• Dickman

Vilken bantningsmetod är effektivast?

Ja nu är det semester igen och man äter alldeles fel och alldeles för mycket. Snart dags för att skärpa till sig. Har tidigare testat viktväktarna, funkar men jag är urless på att räkna. Vill ha något enkelt och effektivt! Å snabbt får det gärna gå såklart!

Har någon en bra metod?

• Svar på tråden Vilken bantningsmetod är effektivast?
  • gunilla m

GI fungerade helt klart för mig. Det var lätt att tänka och handla när man läst in sig på det. Jag köpte ett par böcker om just South Beach dieten och kan bara säga att jag är helnöjd. Har provat det mesta innan men inte fått det att fungera.
    Det enkla med GI var att man kunde äta ute, hos vänner och var som bara man uteslöt det vita som socker, mjöl och liknande.

• yatsy

jag e så rädd att jag ska producera mindre mjölk om jag gör något drasiskt. men jag har 13 kilo kvar och det känns mycket jobbigt att ha dom. har nån något tips til mig? Prövade att börja promenera en timme varje dag men jag tyckte att jag bara då hade lite mindre till lillan. tror jag i alla fall..

• Dickman

yatsy, tror inte det är någon fara. Har gått upp 26 kilo med båda mina ungar så jag körde viktväktarna med extra points för amningen medan jag ammade. Man går ner superenkelt medan man ammar å mjölken räckte bra ändå. Å man får äta massor! Det där med att mjölken inte räcker är ju ofta en skräck för oss mammor, men jag tror faktiskt inte att den minskar av varesig promenader eller "lightbantning" som viktväktarna. Man ska nog svälta sig rejält då i så fall. Förresten hade jag en väninnna som aldrig hann äta och blev hur smal som hellst och hon hade hur mycket mjölk som hellst ändå.

• Linda1976
    Miss Cee skrev 2007-07-14 23:21:16 följande:
    Det finns två saker som fungerar om du inte vill gå upp allt igen:Viktklubben på Aftonbladet ellerViktväktarnaDet gäller att hålla på tills din hjärna börjat tänka annorlunda. Slutar man för tidigt så går man tillbaka till gamla vanor och går upp igen. det är meningslöst att köra snabba hårda kurer och må piss under tiden och sedan gå upp igen..
    Jag har gått ner 45 kilo med CK, ändrat vanor därefter och inte gått upp! Så det finns annat som OCKSÅ funkar,
    Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • zyntract

tallriksmodellen är den bästa metoden för en stabil och bra viktnedgång. det viktigaste är att det inte går för fort ner. det bästa är att lägga till bra vanor inte bara ta bort.
    mitt sjuksköterske tips får bli tallriksmodellen.

• idiblon

Det är ju VANSINNE att folk skriver "den bästa" eller "enbart fungerande" om den metod de som fungerat för dem! Hur är det om den metoden inte fungerar för alla, ska den som provar och misslyckas ge upp då eller?

För MIG fungerar varken VV eller tallriksmodell, då jag inte klarar av sockerfallet efter intag av snabba kolhydrater. För MIG fungerar endast GI-inspirerad mat eller "kurer" med pulver eller bars.

Visst, ge alternativ, men kom inte och påstå att en enda metod är "den enda".

• zyntract

metoderna kan väl vara bra bättre än andra, beroende på innehåll osv. märka ord ........

• Linda1976
    idiblon skrev 2007-07-15 09:59:53 följande:
    Det är ju VANSINNE att folk skriver "den bästa" eller "enbart fungerande" om den metod de som fungerat för dem! Hur är det om den metoden inte fungerar för alla, ska den som provar och misslyckas ge upp då eller?För MIG fungerar varken VV eller tallriksmodell, då jag inte klarar av sockerfallet efter intag av snabba kolhydrater. För MIG fungerar endast GI-inspirerad mat eller "kurer" med pulver eller bars.Visst, ge alternativ, men kom inte och påstå att en enda metod är "den enda".
    Precis!! Klok som vanligt!
    Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Scillan

Låt bli efedrin eller synephrine som de har ersatt efedrinet med. Eftersom efedrinet är olagligt. Synephrine är precil lika farligt som efedrin. Visst du går ner i vikt men jag har en kompis som har legat inne en vecka efter synephrine användning! Klart att inte alla får biverkningar men om du får det så är det INTE värt det!

• wellah

Det bästa sättet är.... hör och häpna... vettig kost och motion! I alla fall det mest varaktiga för man lägger ju om livsstil på en gång och behver inte bry sig om vad man ska göra då man "är i mål" (fira med pizza? Oskyldig )

• ärtprinsessan

*Inne och förbereder mig på det långsiktiga projektet Beach 2008.*

Någon som vill haka på? Jag ska gå ner 25 pannor på raken.

Känner mig lockad av att ersätta frukost med pulver, jag är skitdålig på att äta frukost och skulle bli väldigt peppad av en rivstart. Tröttnar på VV, dagböcker mm, men är total FL-addict, så om det händer HÄR så skulle det funka tror jag.

Hör gärna av dig om du vill ha sällis. På ett ROLIGT sätt! Med ljudbokspromenader, cykel till jobbet, god mat och dryck. Och nya kläder för varje storleksdropp...

tror inte på efedrin...eller snabba ryck som funkar...

• wellah
    ärtprinsessan skrev 2007-07-21 16:47:35 följande:
    *Inne och förbereder mig på det långsiktiga projektet Beach 2008.*Någon som vill haka på? Jag ska gå ner 25 pannor på raken. Känner mig lockad av att ersätta frukost med pulver, jag är skitdålig på att äta frukost och skulle bli väldigt peppad av en rivstart. Tröttnar på VV, dagböcker mm, men är total FL-addict, så om det händer HÄR så skulle det funka tror jag.Hör gärna av dig om du vill ha sällis. På ett ROLIGT sätt! Med ljudbokspromenader, cykel till jobbet, god mat och dryck. Och nya kläder för varje storleksdropp...tror inte på efedrin...eller snabba ryck som funkar...
    bättre ta pulver som middag, frukosten är dagens viktigaste mål och bör bestå av 30% av dagsintaget.

/wellah -53 kilo
  • ärtprinsessan

Hej igen, det blev inget pulver för mig, det funkar bra med mild lättyoghurt eller gröt. Äter frukost på jobbet så slarvar jag inte.

På väg neråt Jag hade bestämt mig att börja den 1/8 och det gjorde jag, imorgon är andra vägningen, det ska bli spännande att se om det runnit bort några kilon denna veckan också.

Hur går det för er???

• Anonym (Nutrilett)

Kör nutrillet hoppas se resultat. 

Svar på tråden Vilken bantningsmetod är effektivast?