• Crash Man

Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?

Innan jag kommer till kärnan med det här inlägget så har jag ett avslöjande att göra. Ni förstår jag bär på en hemlighet... en stor, stor hemlighet.

Jag är nämligen kränkt... och vit... och man. Jag är en kränkt vit man. Ni har säkert hört talas om sådana som mig; det finns facebook-sidor om sådana som mig. Det diskuteras om sådana som mig på diverse alternativa medier.

Alla dessa superintellektuella människor jag stött på har sagt till mig att jag är kränkt och kanske är det dags att inse att alla de människor har en poäng. Kanske är det mig felet ligger hos.

Ni förstår jag har nämligen en kontroversiell åsikt. Jag anser inte att Greta Thunberg förtjänar nobels fredspris. Jag har förklarat det på diverse forum och svaren är alltid det samma. Den enda anledningen till varför jag tycker det är för att jag är en kränkt, vit  man. För den enda logiska förklaringen till varför man kan tycka att Greta Thunberg inte är en värdig nobelpristagare är för att man är just kränkt (och helst vit och man)

Så hur är det med dig? Är du också en kränkt vit man, eller kvinna för den delen, som delar mina åsikter om att Greta Thunberg inte förtjänar nobels fredspris. Eller tillhör du den rationella skaran som tycker det är helt logiskt att en 16-åring som skolkar från skolan varje fredag och vars aktivism inte ens lett till ens en liten minskning av koldioxidutsläpp.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?
  • Flash Gordon

Det här:

Greta tar i från tårna och förklarar att vår civiliatsion, som vi känner den, "mest troligt" upphör att existera om vi inte får ned utsläppen med minst 50% till år 2030

">

Klimatalarmistisk ledarskribent på liberala Nyhetsbyrån: "Hold my beer"
    ">

https://twitter.com/jensliljestrand/status/1121659839506042881
    ">

"Begreppet 'panik' kan förstås diskuteras. Om vi inte halverar utsläppen till 2030 kommer jorden bli obeboelig för människor. "

Obeboelig. För. Människor.

Människor boralltså  idag från de Arktiska isvidder i norr till Saharaöknen i norra Afrika. från Himalayas tunna luft, ned till havsnivån. 

• Anton Chigurh
    Flash Gordon skrev 2019-06-28 11:44:07 följande:

Det här:

Greta tar i från tårna och förklarar att vår civiliatsion, som vi känner den, "mest troligt" upphör att existera om vi inte får ned utsläppen med minst 50% till år 2030

Klimatalarmistisk ledarskribent på liberala Nyhetsbyrån: "Hold my beer"

twitter.com/jensliljestrand/status/1121659839506042881

"Begreppet 'panik' kan förstås diskuteras. Om vi inte halverar utsläppen till 2030 kommer jorden bli obeboelig för människor. "

Obeboelig. För. Människor.

Människor boralltså  idag från de Arktiska isvidder i norr till Saharaöknen i norra Afrika. från Himalayas tunna luft, ned till havsnivån. 

Som blifvande hedersdoktor OCH förmodligen nobelpristagare så vet hon garanterat vad hon pratar om.

Jag måste nog börja bunkra konserver. Mm. Mm.

Mm.

Här är en som vet vad hon förmedlar.....

Sanna mina ord.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-06-28 11:44:07 följande:

Det här:

Anton Chigurh skrev 2019-06-28 12:17:58 följande:
    Som blifvande hedersdoktor OCH förmodligen nobelpristagare så vet hon garanterat vad hon pratar om.

Mm.

Sanna mina ord.

Fram till 2030 finns det ju gott om tid att plugga engelska och förkovra sig i klimatkunskap.

Alla kan inte ha det så lätt för sig som Greta Thunberg och dessutom var ju hennes tal riktat till personer som man kan förmoda har lite bättre förutsättningar att ta till sig ett tal på engelska än t ex den genomsnittlia högeryttern på FL.

Ja, det verkar troligt att vi kraftigt behöver reducera de klimatpåverkande utsläppen för att inte förändringarna ska bli irreversibla och i grunden förändra förutsättningarna för framtida mänskliga generationer, d v s att civilisationen som vi känner den kommer att förändras. 

Det är ju just detta potentiella hot klimatforskare pekar på och som bland andra Greta Thunberg lyckats förmedla till allmänheten.

Om än inte till alla - några föredrar ju att lyssna till gosskörens aningslösa körsång i ställetSkrattande
  • klyban
    FDFMGA skrev 2019-06-28 14:18:32 följande:

Fram till 2030 finns det ju gott om tid att plugga engelska och förkovra sig i klimatkunskap.

Alla kan inte ha det så lätt för sig som Greta Thunberg och dessutom var ju hennes tal riktat till personer som man kan förmoda har lite bättre förutsättningar att ta till sig ett tal på engelska än t ex den genomsnittlia högeryttern på FL.

