• DidoAeneis

    Få tillbaka ägglossning efter förlossning

    Hej!

    Jag fick barn för fem månader sedan och helammar just nu. Men vi vill gärna ha syskon tätt, så jag är ivrig att få tillbaka ägglossningen. Har barn sedan innan, då tog det hela tio-elva månader! Det var dock ett magbarn, så jag ammade mycket. Hon sov även dåligt på natten, så det blev mycket amning då med. Jag hoppas ju innerligt att det ska gå snabbare den här gången, och det här barnet har inga problem med magen. Gillar mat, bajsar som hon ska och för det mesta utan problem.

    Jag vet inte riktigt vad jag vill med den här tråden... Hur snabbt kan man trappa upp maten om magen tycks hänga med hyfsat? Barnet har fått lite smakportioner, och ibland får vi ta ett steg tillbaka när det går någon dag mellan bajsningarna. Har någon något annat tips för att få tillbaka ägglossningen snabbare? Eller är det någon som sitter i samma sits som vill bolla tankar och känslor?

  • Svar på tråden Få tillbaka ägglossning efter förlossning
  • Kvinnan97

    Ja han blev också chockad men glad! Men vi låg liksom typ en gång på vår resa, och det måste ha varit då det skedde Haha! 

    ja alltså jag va bara så nöjd över att att mensen inte kom så tidigt igen haha! Och sen oron att något annat va fel, trodde inte det va möjligt ens För en graviditet! 
    tog bara testet bara för att, och hade en sekund av halsbränna under förmiddagen. men det minns Jag inte från tidigare graviditet ens 

    märkligt! Men sjukt kul!

  • DidoAeneis

    Åhh njut nu bara! Så otroligt härligt! Nu får vi börja snacka symtom här snart då. Rätt lugnt för mig fortfarande. Lite illamående på morgnarna, men inte så farligt. Försökte dricka lite kaffe idag, gick ICKE. Vände sig i magen på mig av bara en liten sipp.

  • Kvinnan97

    Ja är fortfarande i lite chock och har kanske en overklighets känsla. Kommer nog köpa ett g-test om 1-2v och testa igen och försöka ha lite is i magen. Så länge inte massa blod kommer så ska jag försöka va cool haha! Har dessutom såååå mycket plugg. Ligger efter af. Så har inga problem med att hålla mig sysselsatt några dagar framöver. 


    alltså symtom osv, har faktiskt känt för 3-4 dagar sen att det luktar fruktansvärt illa av en lök vi haft i kylen. Sambon har inte tyckt att det är märkvärdigt, och han är den som är mest nojig kring dålig mat och lukter. Men jag har känt den här hemska lök stanken i hela köket, utan att ens öppna kylen, har liksom undvikit att öppna för att klara av att va inne i köket. Vet inte om det är ett tidigt symtom, känns ändå inte som det? Känns lite tidigt. Annars känner jag ingenting än. Skönt! 


    Hur hanterade du illamåendet i dina tidigare? anvönde du något mot det? Eller tog du det dag för dag? Jag drack ISKALLT vatten konstant dygnet runt. provade armband och allt möjligt men tyckte inte det hjälpte alls. 


    jag hoppas jag kan dricka kaffe ett tag till, hehe, på tal om mitt plugg? Ska nog dra ner ganska mycket på koffeinet, inte sluta helt som jag gjorde sist, men kanske 1-2koppar om dagen är väl lagom. 

  • DidoAeneis

    Ja, men det är ju en nervös tid, det här. Jag försöker också bara tänka så länge det inte kommer blod är allt ok! Jag har ingen privat klinik nära, så mitt första ultraljud blir kub. Skönt du har mkt som sysselsätter dig. Samma här, jobbet och så kör jag upp med MC om två veckor!! Så jävla nervöst, kan kräkas bara av tanken på det 😂

    Oj, wow om du känner redan! Tvillingar då. Sist åt jag bara så jävla mkt lakrits, trots att man ej bör. Haha. Enda som dämpade. Med första var det värre, men då kräktes jag iaf på morgonen, sen lättade det lite. Hoppas det tonas ner ännu mer denna gång.

    Ja guuud vad jag saknar kaffemys liksom. Suck. Skittråkigt, särskilt på helgen. Men men, det kommer ju tillbaka.

  • Kvinnan97

    Ja det känns lite svårt att för mig att inte ha lite katastroftankar kring att det kan bli missfall, men försöker va positiv, vi väntar ju barn, inga missfall. Nu är det vår tur! 


    tror lök lukten kanske bara var ett sammanträffande, inte reagerat på något annat sådär starkt sen dess riktigt. Men känner väl lite i livmodern, inte riktigt molande men mer typ små drag Där inne, att något iallafall pågår! Jag undrar när ägget befruktades. tycker att jag lämnades utan många svar denna cykel. Men känns som att när jag plussade nu på äl13 var testet mycket starkare både innan och efter testat torkat än förra gången jag plussade och då var det på äl+14. undrar hur tidigt jag hade kunnat plussa? plussar man tidigare om man har en kort lutealfas? 

