• Crash Man

    Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?

    Innan jag kommer till kärnan med det här inlägget så har jag ett avslöjande att göra. Ni förstår jag bär på en hemlighet... en stor, stor hemlighet.

    Jag är nämligen kränkt... och vit... och man. Jag är en kränkt vit man. Ni har säkert hört talas om sådana som mig; det finns facebook-sidor om sådana som mig. Det diskuteras om sådana som mig på diverse alternativa medier.

    Alla dessa superintellektuella människor jag stött på har sagt till mig att jag är kränkt och kanske är det dags att inse att alla de människor har en poäng. Kanske är det mig felet ligger hos.

    Ni förstår jag har nämligen en kontroversiell åsikt. Jag anser inte att Greta Thunberg förtjänar nobels fredspris. Jag har förklarat det på diverse forum och svaren är alltid det samma. Den enda anledningen till varför jag tycker det är för att jag är en kränkt, vit  man. För den enda logiska förklaringen till varför man kan tycka att Greta Thunberg inte är en värdig nobelpristagare är för att man är just kränkt (och helst vit och man)

    Så hur är det med dig? Är du också en kränkt vit man, eller kvinna för den delen, som delar mina åsikter om att Greta Thunberg inte förtjänar nobels fredspris. Eller tillhör du den rationella skaran som tycker det är helt logiskt att en 16-åring som skolkar från skolan varje fredag och vars aktivism inte ens lett till ens en liten minskning av koldioxidutsläpp.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2019-06-19 13:09:56 följande:
    Javisst, ingen efterföljande konsonant där. E är en vokal.

    Det var heller inte du som skrev "svammla".

    Min tes är att om man har behov att håna andras språk så kan man åtminstone försöka lära sig enkla stavningsregler.

    Själv brukar jag för övrigt ha någon form av gränssättning nedåt när jag med roat löje betraktar somligas försök att kommunicera. 

    Hamnar man tre våningar under "källarnivå" blir det bara plågsamt och pinsamt. Så jag går aldrig lägre än två våningar under.
    Så varför var jag alls omnämnd i inlägget jag citerade då? 

    Om du på allvar uppfattar mig som en person som behöver påminnas om att E är en vokal så ser jag ingen som helst mening att fortsätta interagera med dig vare sig i den här tråden eller i någon annan. 
  • FDFMGA
    Pope Joan II skrev 2019-06-19 14:58:39 följande:
    Så varför var jag alls omnämnd i inlägget jag citerade då? 

    Om du på allvar uppfattar mig som en person som behöver påminnas om att E är en vokal så ser jag ingen som helst mening att fortsätta interagera med dig vare sig i den här tråden eller i någon annan. 
    Nej, det förstår jag.

    Jag uppfattar dig som en av de personer på FL som har lättast att förmedla sina tankar i ord på ett förståeligt och korrekt sätt - oavsett ämne.

    Min princip att avstå från att kommentera sådant som jag uppfattar som mer än två nivåer under källarplan i fråga om språkförmåga - omsatt i min syn på din språkhantering anser jag väl närmast att du inte behöver kommentera sådant som ligger under markplan.

    Och så finns det ju också annat som jag tycker att man av rena anständighetsskäl kan låta bli att kommentera, som t ex de dagliga inläggen i den här tråden.

    https://www.familjeliv.se/forum/thread/78187832-religosa-liv-efter-doden
  • KlantSmurfen
    Pope Joan II skrev 2019-06-19 14:58:39 följande: #695
    Så varför var jag alls omnämnd i inlägget jag citerade då? 

    Om du på allvar uppfattar mig som en person som behöver påminnas om att E är en vokal så ser jag ingen som helst mening att fortsätta interagera med dig vare sig i den här tråden eller i någon annan. 
    För att du inte håller med honom.
  • klyban
    KlantSmurfen skrev 2019-06-18 16:42:30 följande:
    Finner inte du har argument faktiskt, utan du verkar lite besatt av att ad hominema alla meningsmotståndare. Känns mer som sista utvägen, för så konstig är den.

