• Johnnyorange

Greta Thunberg är överskattad

Är så jävla trött på att höra allt tjat om henne. Jag har inget emot henne personligen. Men att strejka varje fredag med etablissemangets välsignelse är ingen stor bragd. Hon har blivit som någon sorts helig ko. "Hur kan man attackera ett barn" Var det någon kolumnist på Aftonbladet som skrev.

Men man måste ju få ha rätt att kritisera även det barn och ungdomar gör. Så länge man håller sig saklig. Nej kan inte se varför hon förtjänar så här mycket uppmärksamhet.

• Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad
  • klyban
    Fenestra skrev 2019-08-29 09:58:43 följande:
    Vad många har ingen kunskap om att vår största hot här på jorden är inte klimat!
    Inte som nr. 1 i alla fall utan vår ständigt ökande resistens mot antibiotika!

Men vem vill stå med en skylt vid Riksdag: "Skolstrejkar mot antibiotika!" Inte lika gulligt och media tilltalande... 
    Ska kanske skicka min 12-årig dit ändå och får (äntligen) en autograf av Dalai Lama!

För övrigt så tycker jag att man skall vara både tuff och ifrågasättande mot ett barn. Ett barn som väljer att agera vuxen!

Greta är inte 12år, Greta har A i större delen av hennes betyg,v ad är det du tror ditt barn säger?
    Svar är inget, då h*n inte gör nått.
    Men antar du skickar barnet på antibiotikastrejk nu, annars blev all den texten obsolet.

Men först måste du vänta par år, då det tar ett par år innan ditt barn når ålder av Gretas.
    Kanske du inte tänkte på i din liknelse, eller hur bra betyg Greta har.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Fenestra
    klyban skrev 2019-08-29 10:08:38 följande:

Greta är inte 12år, Greta har A i större delen av hennes betyg,v ad är det du tror ditt barn säger?
    Svar är inget, då h*n inte gör nått.
    Men antar du skickar barnet på antibiotikastrejk nu, annars blev all den texten obsolet.

Men först måste du vänta par år, då det tar ett par år innan ditt barn når ålder av Gretas.
    Kanske du inte tänkte på i din liknelse, eller hur bra betyg Greta har.

Tyvärr är din text svår att läsa.
    Och jag vet att allas "lilla söta" Greta är inte 12. Jag var bara ironisk när jag skrev att jag skulle skicka ut min 12 årig med en plakat på halsen... 

• klyban
    Fenestra skrev 2019-08-29 10:19:00 följande:
    Tyvärr är din text svår att läsa.
    Och jag vet att allas "lilla söta" Greta är inte 12. Jag var bara ironisk när jag skrev att jag skulle skicka ut min 12 årig med en plakat på halsen... 

Även ironi behöver besvaras, då högerextrema pratar likadant som din ironi.
  • Fenestra
    klyban skrev 2019-08-29 10:23:14 följande:
    Även ironi behöver besvaras, då högerextrema pratar likadant som din ironi.
    Lustigt... Så fort man inte är med "pöbeln" så blir man "fascist" i Sverige...
    För det är det du syftar med dina ordval!

Vart vill du ha denna debatt? Vad är din politiskt syfte med att tolka mitt inlägg som "högextrem"?

Jag får ifrågasätta Greta och annat precis hur mycket jag vill. Jag behöver inte tycka om det hon eller någon annan gör, jag behöver inte ens tycka om barnen i största allmänhet. Jag får vara hur ironisk och "full i fan" som jag behagar...
    Om detta är "högextremt" i dina ögon så tycker jag att du mest troligt har väldigt lite att göra på jobbet just nu eller generellt i livet...

Kram och välmött hösten!
  • klyban
    Fenestra skrev 2019-08-29 10:36:46 följande:
    Lustigt... Så fort man inte är med "pöbeln" så blir man "fascist" i Sverige...
    För det är det du syftar med dina ordval!

Vart vill du ha denna debatt? Vad är din politiskt syfte med att tolka mitt inlägg som "högextrem"?

