Inlägg från: Miss Q |Visa alla inlägg
  • Miss Q

Barnfria zoner?

Såg på det där nya debatt (Argument eller vad det heter) som går på ettan.
    Där sitter en tjej i 20-25 års åldern och säger att hon är rädd för barn och att barn gör henne obekväm samt att många barn har fått en bristande uppfostran och "vet inte" hur man beter sig utan att skrika och grapa.
    På grund av detta vill hon införa "barnfria zoner", dvs tex tågkupeér, teaterföreställningar osv där barn inte FÅR vistas.
    Precis som det är förbud mot rökning och hundar.

Vad är din åsikt om detta?

Kram Q

• Svar på tråden Barnfria zoner?
  • Miss Q

Jag håller med er, har dessutom barn själv MEN:

Om jag väljer att lämna mina barn hemma för att gå på en teaterföreställning sent på kvällen just för att jag vet att BARN och även mina låter en del så hade jag blivit irriterad om nån hade haft med sig ett gäng femåringar som typ skrek, slogs och kastade popcorn och förstörde hela min kväll.

• Miss Q

MayaS_

Precis så tänkte jag, om de aldrig för göra vuxensaker hur ska de då lära sig?

• Miss Q

Maya:

Ja precis! Men det va lite det som var hennes poäng. Många barn har ingen uppfostran idag och hon hade bla varit med om att en 2 åring klättrat upp i knät på henne då hon fikade med sina vänner. Föräldrarna sa inte ens ifrån...

• Miss Q

Maya:

Det finns barn-tågvagnar (inte BARA för barn men mest för barn), det finns dock inte vagnar där barn INTE är tillåtna.

• Miss Q

Jamen ALLA tågkupeér, restauranger, bibliotek osv behöver ju inte vara barnfria men kan inte alternativet finnas iaf?

Svar på tråden Barnfria zoner?