Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Public service är inte objektiv och ska heller inte vara det, däremot så har de uppdraget att vara sakliga och opartiska. Jag vet inte vad statsfeminism är. För längesen fanns det en skribent här på FL som ofta citerade ett av Engelaus skötebarn som brukade ha åsikter om statsfeminism. Hmm, så längesen att jag glömt vad Engelau hade gett honom för titel inom den nyauktoritära propagandaappaarten "Den Nya Välfärden".
Nåja, strunt samma.
För ännu längre sen var jag rätt ung och dum och nästa lika tyckmycken och elitistisk som vilken KD-politiker som helst. Vi hade köpt ett hus mitt i ett norrländskt ingenstan där vi bara hade ett permanentboende grannpar. De bjöd hem oss och i ett sammanhang jag inte riktigt minns så skulle jag berätta om något jag ansåg mycket krimskramsigt och löjeväckande och jag gjorde det genom att jämföra med en aktivitet jag ansåg än mer löjeväckande.
Grannarna tittade lite förvånat på mig och berättade att det var något de gjorde nästan varje helg.
Så kan det gå. Till skillnad från tyckmyckna KD-politiker tror jag att jag lärde mig något där och då. För övrigt brukar SVT ibland visa reportage från aktiviteten.
Hoppas orbaniseringen inte går så långt att KD-politruker anser att SVT inte får skildra en sådan krimskramsaktivitet - såvida inte bönemöten med Livets Ord och Ebba Busch Thor anges som en mer högstående aktivitet
Åh fan. Har de slutat med Helgmålsringning och varje söndag som jag sätter på P1 till frukosten så kan man ge sig fan på att det är Gudstjänst.
Du efterlyser alltså lite fler programpunkter i stil med de trådar man kan hitta här på FL under jämställdhet, typ "Varför finns det inga feminster som torkar av min kran när den blivit snorig".
Jag vet inte om underhållningsvärdet skulle motivera en sådan programproduktion i längden.
En 29-åring döms för att knivhuggit en 60-årig kvinna på öppen gata. Skadorna blev livshotande.
Den vänstervridna statstelevision väljer att inte rapportera att offret var judinna och gärningsmannen en man född i Tunisien med IS-sympatier. Ett systematiskt mörkandet av miljöpartisterna på SVT.
web.archive.org/web/20191030115111/https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/knivskar-kvinna-pa-oppen-gata-doms-till-vard
Lägg ner public service!
Ni som verkar blint försvara PS,
och bara ägnar er åt att försöka dölja och förneka de negativa sidorna med PS, har ni tänkt på att allt ni snackar om ska ställas i relation till budgeten på
54 miljarder skattekronor!!!
Är det någon av er som kan relatera till summan av 54 miljarder kronor?
Jag tror inte att jag klarar att räkna till 54 tusen miljoner.
Kan ni ställa det i relation till någonting så jag kan förstå hur mycket pengar det i verkligheten är?
I min värld borde rimligen 5,4 miljarder kronor räcka alla gånger.
Helt plötsligt skulle vi ha 48,6 miljarder skattekronor att använda till gagn för skattebetalarna och övriga innevånare.
Vad skulle t ex Polisen och rättsväsendet kunna göra åt kriminalitet och våra växande samhällsproblem om de fick ett tillskott på 48,6 tusen miljoner kronor?
Finns det någon annan här som kan hjälpa till att på ett någorlunda begripligt sätt relatera till denna helt fantastiska summa 54 miljarder?
Vad är t ex skillnaden mellan 1 miljon och 1 miljard?
Hur kan den skillnaden beskrivas på ett pedagogiskt och förklarande sätt?
Ni som verkar blint försvara PS,
och bara ägnar er åt att försöka dölja och förneka de negativa sidorna med PS, har ni tänkt på att allt ni snackar om ska ställas i relation till budgeten på
54 miljarder skattekronor!!!
Är det någon av er som kan relatera till summan av 54 miljarder kronor?
Jag tror inte att jag klarar att räkna till 54 tusen miljoner.
Kan ni ställa det i relation till någonting så jag kan förstå hur mycket pengar det i verkligheten är?
I min värld borde rimligen 5,4 miljarder kronor räcka alla gånger.
Helt plötsligt skulle vi ha 48,6 miljarder skattekronor att använda till gagn för skattebetalarna och övriga innevånare.
Vad skulle t ex Polisen och rättsväsendet kunna göra åt kriminalitet och våra växande samhällsproblem om de fick ett tillskott på 48,6 tusen miljoner kronor?
Finns det någon annan här som kan hjälpa till att på ett någorlunda begripligt sätt relatera till denna helt fantastiska summa 54 miljarder?
Vad är t ex skillnaden mellan 1 miljon och 1 miljard?
Hur kan den skillnaden beskrivas på ett pedagogiskt och förklarande sätt?
Det egentliga "problemet" är ju att public service inte ska vara värderingsfri eller värdeneutral utan spegla det somliga kallar grundläggande svenska värderingar.
Ju längre man befinner sig från dessa grundläggande svenska värderingar, desto mer känner man sig också avlägsen från public service och uppfattar det som att public service är tendentiöst.
Själv är jag lite mer till vänster än mitten av det svenska åsiktsspektrat och jag tycker förstås att public service är något högervridet.
Men det kan jag leva med.
Annars finns detta finna ljudklipp där SVT journalist erkänner att det inte ingår i deras arbete att rapportera sanningen.
Intressanta är att i ursprung rapportaget så hade man en vänstervridning av artikel, sen erkänner journalisten att de inte ska rapportera sanningen.
Säkert bara otur i arbetet att artikeln var vänstervriden .