• Miss Q

Barnfria zoner?

Såg på det där nya debatt (Argument eller vad det heter) som går på ettan.
    Där sitter en tjej i 20-25 års åldern och säger att hon är rädd för barn och att barn gör henne obekväm samt att många barn har fått en bristande uppfostran och "vet inte" hur man beter sig utan att skrika och grapa.
    På grund av detta vill hon införa "barnfria zoner", dvs tex tågkupeér, teaterföreställningar osv där barn inte FÅR vistas.
    Precis som det är förbud mot rökning och hundar.

Vad är din åsikt om detta?

Kram Q

• Svar på tråden Barnfria zoner?
  • alexix
    biomedbonus skrev 2006-09-22 18:47:52 följande:
    fram för fria kärringzoner! jag hatar gnälliga kärringar i vilken ålder som helst. gnälliga kärringar brister i respekt och uppförande.

håller med dig!
  • lishe
    "Sverige är ett land som är extremt barnvänligt och föräldrar har ju vant sig vid att kånka med ungarna precis överallt, ty det märks in hur vissa reagerar här i denna tråd. Man bör inte ta det så personligt om andra vill slippa utsätta sig för barn. "

Ge exempel på länder där det inte är ok att ta med sig barnen och gamla farmor för den delen, på restaurang?
  • biomedbonus

Sverige är ett människovänligt land.

• Chutzpah

Varför är ni så arga? Det finns många här som skulle förhoppningsvis vinna på att rannsaka sig själva och varför de har reagerat som de har angående denna tråd.

• lishe
    Chutzpah skrev 2006-09-22 18:53:28 följande:
    Varför är ni så arga? Det finns många här som skulle förhoppningsvis vinna på att rannsaka sig själva och varför de har reagerat som de har angående denna tråd.
    Jag blir arg när man ser på barn som irriterande, i vägen, störande, icke önskvärda. De har lika stor rätt som alla andra människor att ta plats på den här planeten.
    Jag var för övrigt av den åsikten innan jag fick barn också så det har ingenting att göra med att ta det personligt.
    Jag tycker jämförelsen med "gnällkärringar" är giltig för det är lika omöjligt att önska bort en "gnällkärring" som ett barn från allmän plats.
    Acceptera att andra människor delar den här platsen på jorden med dig eller stanna hemma.
  • lishe

Dessutom får barn inte komma till tals för det mesta men en gnällkärring hörs högt och tydligt.
    Därför blr man kanske lite extra engagerad när det gäller att försvara ett barns rätt att ta plats.

• Chutzpah

Jag är övertygad om att folk inte tycker att barn är icke önskvärda, störande etc i vanliga fall. Barn är ju en gåva. Men varför anser så många föräldrar att det är sååå hemsk när folk vill slippa barns närvaro ett tag, t ex en fin middag eller på tåget?

• biomedbonus

på tåget kan man köpa klass ett, vips är alla jobbiga barn borta, och igår var vi på kina resturang med barnen  de var så duktiga och lugna.
    Jag skulle bli skitarg om jag kom till en resturang med ett kors över barnfamiljer -skyllt.

• lishe

Som sagt om du köper en första klass biljett på tåget så slipper du garanterat barnfamiljerna. Sen är det väl ändå upp till förräldrarna att göra bedömningen om just deras barn klarar av att gå på "fin" restaurang utan att bli alldeles uttråkade och nippriga av rastlöshet

• ressiwresseB

hahahah Chutzpah! Det är lika bra att du lämna trådet nu innan du blir lynchad.

Det går bara inte att diskutera det ämnet med en sådan rabiat *jag*ska*minsann*kånka-med-mina ouppfostrade* barnen*absolut*överallt*och*död*till*den*som*inte*giller*det* maffian.

Svar på tråden Barnfria zoner?