Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

gudrun skrev 2007-09-19 15:40:20 följande:
    Behöver jag värkligen förklara våra kroppars anatomi för dej? Eller var det nåt annat du menade?Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 15:33:55 följande:
    Så våra kroppars anatomi bestämmer om vi får älska någon eller inte. Aha. Så kvinnor med vaginism, ska de inte heller få gifta sig, eftersom de inte kan ha vaginalt samlag, eller är det OK att bara ha analsex då?
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 15:42:00 följande:
    Om du diskuterar med bibelord,är det ju en fördel om du inte motsäger dej...Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 15:27:57 följande:
    JAG motsäger mig inte. BIBELN motsäger sig. Jag ger exempel ur bibeln, jag talar inte ur min egen tro eller övertygelse.
  • Dorian Ertymexx
    Moxie skrev 2007-09-19 16:14:41 följande:
    Free Spirit skrev 2007-09-19 15:32:04 följande:
    ...och, pray tell, *vad* sade Jesus om homosexualitet? För så vitt jag vet så talar Jesus inte om homosexualitet alls. Kapitel och vers på det?
    Nope. Den som främst uttalar sig är Paulus. Har hittills inte hittat ett citat som pådyvlas Jesus själv, utan det är bara apostlarnas egna åsikter som kommer fram.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-19 16:54:24 följande:

Så klart inte alt er jo bare løgn, Jesus døde ik på korset ei heller stod han opp igjen 3 dagen.Min frelse gjelder inte alls. Ingen kommer til himmelen for den finst inte..
    Det kan det mycket väl vara. Vad spelar det för roll? Jag kan inte tänka mig att dyrka en gud som blir förbannad på folk för att de inte dödar varenda man, kvinna och spädbarn i en erövrad stad, eller uppmanar till våldtäkt och mord.

Men så tror jag inte att en evig allskapare skulle uppmuntra till sådant heller, å andra sidan.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-19 19:30:56 följande:

Det står my om hva Jesus sa, men du har kanskje ik fått det med deg?
    Det var ju just det som var problemet. MYCKET har skrivits i bibeln om vad Jesus sagt eller inte, och det stämmer fasligt illa överens. Som sagt - var han tyst inför Pilatus, sade han litet, eller höll han ett längre föredrag? Beroende på vart i bibeln du läser får du olika svar.
  • Dorian Ertymexx

Free Spirit skrev 2007-09-19 19:35:03 följande:

Va det spoller for rolle? Alt!!At Gud ble sint for at folk ik lød hans befaling, hva tenkte du exakt på da? Eg kan alldri tro at Gud forlanger noen å bedrive voldtekt..NEI!!
    Jisses, har du läst bibeln du så propagerar för? Gud uppmanar vid flera tillfällen till just sådant. Judarna uppmanas att döda alla i en stad, utom de obefläckade yngsta döttrarna, som de ska till makar. De unga jungfruarna lär ju vara SÅ villiga att gifta sig och lägras av folket som brutalt mördat deras föräldrar, grannar, vänner och spädbarnsbröder, eller hur?
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 19:35:14 följande:
    Läs Joh,3,16Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 19:02:23 följande:
    Vad har det med min fråga att göra? Du sade att du följer hela bibeln. Och i det ingår att man ska stena syndare. Eller är bibeln motsägelsefull och gud föränderlig? Det är bara att välja.
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 19:35:51 följande:
    Hur fåpr DET ihop nu då? Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 19:03:04 följande:
    Jesus = sanningen.

Du säger att du har sanningen.

Ergo, du måste vara Jesus. Enkel logik.
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 19:36:59 följande:
    Bibeln motsäeg sej inte.Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 19:09:48 följande:
    *asgarvar* Bra skämt, jätteroligt faktiskt!

Seriöst, du tror inte på det där själv va? Vad har du fått för skum bibel, och vilka sidor har den som gav dig den klippt ut? Den är FULL av motsägelser. Sade Jesus inget inför Pilatus, sade han litet eller höll han ett tal? Dog Judas för att han hängde sig eller för att han föll på sin gård? Ska bara 144000 frälsas, eller så gott som alla? Skapades man och kvinna samtidigt, eller först man och sedan kvinna? Finns massa fler jag kan rada upp om du behagar.
  • Dorian Ertymexx
    gudrun skrev 2007-09-19 19:42:57 följande:
    Jag vet man kan ha problem med en viss synd i sitt liv,det kan vara vad som helst.Man VET innerst inne att det är fel/synd.Man accepterar den den inte,försvarar den inte.Fast man kan falla i den gång på gång.Jag anser det är stor skillnad.det andra tänkande"det är bara att synda på,man blir ju förkåten endå"....kallar man "synda på nåden".Ens målsättning måste vara att sluta med den specifike synden.Dorian Ertymexx skrev 2007-09-19 15:49:20 följande:
    Jaha. Så det är OK att återfalla till synd, utom om man är homosexuell. Det var ju inte bigott tänkande alls.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?