Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Moxie skrev 2007-09-19 00:46:01 följande:
    Så praktiskt att kunna avfärda frågor eller argument med "Sukk" eller "Jag ska sova nu". Det brukar betyda "Jag har inget vettigt svar, så jag hoppas ni glömt det här tills imorgon". För jag fick väl inget vettigt svar på det här förra gången jag frågade det heller, för sisådär tusentalet inlägg sedan?
    Nope, helt korrekt. Fast vi var fler som höll frågan öppen.
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 03:01:59 följande:
    Två män kan aldrig bli ett på det sättet som man och kvinna kan....
    Det kan de visst.
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 03:04:45 följande:
    Jag tror att Guds ord är evigt.Att det som gällde då,är lika giltigt i dag.
    Så då är du en vidrig synderska som tar dig ton, som har haft sex, som fött barn och inte offrat duvor efteråt, som bär annat än bomull (för lycka till med att bara bära bomull idag), som diskat på en söndag, som inte förskjuter släktingar som haft sex under mensen, stenat grannens uppstudsiga son... Ja, mest stenat de flesta som går förbi pga en synd eller en annan.

Wow. Du måste leva ett jäääkligt komplicerat liv du.
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 03:10:35 följande:
    Om det är onaturlig för ett heteropar vet jag inte.det är vel kansje en smaksak.Det är sex mellan samkönade jag pratar om.
    Så olikkönade kan ha sex hur som och alltid ha rätt, samkönade kan aldrig göra rätt. Ens om båda paren gör exakt samma sak. Intressant. Ologiskt, bisarrt, men intressant.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-19 09:59:18 följande:

Gud har alldelse ik endret seg, synd krever fremdels straff. Men Jesus døde for å ta vår straff. Der kommer nåden inn. Men den som ik vill ta imot nåden må fremdelse ta sin straff.
    Gud har visst ändrat sig. Hade gud agerat som i GT, hade han regnat eld över jerusalem, dödat alla förstfödda romare och beordrat judarna att åka och döda alla i Rom utom de yngsta döttrarna som ska våldtas. Det är en stor förändring mot "gå och synda icke mer."
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-19 10:03:40 följande:

En sanning? JA!! Jesus sa selv: Jeg er veien sannheten og livet, og ingen kommer til Faderen utenom gjennom meg..
    Alltså menar du att du har rätt och alla andra fel.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-19 10:32:05 följande:

Du..hva er det du prøver på..tidligere i tråden påstod du at det var bare dei 144 tusen som ble frelst?
    Jag tror inte på bibeln, så det är inte som att jag oroar mig för att motsäga tidigare bibelcitat. Det är dina åsikter jag ifrågasätter.

Men som sagt, du har inte direkt rätt i vad du skrev. Det finns många olika varianter på hur man ska göra för att bli frälst.
  • Dorian Ertymexx
    trollbottom skrev 2007-09-19 12:07:01 följande:
    Tänka sig, det kommer aldrig ett svar på den frågan. Varför avfärdas den hela tiden som en dum fråga?!
    Du missförstår, de menar att vi är dumma (som i elaka) som frågar sådant de inte har svar på.
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 12:18:37 följande:
    Nejdå...Inte alls.Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 07:26:05 följande:
    Jodå. Hur många homosexuella par känner du? Så du kan jämföra, menar jag.
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 12:22:32 följande:
    Du vet,Jesus uppfylde lagen i gt....
    Eh, knappast va... GT säger att vi ska stena syndare, inte klappa dem på axeln och förlåta dem. Men för all del, vill du vara äkta fullt troende och stena folk, varsågod. Du lär få sitta mycket i fängelse, men du slipper å andra sidan helvetet. Ja, om du har rätt i att det inte bara är 144000 judiska manliga oskulder som blir frälsta, såsom bibeln säger.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?