Jag får ifrågasätta Greta och annat precis hur mycket jag vill. Jag behöver inte tycka om det hon eller någon annan gör, jag behöver inte ens tycka om barnen i största allmänhet. Jag får vara hur ironisk och "full i fan" som jag behagar...
    Om detta är "högextremt" i dina ögon så tycker jag att du mest troligt har väldigt lite att göra på jobbet just nu eller generellt i livet...

Kram och välmött hösten!

Jag sa högerextrema pratar så, och sen försvarar du dig med näbbar och klor.
    Är det inte enklare att vara saklig istället, så förknippas du inte alls med agendor som högerextrenism?

Du ifrågasatte Greta med en havererad liknelse
    Men inget sa du om klimatet och konsensusen i forskningen som finns.
    Som säger Greta har rätt, missade du detta?

Du väljer annars helt själv vad du skriver, men skriver du som en med en agenda, så komemr jag lyfta detta och påvisa att du inte är intresserad av att diskutera sak.
    Vilket även exkluderar dig ifrån diskussion, men såklart det är helt upp till dig och diskutera som en vuxen, med argumentation i verkligheten.

Väljer du den andra vägen, så säger du inget som är relevant för Greta, och absolut inte om klimatet.

Exxon redan gjort klimatmodeller om man fortsätter förbränna fossilabränslen.
    Som man börjat uppfylla, visste du om det?

• Anonym (Hepp)

Nu är Greta i USA. Helt rätt att hon inte flög såklart eftersom det är emot allt hon står för. Jag har släkt i USA och vill gärna hälsa på dem. Jag har inga fancy kontakter som kan skjutsa mig över i en segelbåt. Jag hade önskat att Greta åkte till USA på samma sätt som vanliga svenskar skulle vara tvungna att göra om de inte ska flyga dit. Jag skulle vilja veta hur jag ska göra - om jag nu inte ska flyga till USA.

• Anonym (Micke)
    Anonym (Hepp) skrev 2019-08-29 11:21:42 följande:

Nu är Greta i USA. Helt rätt att hon inte flög såklart eftersom det är emot allt hon står för. Jag har släkt i USA och vill gärna hälsa på dem. Jag har inga fancy kontakter som kan skjutsa mig över i en segelbåt. Jag hade önskat att Greta åkte till USA på samma sätt som vanliga svenskar skulle vara tvungna att göra om de inte ska flyga dit. Jag skulle vilja veta hur jag ska göra - om jag nu inte ska flyga till USA.

Ja hon är för underbar vår alldeles egna Greta.
    Nu på plats i New York och besättningen på 6 man flyger hem till Hamburg och
    6 nya bestättingsmänn flygs från Tyskland till USA för att segla hem skutan.

Greta sparade 2 flygningar men skapade 12. Netto = 10 flygresor i onödan.

men vi skall inte klaga eller skylla på henne, hon är bara 16 år och vi kan inte förvänta oss att hon skall klara av matematiken på denna nivå.
    Men man tycker väl att hennes föräldrar och PR team kunde ha räknat på det.

Det här är Familjeliv och snart kommer " the usual suspects" på vänsterkanten
    unisont yla :   KÄLLA PÅ DET !!  NUUUU!  Fake news !!

taz.de/Thunbergs-Segelreise-in-die-USA/!5615733/

• Anonym (Hepp)
    Anonym (Micke) skrev 2019-08-29 11:58:45 följande:

men vi skall inte klaga eller skylla på henne, hon är bara 16 år och vi kan inte förvänta oss att hon skall klara av matematiken på denna nivå.

Jag kan noll om segling. Varför kan inte samma crew segla tillbaka båten?
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Hepp) skrev 2019-08-29 12:01:16 följande:
    Jag kan noll om segling. Varför kan inte samma crew segla tillbaka båten?
    Ingen vill / orkar segla t.o.r. Dom är avlönade proffsseglare.

Dom vill hem till fru och barn i Tyskland som alla andra som varit borta hemifrån
    på jobb i 3 veckor.

• klyban
    Anonym (Micke) skrev 2019-08-29 11:58:45 följande:

Segelbåten skulle ändå över, och har du hört talas om träning?

Greta har gjort allt rätt.

Länken du gav, den saknade en hel del sån information.
    Förstår inte varför man glömt den.

Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad