• Dickman

Vilken bantningsmetod är effektivast?

Ja nu är det semester igen och man äter alldeles fel och alldeles för mycket. Snart dags för att skärpa till sig. Har tidigare testat viktväktarna, funkar men jag är urless på att räkna. Vill ha något enkelt och effektivt! Å snabbt får det gärna gå såklart!

Har någon en bra metod?

• Svar på tråden Vilken bantningsmetod är effektivast?
  • Tessidess

Kör GI då tycker jag... Stenåldersdieten eller liknande.
    Akta dig för pulver, verkligen inte nyttigt.

Ät mkt frukt och grönsaker och ät ekologiskt... om du ska göra ngt med pulver så välj utan aspartam och skit... Holistic har ett vasslepulver (protein) som är helt rent och jättefint. TIllsätt psylliumskalfrö, linfröolja (kallpressad eko), färska frukter och en själk selleri. Det är utrensande!

Ingefära, färsk, sätter fart på förbränningen. Dricka ljummet ingefärste (vatten och färsk ingefära som kokar minst 10min) eller bara kokt vatten under dagen är jätteeffektivt.

Att börja morgonen med 8glas varmt vatten är också väldigt bra utrensande och för att gå ner i vikt

• THR1972

har kört cambridge ett antal ggr och visst kan det vara effektivt "som en spark i baken" men sen är det trots allt en själv det hänger på när man äter, vad man äter etc...och vätska är otroligt viktigt.

• Linda1976
    Dickman skrev 2007-07-14 22:39:42 följande:
    Linda1976 där dök du upp medan jag ställde frågan! Åt du bara soppa eller bytte du ut mål? Hur mycket gick du ner i veckan? Vet inte om jag pallar att inte få tugga..
    Jag åt bara CK+ vätska. Minns inte exakt, men första veckan rasade jag 5 kilo. CKade i 2-3 v och åt sen några dagar, och sen pulver igen.

Det är faktiskt inte så jobbigt som det låter, man vänjer sig.
    Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Dickman

Tack Linda! jag måste fråga, har grannar som gjort denna metod och som svimmat osv, är det normalt? Pallar man att jobba som vanligt osv?

• Linda1976

Ja, inga problem - jag har ett jobb där jag står upp 80% av tiden. och springer i trappor! Men man MÅSTE dricka minst 3 liter varje dag, det tror jag många fuskar med.

• Linda1976

Sen är det ju så att CK inte passar 100% av befolkningen, men så är det ju med allt!

• BimBims Pappa

Prova, o promenara på morgonen, Att gå av sig nåra kilo fett är inte så krongligt och komplersrat så som media o tidningar målar upp det, det är endast för få just er som målgrupp att tro det är nästan omöjligt att gå ner i vickt på eganhand, utan man måste äta pulver, o köpa dyra maskiner o räkna kalorier är enormt svårt så då behövs kostexperter hit o dit.

Det är faktiskt inte svårare an att ut o jogga och äta vanlig mat!

• vagabond77

ät samma mat, enligt samma livsttil, men dra ner på portionerna till hälften och lägg till lite sallad. Unna dig något gott i veckan. Du kommer rasa i vikt. I kombination med reductil är det relativt enkelt.

Svar på tråden Vilken bantningsmetod är effektivast?