Inlägg från: Fenestra |Visa alla inlägg
  • Fenestra

Greta Thunberg är överskattad

Vad många har ingen kunskap om att vår största hot här på jorden är inte klimat!
    Inte som nr. 1 i alla fall utan vår ständigt ökande resistens mot antibiotika!

Men vem vill stå med en skylt vid Riksdag: "Skolstrejkar mot antibiotika!" Inte lika gulligt och media tilltalande... 
    Ska kanske skicka min 12-årig dit ändå och får (äntligen) en autograf av Dalai Lama!

För övrigt så tycker jag att man skall vara både tuff och ifrågasättande mot ett barn. Ett barn som väljer att agera vuxen!

• Fenestra
    klyban skrev 2019-08-29 10:08:38 följande:

Greta är inte 12år, Greta har A i större delen av hennes betyg,v ad är det du tror ditt barn säger?
    Svar är inget, då h*n inte gör nått.
    Men antar du skickar barnet på antibiotikastrejk nu, annars blev all den texten obsolet.

Men först måste du vänta par år, då det tar ett par år innan ditt barn når ålder av Gretas.
    Kanske du inte tänkte på i din liknelse, eller hur bra betyg Greta har.

Tyvärr är din text svår att läsa.
    Och jag vet att allas "lilla söta" Greta är inte 12. Jag var bara ironisk när jag skrev att jag skulle skicka ut min 12 årig med en plakat på halsen... 

• Fenestra
    klyban skrev 2019-08-29 10:23:14 följande:
    Även ironi behöver besvaras, då högerextrema pratar likadant som din ironi.
    Lustigt... Så fort man inte är med "pöbeln" så blir man "fascist" i Sverige...
    För det är det du syftar med dina ordval!

Vart vill du ha denna debatt? Vad är din politiskt syfte med att tolka mitt inlägg som "högextrem"?

Jag får ifrågasätta Greta och annat precis hur mycket jag vill. Jag behöver inte tycka om det hon eller någon annan gör, jag behöver inte ens tycka om barnen i största allmänhet. Jag får vara hur ironisk och "full i fan" som jag behagar...
    Om detta är "högextremt" i dina ögon så tycker jag att du mest troligt har väldigt lite att göra på jobbet just nu eller generellt i livet...

Kram och välmött hösten!
Svar på tråden Greta Thunberg är överskattad