• störtis

BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!

Någon annan än jag som precis hade ÄL och med BIM ca 23 mars?
    Har någon några symptom? Kände ni ngt speciellt dagarna efter "själva myset"? Vi försökte 3 ggr när jag hade LH-stegring! Hoppas verkligen det blir något. Det är vårt 1:a riktiga försök, vi har bara testat 1 gång innan, men då visste jag inte riktigt klart och tydligt när jag hade ÄL. Denna gång körde jag Clearblue digital Äl-tester.

Skulle vara kul att dela denna tråd med fler som försöker.

• Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!
  • Hannas

För ca en vecka sedan började jag dricka färskpressad grapejuce varje morgon och äta multivitamin (inkl. folsyra) + omega 3 -kapslar varje morgon. Räknar med att lagren är i skick till nästa cykel.
    Men här väntar jag fortfarande på att spottingsen skall gå över i mens, så att jag kan släppa allting för ett tag. Sker antagligen idag.

Jenny(oPatrik), HUR ska du kunna koncentrera dig på något alls idag (eller följande vecka)? Var Patrik med när du testade? Hur reagerade han?

• JePaLuLi

Hannas: Ja det undrar jag med. Ska snart till skolan och vill bara vara hemma. Patrik var inte med, han visst ingenting. hade tänkt att OM det skulle bli plus så skulle jag vänta med att berätta tills han slutade jobbet. Det gick inte. Skrev en lapp där det stod typ: Grattis Älskling du ska bli pappa. I December kommer vårat efterlängtade kärleksbarn. Hade också köpt en bok i förebyggande syfte till honom som heter "Att bli pappa, så funkar det". La testet, boken och lappen på toaletten och gick och väckte honom. Frågade om han inte behövde gå på toa
    Stackarn han fattade ju ingenting, men han gick iaf... Undrade väl vad jag höll på med. Sen kom han ut med tårar i ögonen. Såå söt!

• Hannas

Nu gick vattningheten över i tårar. Gud så fint.
    Det där är ju det mest fantastiska som kan hända, som man kan få berätta för sin allra käraste.
    Jag är såååå glad för er.

Du får kämpa på i skolan, kanske med ett litet hemlighetsfullt leende på läpparna...

• JePaLuLi

Tack gumman, vad gullig du är. Ja det är helt underbart, kommer ta tid att smälta det här. Hade nästan gett upp hoppet på att få en underbar bebis. Blockade min sida om du ville in och titta... Vill nämligen inte att vissa personer ska få veta det än... Men jag lägger till de som vill i adressboken

• JePaLuLi

Finns människor som smyger runt som inte bör veta...
    Lägger till dig på listan

• Hannas

Tack!

Känner du folk bakom signaturerna här IRL?
    Jag kan ju lyckligtvis vara ganska trygg på den fronten. Fördelen med att bo utomlands...

• JePaLuLi

Åh vad skönt. Jag råkade faktiskt springa på min svägerska här... Helt sjukt, FL är ju stort... Men vill inte att hon ska veta nåt än, och inte få reda på det genom nätet liksom...
    Sen har jag en fd. kompis som brukar titta in för att hålla koll på mig, vill inte heller att hon ska springa och skvallra...

• Hannas

Varför hittar jag inte din gästbok? Skumt...
    Nå väl. Nu ska jag diska bort mitt diskberg från några dar tillbaka innan jag sätter mig för att jobba.
    Ni får ha en bra dag, du och grynet.

• JePaLuLi

Vad konstigt. Ska kolla upp det
    Ha en bra dag du med. Ska ta lite frukost innan det är dags för plugg... Väldigt upplagd för det... Inte!
    Kram!

Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!