• Sjödin85

Är man familj om man inte har barn?

Omröstning önskad av Nette

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är man familj om man inte har barn?
  • Vickyb
    Vickyb skrev 2007-04-17 09:14:13 följande:
    Har man inga barn är mn ingen familj.. för mig så är det sambo.
    Kanske skall tilllägga att så tycker jag!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Kanelflicka

men ni som säger att man inte är en familj utan barn..hur blir det ifall barnet dör? Slutar familjen att existera?

• bigmacoco

Det avgör man själv, men om jag och S hade levt ensamma hade jag inte kallat OSS för en familj.

• Banana82

vänta nu, som man väljer att förbli barnlös eller inte kan få barn så kommer man aldrig bli en familj???

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Vickyb
    Kanelflicka skrev 2007-04-17 09:15:26 följande:
    men ni som säger att man inte är en familj utan barn..hur blir det ifall barnet dör? Slutar familjen att existera?
    Vad har det med TS omröstning att göra. Frågan löd : Är man familj om man inte har barn?
    Det stod inget om något förlorat barn.. men iof så har jag aldrig lärt mig att läsa mellan raderna.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • miiillan

jag och min sambo tycker jag är en liten familj, men den blir kanske mer komplett framöver då vi förhoppningsvis får en liten. men helt klart att vi är en familj nu med.

• Kanelflicka

jag tycker att min fråga är relevant för den här omröstningen. Om familjen definieras utifrån barnens existens, då borde något ändras när familjen förlorar barnet, eller?

• JohannaJ

Klart man är en familj utan barn.

• bigmacoco

Jag tycker såhär: familj är ett samlingsnamn för en skara personer som lever tillsammans, lever man med en person kan man ju säga den personens namn. Ex: "Jag och Pelle ska åka till..." eller "Jag och familjen ska åka till..." ist för "Jag och Pelle, Anna och Lisa ska åka till...".

Så ser jag det, ingen värdering alls i det!!

Svar på tråden Är man familj om man inte har barn?