Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Kulturminister Amanda Lind (MP) och SVT:s VD Hanna Stjärne har samma uppfattning i frågan om att skala bort krimskrams. Ja, de tycker så lika att de till och med använder samma formuleringar när de bemöter KD:s argument.
Det framgår av SVT:s båda artiklar i ämnet:
www.svt.se/kultur/kristdemokraterna-public-service
www.svt.se/nyheter/inrikes/kulturministern-kristdemokraterna-ger-uttryck-for-en-valdigt-elitistisk-syn
SVT:s VD: "Det som upplevs som krimskrams av en person kan vara veckans höjdpunkt för en annan. Om det ska vara en uppgift för politiken att till och med på titelnivå gå in i den definitionen blir jag oroad. Idag tar nästan 9 av 10 del av något från SVT varje vecka så över tid har i princip alla i Sverige en relation till SVT."
Kulturministern (MP): "Kristdemokraterna och Peter Kullgren ger uttryck för en väldigt elitistisk syn. Det som är krimskrams för Peter Kullgren kan vara veckans höjdpunkt för någon annan."
Kulturminister Amanda Lind (MP) och SVT:s VD Hanna Stjärne har samma uppfattning i frågan om att skala bort krimskrams. Ja, de tycker så lika att de till och med använder samma formuleringar när de bemöter KD:s argument.
www.svt.se/nyheter/inrikes/kulturministern-kristdemokraterna-ger-uttryck-for-en-valdigt-elitistisk-syn
SVT:s VD: "Det som upplevs som krimskrams av en person kan vara veckans höjdpunkt för en annan. Om det ska vara en uppgift för politiken att till och med på titelnivå gå in i den definitionen blir jag oroad. Idag tar nästan 9 av 10 del av något från SVT varje vecka så över tid har i princip alla i Sverige en relation till SVT."
Kulturministern (MP): "Kristdemokraterna och Peter Kullgren ger uttryck för en väldigt elitistisk syn. Det som är krimskrams för Peter Kullgren kan vara veckans höjdpunkt för någon annan."
Ser att moderatorfjanten är inne och raderar inlägg som en dåre. Det är ju inget nytt. Tillhör man inte vänsterklanen så blir inläggen raderade.
Själv blir man utsatt för förtalsattacker, helt utan åtgärd.
Väldigt subjektivt och oproffsigt sätt att uttala sig. Populistiskt.
Bättre att begränsa sig till att tala om vilka program man menar och motivera utan att lägga i subjektiva värderingar med ord som "krimskrams" - vilket också uttrycker att den som gillar sådana program har dålig smak.
Elitistiskt? Ja.
Oj, det är ju oerhört - men också något som flera av nyhögerns främsta tänkare här på FL påtalat vid upprepade tillfällen.
Vilket osökt för mig in på nästa tema SVT där K Markatta, Digestive och du i vanlig ordning förmår att se det andra skyggar för - att endast nyhögerns politiker kan avgöra vad som är krimskrams eller inte och att man behöver en politisk styrning av SVT:s programinnehåll.
Kanske M, KD och SD kan göra en gemensam Ungernresa för inspiration från den store ledaren Viktor och därefter fortsätta att verka för orbaniseringen av Sverige
SvT är starkt vänstervriden. Titta bara på hur de attackerar Leif Östling när han uttrycker sin åsikt. Lägg ner public service, vi behöver ingen statlig pk-propaganda betalt med våra egna skattepengar.
Det hade inte jag. Menar du att de har rättat in sig i orbaniseringsledet och vill att KD:s förkunnare ska avgöra vilka program som ska sändas och vilka som är krimskrams.
Det förvånar mig.
Nåja, själv anser jag att politikerna inte ska agera smakdomare och avgöra över folkets och SVT:s huvuden vad som är krimskrams.
Påminner lite om Trump det där - men i vanlig ordning hade det väl varit i säck innan det kom i KD-påse.