Är man familj om man inte har barn?
Omröstning önskad av Nette
Omröstning önskad av Nette
Nej, då är man ett par.
brokig:
Ja, ett gäng studenter är väl mer ett hushåll. Det är sant.
Men låt säga att NN och MM (m barn) hittar varann på lite äldre dar, då blir ju de en "familj" - trots att alla inte är biologiska släktingar med varandra.
Det finns alla konstellationer och varianter, och det viktiga är väl att man själv ser sig som familj eller (av ngn anledn) inte.
Ja, det är klart man kan vara en familj fastän det inte finns barn med i bilden!
Vi kallar oss "lilla familjen" då är det jag, min sambo och vår lilla skrutthund - men det är ju mest på skoj
När vi väl får bebis så blir vi en familj "på riktigt"
Men, vänta!! En av studenterna i mitt ex kan ju vara utan biologisk familj, och då blir ju de andra i "hushållet" den personens "familj" kanske.
Hmmm... Inte helt lätt fråga faktiskt.
är man bara två så tänker jag att man är ett par. däremot så kan man ju känna att sin sambo eller andra som står en nära är "som ens familj" men familj trodde jag ändå hade med blodsband att göra?
om en man och en kvinna bor ihop själva så skulle jag inte kalla det en familj. En familj inkluderar barn tycker jag. Fast inget fel alls med att inte vara en familj Bara det att för mig är en familj med barn
Nej, då tycker jag att man är ett par.
klart man är en familj om man är man å hustru.
ingen barnfamilj bara familj...
Ytterligare en aspekt i det hela: min sambo tycker att det är oerhört provocerande när jag säger "familjen" om mig, mamma och min syster. Han menar att det är vi (jag, S o barnen) som är familjen.
Men var går gränsen, egentligen?