• Miss Q

Barnfria zoner?

Såg på det där nya debatt (Argument eller vad det heter) som går på ettan.
    Där sitter en tjej i 20-25 års åldern och säger att hon är rädd för barn och att barn gör henne obekväm samt att många barn har fått en bristande uppfostran och "vet inte" hur man beter sig utan att skrika och grapa.
    På grund av detta vill hon införa "barnfria zoner", dvs tex tågkupeér, teaterföreställningar osv där barn inte FÅR vistas.
    Precis som det är förbud mot rökning och hundar.

Vad är din åsikt om detta?

Kram Q

• Svar på tråden Barnfria zoner?
  • Det ljuva livet

Tänker att jag vill träffa den männskan om tio år när hennes osnutna ungar rusar runt ..

Ung och dum tror jag visst att det heter

Mamma³
  • cid

Ja vad fasen...och jag är rädd för blondiner...så dom borde också få vara på ett eget ställe...
    Näe vad fasen, hur vill hon att samhället ska se ut, tycker faktiskt att HON får anpassa sig då antingen genom att avstå eller genom att lära sig.

• MayaS

Som  3 barnsmamma så säger jag *huvva*....

Jag kan iofs förstå att man inte vill ha barn överallt, att man kanske vill njuta av en middag utan barnskrik MEN barn kan inte lära sig hur man uppför sig på en finare restaurang genom att äta på McDonalds utan de behöver "praktik" precis som vi andra...

• Miss Q

Jag håller med er, har dessutom barn själv MEN:

Om jag väljer att lämna mina barn hemma för att gå på en teaterföreställning sent på kvällen just för att jag vet att BARN och även mina låter en del så hade jag blivit irriterad om nån hade haft med sig ett gäng femåringar som typ skrek, slogs och kastade popcorn och förstörde hela min kväll.

• Miss Q

MayaS_

Precis så tänkte jag, om de aldrig för göra vuxensaker hur ska de då lära sig?

• cid

MissQ: fast i det läget är det ju inte dina barn det handlar om så då FÅR man faktiskt vända bort huvudet, tänka på nåt annat och njuta ¨över att kunna sitta i lugn och ro. Man måste som förälder eller människa över huvudtaget, lära sig att koppla av och inte "bry" sig om andras liv...

• Mjao

jag tycker inte man kan förbjuda barn från allmänna platser, men uppskattar att det finns barnfria restauranger. Sen är det självklart anser jag att man inte "övar" med sina barn på operan eller annat ställe där folk betalat dyra pengar för en upplevelse som barnskrik markant försämrar.

• Zaria

*håller med*

hur skall barnen lära sig hur man beter sig om de aldrig får öva sig?

Dock tycker jag inte att barnen skall springa fram till andra under middagen och slita och dra i dem (ja det finns såna föräldrar också som tror att alla vill ha deras barn i knäet, gärna under middagen också)

men att skydda sig från barnskrik, ja då får man väl ta bilen eller äta hemma.

• MayaS

Miss Q:
    Precis men samtidigt så är det ju föräldrens ansvar att säga ifrån innan det går för långt... börjar barnen springa runt, tjoa och skrika så får man som förälder ta tag i det och inte låtsas som ingenting.... tyvärr är det många föräldrar som brister där... känns ibland som att vissa föräldrar är rädda för att "banna" barnen ute bland folk... då är det bättre att de stör istället???

Vet inte om du förstår vad jag menar... jag är inte jättehård mot mina barn men att springa runt och tjoa/skrika på en teater/restuarang är ett beteende som jag inte skulle acceptera av mina barn...

Svar på tråden Barnfria zoner?