• störtis

BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!

Någon annan än jag som precis hade ÄL och med BIM ca 23 mars?
    Har någon några symptom? Kände ni ngt speciellt dagarna efter "själva myset"? Vi försökte 3 ggr när jag hade LH-stegring! Hoppas verkligen det blir något. Det är vårt 1:a riktiga försök, vi har bara testat 1 gång innan, men då visste jag inte riktigt klart och tydligt när jag hade ÄL. Denna gång körde jag Clearblue digital Äl-tester.

Skulle vara kul att dela denna tråd med fler som försöker.

• Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!
  • JePaLuLi

Ja, mensens första dag blir ju den första dagen på den nya cykeln. Så du har fattat helt rätt
    Vad skönt att få två dagar kortare att våndas på 

Väntar, längtar, hoppas...
  • störtis

Hej tjejer! BIM imorgon, fruktansvärt hungrig och hård i maggen! Vad är detta? Jag somnade kl 21.00 igår, med kläderna på (!!!) och vaknade imorse, lika trött! Har varit sjukt trött hela dagen, och håller nästan på att somna här nu!

Får se om mensen kommer imon, jag tänker inte testa innan lördag i varje fall.

härligt att se era inlägg under dagen, man blir glad på ngt vis, skönt att vi alla känner samma och kan stötta varandra genom detta!

• Hannas

Av alla skengraviditetssymtom jag har haft så är hungern min absoluta favorit!
    Dessutom går den ju över i ett massivt tröstätande när mensen väl kommit...

Men störtis, hoppas din hunger och din trötthet har helt andra orsaker.

• störtis

Hehe.... det är säkert menshungrig jag är. ÄR det inte konstigt att man fått sån otrolig koll på sin kropp efter att försöka bli gravid så man faktiskt istället kan koppla ihop det med mensen ska komma. Jag har aldrig tänkt på att jag är hungrig innan men nuuuuu..... har ständigt i mitt huvud hur jag mår etc etc.

känner föresten precis som du med sexet! Rejäl fylla lördag som gäller om mens imon!

• Hannas

... och jag som igår blev bjuden till min granne på barnkalas på lördag...
    De har kommit med all världens läckerheter till oss med jämna mellanrum och bjudit in oss flera gånger tidigare när det inte passat, så jag KAN bara inte tacka nej.
    Men å andra sidan brukar inte barnkalas gå så sent. Äh va fan, jag har ju vin i skåpet...

• Smülschen

Hur är det nu tjejer... Ska livmodertappen vara hård eller mjuk när man är gravid? Tycker min känns hård... I övrigt så tror jag mensen är på g nu. Har verkligen mensvärk, inte lika ont i brösten längre plus att jag tyckte det kom nåt... Går inte att se om det är blodblandet men... Ja, ursäkta detaljerna...

• Hannas

Kan inte så bra, men har för mig att den ska vara sluten om man är gravid. (Att den sedan öppnar sig före födseln liksom) Och sluten borde ju betyda hård också, minns jag rätt att den dessutom ska peka bakåt? Bara saker jag gräver ur nåt gammalt fl-minne. Själv har jag aldrig ens letat efter mini...
    Men som sagt, nån annan vet säkert bättre.

• JePaLuLi

Jag har för mig att den ska vara mjuk och stängd, men det är ju en hel vetenskap det där och inget att lita på... Kan mycket väl ha fel!!

Väntar, längtar, hoppas...
  • norpan1

Jag blev moster (ingift) nu kl 19.30 ikväll till en lite Nova!!
    Jättesöt är hon!
    Nu längtar man ju inte mindre direkt

• norpan1

Ändrar listan nu när jag troligtvis har bim den 26:e istället!!

BIM LISTAN (16 st minus ANONYM)
    CanelaCaliente - 20 mars
    Pearls - 21 mars
    Amanda 17 Småland - 23 mars
    Smülschen - 23 mars
    Störtis - 23 mars, ÄL 9/3, sex 5/3, 6/3, 7/3, 9/4 2 ggr, 10/3
    Hannas - 23 mars, ÄL 8-9/3, sex 5/3, 7/3, 8/3
    Linn83 - 23 mars, äl 7+8, sex: 4-5/3, 7/3, 9-11/3
    Valkyrian- 23 mars
    Mia Jennie - 24 mars
    Novaliss - 24 mars, ÄL 9/3, sex 5/4, 6/4, 8/4, 2 ggr 10/3
    JennyoPatrik - BIM 24 mars
    Jenny nkpg - 25 mars
    Piluttan - 25 mars
    hellenaK - 25 mars
    Norpan 1 - 26 mars
    Monni21 - 31mars

Borde bli gravida: 21 * 0,2= 4,2 st (!!!!) Wow! Det är ju många!

Plussat: (1)
    ANONYM

Tantbesök: (5)
    Linjo82
    Lilla Mjau
    Tessan79
    Önska
    Zagolik

Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!