• anezka

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Detta var nog det värsta jag sett i hela mitt liv, var tvungen att hålla för barnens ögon även om dom kanske inte förstår.

jag är själv emot abort men anser att det är upp till varoen alla har säkert sina skäll till en abort. men jag förstår inte varför man måste ut med denna lastbil och göra människor upprörda och illamående.

ville väll mest bara skriva av mej lite

Anti-abortaktion rörde upp känslor i Uppsala

Tre män i en lastbil med bilder på aborterade blodiga foster körde runt i Uppsala igår. Många förbipasserande rynkade på näsan och tyckte aktionen var motbjudande.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=512822,00.html?from=sectionlinks1
  • Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion
  • MrsL
    evaviola skrev 2006-07-14 12:16:57 följande:
    MrsL:"Det finns ju adoption" Är det lösningen på ALLt?! Du tror inte att ett barn som blivit bortadopterad redan vid födslen mår sämre pga att hennes biologiska föräldrar inte ville ha henne, än vad hon hade "mått" av att bli aborterar i v7?!?
    Det blir ju lite svårt att ta reda på den saken om hon blir aborterad...
    When I come up....when I rush...I rush for you....
  • KickStart

MrsL
    Och då får man lita på att kvinnan är kapabel att ta ett beslut i frågan

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • evaviola

MrsL: Varför blir det svårt? Det är ju bara att se på all fakta vi fått i tråden, tydligen så har ju embryot känsel redan i v 7 enligt vissa här inne. Då kanske embryot även har diverse känslor, tex ångest, seperationsångest, glädje mm?!? Eller?!

• MrsL
    evaviola skrev 2006-07-14 12:23:02 följande:
    MrsL: Varför blir det svårt? Det är ju bara att se på all fakta vi fått i tråden, tydligen så har ju embryot känsel redan i v 7 enligt vissa här inne. Då kanske embryot även har diverse känslor, tex ångest, seperationsångest, glädje mm?!? Eller?!
    Ja, det har det säkert. Då är det ju grymt att göra abort.
  • evaviola

MrsL: Jag hoppas att du är lika ironisk som jag var i mitt förra inlägg?

• MrsL
    evaviola skrev 2006-07-14 12:25:18 följande:
    MrsL: Jag hoppas att du är lika ironisk som jag var i mitt förra inlägg?
    Ja. Förlåt, men ibland skenar känslorna i väg....Det är väl bara att inse att vi aldrig kommer att kunna tycka lika i den här frågan.
  • musli

Kan ju nämna att det känns fruktansvärt att födas och vara oönskad av sin biologiska far. Som tur är så ville min mamma ha mig till varje pris och det känns ju bra, men var gång jag minns att min biologiska far aldrig har velat se mig så stinger det i hjärtat. Hur känns det då inte för de som har TVÅ föräldrar som aldrig velat ha dem???

Bara en tanke med tanke på MrsL's inlägg....

//har själv gjort abort...
  • Nbottning

musli > Abortmotståndarna tänker inte så. De ser tyvärr bara en sida av myntet. De är oftast väldigt "blåa" politiskt och slåss för alla ofödda barns rätt. Men sen när , barn som du skriver o, föds. Barn som inte är önskade och barn som får färöldrar som inte klarar av dem. Då står dessa högerspöken för ett samhälle där man ska klara sig själv, ett samhälle med nedrustat socialt skyddsnät. Ett samhälle där dessa barn kommer att falla igenom och av samma personer som ville dem så väl inne i livmodern nu få veta att de får skylle sig själv om de inte tar till vara på sitt liv...

• Me81

Inte nog med attmånga tjejer lide avångest för en abort dom gjort, deska spä på det ännu mera....

• Nbottning

Me81

xakt, det är liksom för sent då. Om vi istället förskte skapa ett mer kärleksfullt samhälle där fler barn var välkommna och fler människor mådde bättre och kunde ta hand om sina ungar!

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion