• anezka

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Detta var nog det värsta jag sett i hela mitt liv, var tvungen att hålla för barnens ögon även om dom kanske inte förstår.

jag är själv emot abort men anser att det är upp till varoen alla har säkert sina skäll till en abort. men jag förstår inte varför man måste ut med denna lastbil och göra människor upprörda och illamående.

ville väll mest bara skriva av mej lite

Anti-abortaktion rörde upp känslor i Uppsala

Tre män i en lastbil med bilder på aborterade blodiga foster körde runt i Uppsala igår. Många förbipasserande rynkade på näsan och tyckte aktionen var motbjudande.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=512822,00.html?from=sectionlinks1
  • Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion
  • MrsL

Tack för den kängan Nbottning...Vad har politisk tillhörighet med att var för de oföddas rätt till liv att göra! En grov generalisering som jag hemskt gärna skulle vilja se oberoende källa på. Inte sjutton kallar jag alla som är för abort för kommunister!

Har aldrig röstat blått i hel mitt liv, för övrigt...

When I come up....when I rush...I rush for you....
  • evaviola

MrsL: Vad tycker du om det jag skrev om adoption, att man mår oftast piss som bortadopterad?

• KickStart
    MrsL skrev 2006-07-15 11:36:00 följande:
    Tack för den kängan Nbottning...Vad har politisk tillhörighet med att var för de oföddas rätt till liv att göra! En grov generalisering som jag hemskt gärna skulle vilja se oberoende källa på. Inte sjutton kallar jag alla som är för abort för kommunister!Har aldrig röstat blått i hel mitt liv, för övrigt... When I come up....when I rush...I rush for you....
    Hur det ligger till med partitillhörigheten i Sverige vet jag ärligt inte. Men min känsla är att man hittar många religiösa antiabortmotståndare i Kd. Bara en känsla.

I USA däremot så är det klara samband mellan abortmotståndare och deras partitillhörighet. De röstar i de allra flesta fall åt "höger"
    I samma gäng som skriker att abort är mord finner du de som vill dra ner på social security och öka anslaget till US militär.
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • MrsL
    evaviola skrev 2006-07-15 11:42:20 följande:
    MrsL: Vad tycker du om det jag skrev om adoption, att man mår oftast piss som bortadopterad?
    Jag tror fortfarande inte att man hellre aldrig skulle blivit född än bortadopterad. Man kan ju bli föräldralös väldigt tidigt och adopterad också.
  • evaviola

MrsL: Men om man blir adopterad levar man oftast hela sitt liv med att undra, undra, undra..... Många mår väldigt dåligt, hamnar snätt tidigt i livet eftersom dom känner sig oönskade och att dom inte har någon plats här i livet.

Är absolut inte så för alla, men många känner så här.

Så du tycker verkligen att det är rätt att människor ska må dåligt för resten av sitt liv, det tycker du är värt det bara man inte gör abort?

• KickStart

Kaffet har inte kickat in ännu..Generad

Hur det ligger till med partitillhörigheten i Sverige vet jag ärligt inte. Men min känsla är att man hittar många religiösa abortmotståndare i Kd. Bara en känsla.

I USA däremot så är det klara samband mellan abortmotståndare och deras partitillhörighet. De röstar i de allra flesta fall åt "höger"
    I samma gäng som skriker att abort är mord finner du de som vill dra ner på social security och öka anslaget till US militär.

(skulle vara abortmotståndare inte antiabortmotståndare)

• MrsL

OK Morula...måste vara tidigt för mig också för jag missade att du skrev så. Annars hade jag nog påpekat det.SkrattandeNej, men jag förstod vad du menade. Och visst kan det väl vara så. Men att dra alla över en kam och kallas oss "högerspöken" var ändå lite väl grovt.
    Jag vet att det är så i USA, men det är inte USA jag lever i.

• KickStart

MrsL:
    Jag förstår hur du menar.
    Jag tycker att det skulle vara intressant att se vilken partitillhörighet de svenska abortmotståndarna har.
    Ska jag vara riktigt riktigt ärlig så tror jag att vi kommer att hitta de flesta inom frikyrkor och dessutom i Kd.
    De jag vet av så här på rak arm är definitivt med i Kd och även politisktaktiva i olika kretsar.

• KickStart

MrsL:
    TOPPEN
    Vad spännande!!!

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion