En pundare är en människa jag aldrig skulle umgås med, jämnför du de med homosexuella eller?
    Men om jag nu tror på det som står i bibeln att det de gör är fel så talar jag ju för det. Jag jämnför dem inte, det är 2 skilda saker. Men jag säger bara att det är många saker som människor gör som man anser är fel, däremot så hatar man ju inte själva människan utan deras handlingar. Det var det jag menade om du missuppfattade mig.
  • stina84

Kyrkan är ju Guds hem! Varför vill man gifta sig i kyrkan som homosexuell när man vet att det står klart och tydligt på flera ställen att homosexualitet är fel!

• stina84
    Alexiaa skrev 2007-08-31 10:47:30 följande:
    Ok, för mig låter det inte som någon stor skillnad mellan dina åsikter och nasisternas...En homosexuell person väljer inte att bli homosexuell, han/hon e det oavsett, precis som en person inte väljer att vara svart eller vit.Det är ju sånt som föder hat, Jag kanske kan hata att människor som är under 25 skaffar ungar eller människor över 35! Eller hata att människor bär "fel" skor eller är feta.Usch, vilka hemska åsikter! fruktansvärda alltså, vilka människofientliga åsikter...
    Dig går ju inte att diskutera med.*suck* Nasisterna hatar människan, jag tycker bara inte om deras handlingar, är det så svårt att fatta om man nu tror på bibeln och det som står däri? Bibeln har funnits hur länge som hälst men våra regler ändras hela tiden. Bibeln är ingen modetrend som ska hänga med i utvecklingen i dagens samhälle
  • stina84
    qenzo skrev 2007-08-31 10:56:54 följande:
    Fel?Fel för DIG kanske, men för mig då? Skiter du fullständigt i hur JAG mår? Jag har levt i hetero förhållanden i 20 år och nu först, då jag är 30, VÅGAR jag visa att jag faktiskt är bisexuell.Folk likt dig har alltså gjort så jag och många med mig, inte törs stå för vem vi är. Att vara Gay är det samma som att vara felkonstruerad och det som är FEL är väl när människor likt DIG är så dömande mot andra individer, att man sluter sig i ett skal och ljuger sig igenom halva livet.
    Ja för mig är det fel. Däremot så är jag ingen som ger mig på homosexuella, men jag måste väl för 17 få ha min åsikt eller? Alla tycker inte likadant. Jag pratar inte om vad jag anser annars och behandlar inte homosexuella som jag möter illa på något vis. Men nu pratar vi här i ett forum och jag svarade på frågan vad jag ansåg om det. Deal with it!
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?