Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

gudrun skrev 2007-09-19 12:25:09 följande:
    Den uppkom,tror jag efter syndafallet.Då kom Guds skapelse i obalans....
    Vaddå "uppkom!" Någon måste skapat detta. Enligt bibeln uppkommer inte saker spontant, eller hur? Och varför lät gud detta bara "uppkomma" då, om han inte gillade det? Varför bombade han det inte ledset som med Sodom och Gomorra?
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 12:40:07 följande:
    Nej,vem gör det? Poängen är ju,att det finns förlåtelse för synden.Om man ser sin synd och bekänner den.Inte försvarar den.
    Om man upphör med synden, som någon annan fundis uttryckte det. Inte om man fortsätter synda. Det var ju själva poängen mot homovigslar.
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 12:43:14 följande:
    Är sex fel? Vart får du det ifrån?
    Bibeln. Det är också synd att föda barn. Man ska rena sig i trettiotre dagar om det är en pojk och sextiosex dagar om det är en flicka, och man är orörbar under den tiden. Och man ska offra en duva och något mer, minns inte vad.
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 12:46:55 följande:
    Nej! Jag hävdar att det INTE är dubbelmoral! Poängen är att sex mella två av samma kön är fel...(enligt mitt sett att se det,så ingen får spader,,,)
    Ah, så en snopp är inte skapt att glida in i en mansrumpa, men klart skapad att glida in i en kvinnorumpa???
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 12:49:49 följande:
    Spotta på? Jag spottar inte på nån.Att du tolkar det som det,kan jag bara beklaga.Jag,som du,säger bara min åsikt,det får man göra på detta forum.Gå till personanprepp deremo,är förkastligt.Som jag sa,det handlar inte om att kunna leva 100% perfekt,det har bara en människa gjort,Jesus Kristus.Det handlar om att när man syndar/gör fel,innse sin syns,bekänna den och få förlåtelse.Inte försvara den.(och nu talar jag om ALL synd)
    Så det är OK och ingår i att vara perfekt att man får raseriutbrott och kastar omkring bord och har sig i kyrkor? Oki.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-19 15:32:04 följande:

Her er det ik snakk om at eg har rett og andre feil, men hva Jesus sa..Om du har øyne å lese med. Men du og andre har en tendens til å vri og vrenge på ting
    Vi vet inte vad Jesus sa. Vi vet bara vad apostlarna skrev, och det var inte samma saker.
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 15:27:08 följande:
    Gud har inte ändrat sej....Han är fortfarande den Han altid har varit,och kommer att förbli.Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 15:25:44 följande:
    Så vi ska fortfarande stena syndare, döda alla i grannstaden, utom deras oskulder som ska våldtas..?
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 15:28:10 följande:
    Jesus har rätt...Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 15:26:44 följande:
    Och då är du Jesus, eftersom du menar att din tolkning är den rätta.
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 15:29:49 följande:
    Det gör det då inte alls! Kan du nämna ett par-tre av dessa varianterna?Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 15:27:57 följande:
    Kolla in mitt inlägg 4006. Litet olika varianter, beroende på vem man frågar och när.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-19 15:32:04 följande:

Her er det ik snakk om at eg har rett og andre feil, men hva Jesus sa..Om du har øyne å lese med. Men du og andre har en tendens til å vri og vrenge på ting
    Jag har ögon att läsa med, ja. Och ingenstans i bibeln står något om vad Jesus sagt. Det står bara vad apostlarna skrivit. Och de menar ofta att Jesus sagt olika saker. I detaljer, eller i större saker. Som Jesu budord. Enligt en finns det bara fem, enligt en annan sex, enligt en tredje sex, men en annan sjätte än den förra. Enligt en säger Jesus ingenting inför Pilatus, enligt en annan svarar han kort, enligt en tredje ger han värsta talet.

Så jo, jag har ögon att läsa med. Alldeles utmärkt, dessutom.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?