    Spännande med uppkörning! Fattar nervositeten, jag avskyr prov och allt sånt där, blir alltid något hemskt nervös. va roligt att det närmar sig! Och så coolt! har själv många kvinnor i min släkt som både har mc och rest land och rike med mc, jag blir så imponerad! Själv är jag nog lite för feg haha! Är för bekväm med min bil. 

  • DidoAeneis

    Alltså herregud, mina nerver pallar inte. Jag var precis på toa och gjorde nr två, och när jag torkade mig var det rätt mkt blod på papperet. Jag HAR ju känsliga slemhinnor och så, men fan... Har ju knappt några symtom heller. Känns inte bra, detta. Får avvakta och se. Suck.

  • Kvinnan97

    Fattar att du nojar! vad säger magkänslan? 
    blödningar kan ju fortfarande upptå helt normalt även utan sköra slemhinnor. coh det låter ju positivt att du inte har ont!!

  • DidoAeneis

    Magkänslan säger att det skitit sig... Kom en liten skjuts blod till. Men inga klumpar, ingen smärta. Får väl vänta några dagar och se vilket håll det går åt. Men är ju det att jag inte har några symtom, direkt. Brukar väl inte direkt ha full blown illamåemde nu (6+0), men brukar väl ändå känna lite mer? Vill jag tro. Suck. Hatar denna ovisshet.

  • Kvinnan97

    Åh nej, men det är än inte över! ja ge det några dagar, tappa inte hoppet än!!
    det är en hemsk ovisshet. Man känner nog sig inte trygg förrän man har sitt barn i famnen, och då börjar en helt annan karusell av oro. 


    men är det illamåendet du haft kvar? 


    jag håller mina tummar för dig, må detta sluta gott!

  • DidoAeneis

    Nej, jag vet, blödningar i tidig graviditet ÄR ju vanligt. Men så vidrigt att se liksom en stor mängd blod på papperet. Och sen lite i mensskydd också. Särskilt när man inte har några symtom! Men nu är det inget mer färskt blod, bara lite brunt på papperet, typ. Hoppas så det bara var nåt som "brast" 🙏 Jag håller dig postad, om man säger så.

  • DidoAeneis

    Har typ inget illamående! Har ju känt liiiite när jag vaknat till vid 05 några månader i rad. Och kan som sagt inte dricka kaffe. Det är typ allt.

  • Kvinnan97

    Brunt är väl bra! Det betyder att det hinner bli ?gammalt? innan det tar sig ut och att det inte är ett pågående flöde! Säkerligen är det bara en sån där normal grav blödning! Men känner för dig, usch! är själv nojig att vakna upp en dag och det ska vara över.

    alla graviditeter är ju olika, man brukar säga att den luriga 3an ter sig annorlunda vid förlossning, men kanske även blir en annan graviditet för dig dessutom! 

  • DidoAeneis

    Ja, brunt ska ju vara bra. Har inte kommit mer i trosskyddet och bara brunt på papperet när jag torkar, så jag räknar med att faran temporärt är över. Men det kommer att vara shakey här ett tag, känner jag 😅 Hur står det till för dig?

  • Kvinnan97

    Fattar det! Skönt att det börjar se ljust ut! men jag hade nog också varit lite nojig ett tag, man vill ju bara ha tydliga tecken nu på att allt är ok! 

    Jag mår bra! Haft lite känningar i magen ändå nu under kvällen. Men jag har fullt upp med att roa sonen hela dagen hemma, svinkallt ute! och försöka hinna plugga en stund på kvällarna så det är osäkert om jag ens tagit in detta helt än. Men det kommer! 

    min Mamma frågade 2dagar innan jag plussade om jag var gravid. Haha! Jag ba Nej!, vi ska ju inte ha några december bebisar! Hehehe

  • Kvinnan97

    Men åhhh! 


    jag vet inte vad mer man gör än att bara vänta och ser, du vill inte ringa din BM och pratat om det?  Dom kanske inte alls tycker det låter som ett mf 

    Molande behöver ju inte va något än vanlig gravidsymtom. Jag ser nog mf som klumpar och smärta. Men har själv inte så mycket erfarenhet utav det mer än vad jag läst :( 

  • DidoAeneis

    Alltså pragmatiker som jag är tänker jag förstås på äl-testen 😅 Fyfan, så dumt. Tror du att du kan skicka tillbaka dem nu när du inte kommer att behöva dem? 🙈

  • Kvinnan97

    Självklart! Tänkte föreslå det, men ville vänta tills rätt läge. skicka dina uppgifter så skickar jag iväg dem under morgondagen!

    va trist! Hur mår du? 

Svar på tråden Få tillbaka ägglossning efter förlossning