Ja, det verkar troligt att vi kraftigt behöver reducera de klimatpåverkande utsläppen för att inte förändringarna ska bli irreversibla och i grunden förändra förutsättningarna för framtida mänskliga generationer, d v s att civilisationen som vi känner den kommer att förändras. 

Det är ju just detta potentiella hot klimatforskare pekar på och som bland andra Greta Thunberg lyckats förmedla till allmänheten.

Om än inte till alla - några föredrar ju att lyssna till gosskörens aningslösa körsång i stället Skrattande

Du har redan Exxons klimatrapport, den har nog mot 30år nu.
    Plus att före Republikaner börja yla om att klimatet inte förstår av människan, så existerade inte det dom försöker kabla ut nu.

hur många meter var det?
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-06-28 14:18:32 följande:

Om än inte till alla - några föredrar ju att lyssna till gosskörens aningslösa körsång i stället

Har vi till år 2030 innan det går åt helvete?!

Om du får säga ditt?!

Du verkar vara HELT överens med vår blivande hedersdoktor/nobelpristagare.

Ju.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Flash Gordon
    Anton Chigurh skrev 2019-06-28 12:17:58 följande:

Mm.

Sanna mina ord.
    Liljestrand är ju ialla fall tydlig. Jorden blir OBEBOELIG! Om han tänker sig ett scenario som planeten Mars eller ett som planeten Venus är dock oklart.

Greta däremot nöjer sig med att förklara att civilisationen, som vi känner den, mest troligt kommer att upphöra.

Här blir man ju lite nyfiken på vad hon tänker sig för framtid.

Är det stats-staterna som kommer att upphöra och vi alla kommer att bli kringströvande samlar-/jägarfolk igen?

Eller kommer vi att tappa vårt språk och vår förmåga a skapa kultur? Vad ska hennes mamma leva på i så fall?

Är det hela eller delar av vår samlade kunskap som vi kommer att tappa? Helt plötsligt kan vi inte längre bygga hus, broar och vägar? Helt plötsligt kan vi inte längre bota sjukdomar? Odla kan vi inte och inga kläder kan vi sy?

Greta är nog oss svaret skyldig på vad hon menar med "civilisationen som känner den upphör att existera.

Eller är det så enkelt att klimatdebatten inte vinner ett någe på den här typen av fåniga överdrifter?
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-06-28 19:55:39 följande:
    Liljestrand är ju ialla fall tydlig. Jorden blir OBEBOELIG! Om han tänker sig ett scenario som planeten Mars eller ett som planeten Venus är dock oklart.

Greta däremot nöjer sig med att förklara att civilisationen, som vi känner den, mest troligt kommer att upphöra.

Här blir man ju lite nyfiken på vad hon tänker sig för framtid.

Är det stats-staterna som kommer att upphöra och vi alla kommer att bli kringströvande samlar-/jägarfolk igen?

Eller kommer vi att tappa vårt språk och vår förmåga a skapa kultur? Vad ska hennes mamma leva på i så fall?

Är det hela eller delar av vår samlade kunskap som vi kommer att tappa? Helt plötsligt kan vi inte längre bygga hus, broar och vägar? Helt plötsligt kan vi inte längre bota sjukdomar? Odla kan vi inte och inga kläder kan vi sy?

Greta är nog oss svaret skyldig på vad hon menar med "civilisationen som känner den upphör att existera.

Eller är det så enkelt att klimatdebatten inte vinner ett någe på den här typen av fåniga överdrifter?
    Vad jag ser skriver JensL varken om venus eller mars.

Han kanske inte menar något av det du skriver som obeboeligt. 

Det verkar som att det inte är JensL som tror att jorden ska bli som venus eller mars - det verkar vara någon annan som tror att det måste vara som på venus eller mars för att det ska vara som obeboeligt.

Det som skrivs om venus eller mars låter så befängt att det måste vara en praktikant som skrivit ihop det, eller förresten det är fake news {#emotions_dlg.flower}

• FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2019-06-28 17:08:36 följande:
    Har vi till år 2030 innan det går åt helvete?!

Om du får säga ditt?!

Du verkar vara HELT överens med vår blivande hedersdoktor/nobelpristagare.

Ju.
    Jag är inte klimatforskare, men heller inte vetenskapsförnekare. Jag tror överhuvudtaget att det är mer relevantt att fokusera på verkliga hot än att smyga omkring i rädsla för att bli offer för en konflikt mellan kriminella gäng.
  • klyban
    FDFMGA skrev 2019-06-28 22:16:52 följande:
    Jag är inte klimatforskare, men heller inte vetenskapsförnekare. Jag tror överhuvudtaget att det är mer relevantt att fokusera på verkliga hot än att smyga omkring i rädsla för att bli offer för en konflikt mellan kriminella gäng.

Det är du redan när du avvisar ~95% av forskningen, och Exxons mycket klara forskning de gjorde själva om klimatet och fossilindustrin fortsättande.

hur många meter var det?
  • KlantSmurfen
    FDFMGA skrev 2019-06-28 22:16:52 följande:
    host.
Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?