• Johnnyorange

    Greta Thunberg är överskattad

    Är så jävla trött på att höra allt tjat om henne. Jag har inget emot henne personligen. Men att strejka varje fredag med etablissemangets välsignelse är ingen stor bragd. Hon har blivit som någon sorts helig ko. "Hur kan man attackera ett barn" Var det någon kolumnist på Aftonbladet som skrev.

    Men man måste ju få ha rätt att kritisera även det barn och ungdomar gör. Så länge man håller sig saklig. Nej kan inte se varför hon förtjänar så här mycket uppmärksamhet.

  • Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad
  • KillBill
    klyban skrev 2019-08-28 16:51:52 följande:
    Bägge länkarna är 100% fungerande.
    Funkar bara från min telefon, inte om jag försöker logga in från PC.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Mentat
    KillBill skrev 2019-08-28 12:39:21 följande:
    Ja? Rockström har likväl inte sagt saker som vissa i tråden vill göra gällande. 
    Vad det handlade om var alltså att " forskare hävdar att vi har 10-11 år på oss att vända utvecklingen annars leder utvecklingen till slutet för mänskligheten. 

    Jag har varken sett Greta eller någon etablerad forskare forskare påstå något sådant. "

    Ur den länkade artikeln: "Läget är allvarligt. Det är akut, inte enbart på grund av riskerna, utan även för att tiden börjar rinna ut. Vi har bara 10 år på oss att vända skutan."

    Om inte det dög så förstår jag inte vad du begär. Jag är inte intresserad av hårklyverier.
  • klyban
    KillBill skrev 2019-08-28 17:09:32 följande:
    Funkar bara från min telefon, inte om jag försöker logga in från PC.
    För mig, inte testat telefonen, och går in via PC.
    Mentat skrev 2019-08-28 18:40:39 följande:
    Vad det handlade om var alltså att " forskare hävdar att vi har 10-11 år på oss att vända utvecklingen annars leder utvecklingen till slutet för mänskligheten. 

    Jag har varken sett Greta eller någon etablerad forskare forskare påstå något sådant. "

    Ur den länkade artikeln: "Läget är allvarligt. Det är akut, inte enbart på grund av riskerna, utan även för att tiden börjar rinna ut. Vi har bara 10 år på oss att vända skutan."

    Om inte det dög så förstår jag inte vad du begär. Jag är inte intresserad av hårklyverier.

    Varför du ser det som hårklyveri, det är för du bestämmer helt själv vad man syftar på efter dessa 10år.

    Och med tanke på de som opponerar sig mot  ~93-95% av forskningen, de tenderar på att förvränga vad det handlar om.
    Det är inte domedagen man pratar om 10år, undrar varför det är så svårt och förstå för vissa.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Pope Joan II
    Tow2Mater skrev 2019-08-28 18:27:22 följande:
    Tack, hittade genom googling. Kanske lankarna inte fungerar utanfor Sverige.
    Fungerade inte för mig heller och jag är hemmahörande i huvudstaden. Sveriges alltså.
  • FDFMGA

    Länkar från SR har krånglat i många år på FL, i synnerhet för dem som använder gamla Familjeliv.

    Men det brukar funka om man gör om dem.

    tinyurl.com/y2qvo4xe

  • klyban
    FDFMGA skrev 2019-08-29 08:26:07 följande:
    Länkar från SR har krånglat i många år på FL, i synnerhet för dem som använder gamla Familjeliv.

    Men det brukar funka om man gör om dem.

    tinyurl.com/y2qvo4xe

    Kör gamla FL, inga problem.


    Men ofta ser man FL gör om tecken till nått annat, vet man vilka är det enkelt att åtgärda.
    Mitt sök tex är sådan, de ändrar alla ÅÄÖ till hieroglyfer typ, och sökning vägrar fungera med dessa.


     


    Hörde att Greta värld gungade när hon gick i land, det känner jag igen också.
    Är det så för alla som är länge på sjön?
    Min första var ett tåg som skapade detta, och nästan ett helt dygn på tåget.
    Allt gungade och skakade i 8-10h efteråt.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Fenestra

    Vad många har ingen kunskap om att vår största hot här på jorden är inte klimat!
    Inte som nr. 1 i alla fall utan vår ständigt ökande resistens mot antibiotika!

    Men vem vill stå med en skylt vid Riksdag: "Skolstrejkar mot antibiotika!" Inte lika gulligt och media tilltalande... 
    Ska kanske skicka min 12-årig dit ändå och får (äntligen) en autograf av Dalai Lama!

    För övrigt så tycker jag att man skall vara både tuff och ifrågasättande mot ett barn. Ett barn som väljer att agera vuxen!

  • klyban
    Fenestra skrev 2019-08-29 09:58:43 följande:
    Vad många har ingen kunskap om att vår största hot här på jorden är inte klimat!
    Inte som nr. 1 i alla fall utan vår ständigt ökande resistens mot antibiotika!

    Men vem vill stå med en skylt vid Riksdag: "Skolstrejkar mot antibiotika!" Inte lika gulligt och media tilltalande... 
    Ska kanske skicka min 12-årig dit ändå och får (äntligen) en autograf av Dalai Lama!

    För övrigt så tycker jag att man skall vara både tuff och ifrågasättande mot ett barn. Ett barn som väljer att agera vuxen!

    Den ena frågan tar inte ut den andra, bägge frågorna är viktiga.
    Fast på helt skilda sätt, i denna tråd pratar man om Greta.
    Klimatet i sig, den har redan konsensus i forskningen.


     


    Lustigt nog så hittade man en ny antibiotika nyss.
    Men detta är inget ämne för tråden, eller ens påverkar det Greta håller på med, ens på något sätt.


    Mer känns som blanda upp korten och prata om annat irrelevant än det Greta pratar om, som då är miljön att nått måste göras åt fossilbränslen.
    Exxon(en av de störta fossilföretagen som finnes) som sagt vad gjort klimatmodeller om vi fortsätter att förbränna fossila bränslen.
    Och redan börja uppfylla dessa.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad