• Sjödin85

Är man familj om man inte har barn?

Omröstning önskad av Nette

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är man familj om man inte har barn?
  • Lisapunktse

Jag tycker att man får kalla sig vad som helst, ingen har rätt att komma och peka och säga "ni är då ingen familj för ni har inga barn"

• enlitenbitkaka

Det här är ju riktigt roligt! Hade ingen aning om att det fanns sådana krav för att gå med i "familjeklubben"

Nä, nog e vi en familj alltid, vi har en väldigt hårig pälskling som är vår bebis...vi lever alla tillsammans, rår om varandra....jo familj är vi. Familj är inget man blir, det är ett "state-of-mind" som dyker upp när man är redo.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Banana82

jag kommer se det så här, min (blivande, from juni) sambo kommer vara min familj, men även mina föräldrar och syskon är ju min familj... Får jag inga barn eller väljer att inte skaffa barn, så nog är min sambo/troligen framtida man min familj då, eller blir vi då aldrig en familj...

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Zimlis

Lisapunktse: NÄ skulle nån komma o säga det rätt ut DÅ... hade blivit både arg o lessen

• Melancholic

man får väl kalla sig vad man vill egentligen. men om någon frågar en "har du familj" eller pratar om att bilda familj så är det väl inte just att gifta sig eller bli sambo man pratar om utan att just skaffa barn.

• Ellis C

Nej, det tycker jag inte att man är.

• brokig

Amanda: Så som homosexuell i förhållande där man inte kan få egna barn och inte tillåts adoptera från utlandet kan man aldrig vara i en familj förrutom med sina föräldrar och syskon?

• Melancholic

bigmacoco: du har din familj, han har sin familj och sen har ni en gemensam familj. låter ju konstigt om man ska behöva säga "min mamma, pappa, syster, bror" etc istället för "min familj" bara för att man skaffat sig en egen familj sen. 

• bigmacoco

Melancholic skrev 2007-04-17 09:55:06 följande:

bigmacoco: du har din familj, han har sin familj och sen har ni en gemensam familj. låter ju konstigt om man ska behöva säga "min mamma, pappa, syster, bror" etc istället för "min familj" bara för att man skaffat sig en egen familj sen. 
    Exakt så ser jag det också, vi lever liksom i en enda stor utökad familj liksom.
  • jennypennypannkaka

Nej, då är man ingen familj. Då är man ett par.

Humor och ironi förgyller livet!!
Svar på tråden Är man familj om man inte har barn?