Inlägg från: MayaS |Visa alla inlägg
  • MayaS

Barnfria zoner?

Som  3 barnsmamma så säger jag *huvva*....

Jag kan iofs förstå att man inte vill ha barn överallt, att man kanske vill njuta av en middag utan barnskrik MEN barn kan inte lära sig hur man uppför sig på en finare restaurang genom att äta på McDonalds utan de behöver "praktik" precis som vi andra...

• MayaS

Miss Q:
    Precis men samtidigt så är det ju föräldrens ansvar att säga ifrån innan det går för långt... börjar barnen springa runt, tjoa och skrika så får man som förälder ta tag i det och inte låtsas som ingenting.... tyvärr är det många föräldrar som brister där... känns ibland som att vissa föräldrar är rädda för att "banna" barnen ute bland folk... då är det bättre att de stör istället???

Vet inte om du förstår vad jag menar... jag är inte jättehård mot mina barn men att springa runt och tjoa/skrika på en teater/restuarang är ett beteende som jag inte skulle acceptera av mina barn...

• MayaS
    Koff skrev 2006-09-21 22:28:01 följande:
    Jag tycker att det är en suverän idé.Det finns folk som är allergiska mot hundar. Jag är allergisk mot ouppfostrade barn.
    Jo men inte ens hundar är portade på ett tåg iofs får de åka i speciella vagnar men det skulle man kunna göra för barn också.... tror dock inte att den idén blir speciellt proriterad då det skulle kosta för mycket att göra "barn-tågvagnar"
  • MayaS

Jo jag vet... men det finns inte på alla tåg och detta var ju om barn skulle portas på tåg... Då måste det finnas en eller ett par barn-tågvagnar i ALLA tåg... tror faktiskt att det finns fler barn är hundar i Sverige

håller dock helt med om att ofta är det just föräldrar som borde porta och inte barnen... det är ju vi Vuxna som ska lära barnen våra värderingar och gränser.. inte tvärtom!!

• MayaS

Jag förstår faktiskt inte varför man inte ska ta med barn på restaurang.... Mina föräldrar och jag gick på restaurang ett X antal ggr / år och jag kommer ihåg at jag tyckte det var såå speciellt... ska inte barn få ha den känslan också??

Visst så växer man upp, man mognar och fattar att man inte ska skrika, kasta mat osv... men varför ska ma låsa sig själv som förälder och varför ska barnen låsas hemma när man kan "träna" dem att följa med ut och då lära sig att uppföra sig på en restaurang..

• MayaS

Xyra:
    Mina barn har ALDRIG stört andra gäster... någonsin... barn är olika precis som föräldrar... hörs 2 barn så finns det säkert 8 till som inte syns eller hörs... ska de också portas då???

• MayaS

resonemang som mitt??? vad menar du??

jag säger inte att mina barn är guds bästa men de vet hur man uppför sig på en restaurang ochute bland folk.. här hemma är de småj*vlar...

Om du läst tråden från start så har jag skrivit att även jag kan förstå att folk inte vill ha barn i närheten ibland på teater osv.... det vill jag också ibland om jag är ensam med sambon...

Känns lite som att du inte har fler argument så därför blir det påhopp....

Svar på tråden Barnfria zoner?