    De kan minska det genom sluta med ad hominem som är inte argument för nått.
    Men det vill du inte, så varför inte ta den diskussionen med dig själv?
    För det är ju du som trots allt är besatt av Gretas person, för sak har du inget intresse att ta.


    hur många meter var det?
  • klyban
    KlantSmurfen skrev 2019-06-19 12:09:01 följande:
    "Aha, Youtubeklippet ska föreställa din egen förklaring ..."
    Youtube...du hakar upp dej på ett youtubeklipp och missar resten...
    Är du inte kapabel att läsa något som inte är skrivet i en tråd FL eller blir du bara väldigt oseriös när du inte kan erkänna att du har fel?

    Hakar man upp sig på att någon har stavat ett ord fel en gång för att kunna vinna en diskussion.....

    På tal om saklighet och ad hominem, är du ens säker att du förstår skillnaden mellan person och sak?
    hur många meter var det?
  • KlantSmurfen
    klyban skrev 2019-06-19 16:09:10 följande: #698

    De kan minska det genom sluta med ad hominem som är inte argument för nått.
    Men det vill du inte, så varför inte ta den diskussionen med dig själv?
    För det är ju du som trots allt är besatt av Gretas person, för sak har du inget intresse att ta.


    klyban skrev 2019-06-18 16:05:31 följande: #678

    Ja, då är ju inte betygen nått som är på tapet då


    Men newflash igen, det är sak som hon får priset för, men det vill du inte diskutera tydlgien, som en sann högerextrem.


    hur många meter var det?
  • klyban
    KlantSmurfen skrev 2019-06-19 17:01:57 följande:
    Och nu är det helt substanslöst och ENDAST citeringar.
    hur många meter var det?
  • KlantSmurfen
    klyban skrev 2019-06-19 17:05:59 följande: #701
    Och nu är det helt substanslöst och ENDAST citeringar.

    KlantSmurfen skrev 2019-06-19 17:01:57 följande: #700
    klyban skrev 2019-06-18 16:05:31 följande: #678

    Ja, då är ju inte betygen nått som är på tapet då


    Men newflash igen, det är sak som hon får priset för, men det vill du inte diskutera tydlgien, som en sann högerextrem.


    klyban skrev 2019-06-19 16:18:48 följande: #164

    Du ser ju, saklighet poff borta, som ersätts med ad hominem.


    Men givetivs kvarstår samma, vill du inte hamna i en diskuisson om verkligheten, så är det inte jag rätt person för dig at citretare.


    För jag komemr bar apåminna dig om vad du försöker glömma hela tiden.


     


    Du också en fascist med tanke på hur du skriver, därför är det så satans enkelt och avgöra om de är i samma universum med ditt bra.
    Och du såg ju här, helt substanslöst, för sak vill du uppenbarligen inte prata om.


  • KlantSmurfen
    På tal om saklighet och ad hominem, är du ens säker att du förstår skillnaden mellan person och sak?
  • Pope Joan II
    FDFMGA skrev 2019-06-19 15:48:19 följande:
    Nej, det förstår jag.

    Jag uppfattar dig som en av de personer på FL som har lättast att förmedla sina tankar i ord på ett förståeligt och korrekt sätt - oavsett ämne.

    Min princip att avstå från att kommentera sådant som jag uppfattar som mer än två nivåer under källarplan i fråga om språkförmåga - omsatt i min syn på din språkhantering anser jag väl närmast att du inte behöver kommentera sådant som ligger under markplan.

    Och så finns det ju också annat som jag tycker att man av rena anständighetsskäl kan låta bli att kommentera, som t ex de dagliga inläggen i den här tråden.

    https://www.familjeliv.se/forum/thread/78187832-religosa-liv-efter-doden
    Sant. Jag håller med dig. Men alla har vi väl något/någon vi provoceras svårt av och för min del är det den självgode fragmentarikern.
Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?