• anezka

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

Detta var nog det värsta jag sett i hela mitt liv, var tvungen att hålla för barnens ögon även om dom kanske inte förstår.

jag är själv emot abort men anser att det är upp till varoen alla har säkert sina skäll till en abort. men jag förstår inte varför man måste ut med denna lastbil och göra människor upprörda och illamående.

ville väll mest bara skriva av mej lite

Anti-abortaktion rörde upp känslor i Uppsala

Tre män i en lastbil med bilder på aborterade blodiga foster körde runt i Uppsala igår. Många förbipasserande rynkade på näsan och tyckte aktionen var motbjudande.

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=512822,00.html?from=sectionlinks1
  • Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion
  • MrsL

Dödstraff: helt emot. Man kan bete sig sa man inte förtjänar att leva rent moraliskt sett. Men av praktiska skäl bör vi inte ha dödstraff för oskyldiga kan straffas. Ingen ska behöva utföra ett sant straff. Det blir ett brutalare samhälle, m.m m.m.

Precis som miljontals oskyldiga "straffas" när deras "mammor" av egna bekvämliga skäl gör abort..."Det passar inte mig att få barn nu" "Jag bor för högt upp"  m.fl "skäl som gör mig alldeles spyfärdig....

When I come up....when I rush...I rush for you....
  • Sheyla

Mrs L
    "Precis som miljontals oskyldiga "straffas" när deras "mammor" av egna bekvämliga skäl gör abort..."

Åter igen: Du kan inte jämföra äpplen och päron.

• MrsL

Det KAN finnas skäl till abort...Om barnet är så svårt skadat att det inte har en chans att leva efter förlossningen/kommer att plågas hela sitt korta liv, då kan abort vara ett val.

• Utopia

Det finns ocksa "miljontals oskyldiga" som spolas ut i toaletten som jag ser det för att vi människor inte lyckas, vill, orkar, skaffa oss partners att ha sex med och använda cellerna till att göra barn med. Fast det har svart att göra min spyfärdig.

Bara för att antalet barn inte är lika stort som det teoretiskt _kunde_ vara kan jag inte vara ledsen och försöka jobba mot att det skulle maximeras. Ex, madde min son daligt av att inte ha fötts innan han föddes? Jag tror inte det. Alltsa skulle han inte matt daligt av att _inte_ födas alls heller. Det vore inte skymf mot honom. Varje gang ett av mina ägg spolas ut med mensen är det en "början" som inte far en chans. Ska jag vara ledsen över det? Nej jag kan inte se det sa.

Alltsa med det synsättet jag har kan jag inte resonera som du. Vi ser pa det olika helt enkelt.

• MrsL

Fast ett ägg är ju inte ett barn. Inte en sädescell heller. De måste mötas först. I livmodern. Inte i toaletten. Snacka om äpplen och päron....

• Utopia

MrsL->Nej men en spermie och ett ägg är inte heller barn enligt mig.

Och kan du förklara det lite, det här med att det kan finnas skäl för abort. Har inte skadade foster ocksa rätt till liv, om de nu kan fa ett? Har vi rätt att bestämma hur bra de kan tänkas ma och bestämma om det livet är värt det eller inte för de? När du kallar det mord att abortera, sa är det även mord om skadade foster aborteras.

• MrsL

Utopia: Nu menade jag att det var för föräldrarnas skull det kan vara ett val. För att de ska slippa uppleva sorgen att förlora ett barn i en svår sjukdom eller liknande.
    Men jag tycker fortfarande inte att det är ett skäl till abort att man bor högt utan hiss eller bara inte har lust att skaffa barn just nu. Det finns ju adoption.

• evaviola

MrsL:"Det finns ju adoption"

Är det lösningen på ALLt?! Du tror inte att ett barn som blivit bortadopterad redan vid födslen mår sämre pga att hennes biologiska föräldrar inte ville ha henne, än vad hon hade "mått" av att bli aborterar i v7?!?

• OU812

såklart det är män som kör omkring och visar upp bilderna oxå... de behöver aldrig fatta beslut och genomgå en abort.

• KickStart

MrsL:
    Adoption är inte ett alternativ om man inte vill fortsätta graviditeten. Adoption kan vara ett alternativ om kvinnan anser att hon vill det- inte annars.
    Personligen så skulle jag aldrig vara gravid i 9 månader och sedan adoptera bort barnet.
    Det har och kommer aldrig att vara ett alternativ för min del.
    De barn jag sätter till världen vill jag ta hand om själv

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion