• Miss Q

Barnfria zoner?

Såg på det där nya debatt (Argument eller vad det heter) som går på ettan.
    Där sitter en tjej i 20-25 års åldern och säger att hon är rädd för barn och att barn gör henne obekväm samt att många barn har fått en bristande uppfostran och "vet inte" hur man beter sig utan att skrika och grapa.
    På grund av detta vill hon införa "barnfria zoner", dvs tex tågkupeér, teaterföreställningar osv där barn inte FÅR vistas.
    Precis som det är förbud mot rökning och hundar.

Vad är din åsikt om detta?

Kram Q

• Svar på tråden Barnfria zoner?
  • IlsaBlackWidow

"Sverige är ett land som är extremt barnvänligt och föräldrar har ju vant sig vid att kånka med ungarna precis överallt, ty det märks in hur vissa reagerar här i denna tråd. Man bör inte ta det så personligt om andra vill slippa utsätta sig för barn."

Som sagt, ät hemma då.
    Usch snart säger jag något dumt som gensvar på:"Det går bara inte att diskutera det ämnet med en sådan rabiat *jag*ska*minsann*kånka-med-mina ouppfostrade* barnen*absolut*överallt*och*död*til l*den*som*inte*giller*det* maffian."

Jag ser ett samband som gör er till maffia av ett annat slag.

• Runguska

lishe: Nej - jag vet att världen inte är ljudlös! Och tro mig, jag har anpassat mig hela livet, tagit hänsyn, stannat hemma, använt öronproppar, stått ut och så vidare. Jag kan in te åka buss utan min mp3-spelare, men dessvärre så tas inte alla ljud bort av den. Ska den göra det så måste jag ha så hög volym att jag stör mer än alla andra!

Jag är bara så trött på att inte kunna göra sådant som andra tar som självklarheter. Jag är även känslig för ljus och använder således ofta hatt... Vad som är värst av dessa är svårt att utröna, men ljuden är svårare att isolera sig ifrån.

23 år har jag spenderat hemma, så gott som aldrig varit ute. Aldrig gått på krogen, sjukanmält mig då det varit bio och fester. Jag är så enormt trött på att missa livet.

Men jag vet att det finns ljud i världen! Alltså får jag väl stanna hemma och gråta vidare.,..

• AstraTrillian

Fruktansvärt med barnfria zoner . Då vill jag även ha 40-talistgubbefria zoner (mycket irriterande grupp), karriärsmänfria zoner, tantfria zoner osv osv. Bizarrt samhälle brrr. Och jag som just flytt Skottland som säkert skulle vilja vara barnfri zon hela landet.

• malin ulrika

Jag tycker Sallisen slog huvudet på spiken där.

Jag har en gång i mitt liv blivit inbjuden till ett bröllop där "barn undanbedes"!!!!
    Flera i släkten kunde inte åka på bröllopet bara för att de inte kunde lämna barnen! (Och även om de velat så nej de hade faktiskt ingen de litade på de kunde lämna bort barnen till över natten, inga släktingar i närheten etc.)
    Särskilt bröllop ska ju vara en "glad" grej, med fokus på familjen och barn tycker jag!

Jag menar, om man i kyrkan vill ha lite lugn och ro kan jag förstå, om ungen börjar illvråla går man ju ut, men att skriva att barn undanbedes på inbjudan tycker jag var hemskt, vulgärt, dålig smak, jag vet inte allt....

• Jan 39

Sallisen uppmanas vänligt men bestämt att besöka valfritt Mac Donalds-ställe.
    Där gallskriker ungarna precis hela tiden.
    Jag skulle också vilja att 40-talisterna förbjöds att köra bil.
    Gubbe med keps är ju verkligen för hemsk!

• Fjuppan

Fast om man inte har barn själv då när man gifter sig? Jag har varit på ett par bröllop där flera av talen gått delvis förlorade pga just barnskrik....jag ser inget konstigt i att man inte vill ha barn med på sin bröllopsfest. Vill man inte gå på fest utan sina barn får man väl stanna hemma.

Apropå bussar och oväsen..barn är väl inget, däremot alla konstiga människor som gärna delar med sig (till hela bussen) av sina mobilsamtal genom att högt och tydligt diskutera div kompisar eller annat. DET vill jag mycket hellre vara utan!!

• AstraTrillian

Klart man kan ha ett barnfritt brölllop om man vill. Jag tycker det är trist och går för övrigt alltid iväg med min tjej under tal etc.

• malin ulrika

Fjuppan och Knorpan (fniss, är ni syskon eller? )
    jaha, det kanske inte är så ovanligt som jag trodde då.
    I mina öron lät det ungefär lika vackert som om de hade skrivit "negrer undanbedes"...
    Jag tycker barnen är del av "familjelivet" och tycker det är jättekonstigt att man exkluderar dem från en sån sak, ungefär som om man exkluderar dem från julafton.
    Men men, man kan alltså tycka olika om det!
    Jag kan förstå att det FINNS tillfällen där man inte tar med barn, för att det inte passar sej, på operan eller stripklubb t.ex.
    Fniss.

Svar på tråden Barnfria zoner?