Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Tack!
Mycket intressanta jämförelser och det sätter verkligen perspektiv på saker och ting.
Du har gjort en god insats för att visa proportioner.
Utan tvekan är 54 miljarder under denna budgetperiod ett fullständigt ofattbart och helt vansinnigt belopp!
Tyvärr verkar de som är mest högljudda fullständigt sakna känsla för rimliga proportioner och saknar nog helt förmåga förstå någonting om vad som krävs för att få in sådana helt fantastiska summor med skattepengar.
De som betalar skatt i Sverige gör verkligen ett utomordentligt bra, stort och även fint jobb.
Tyvärr känns det som att de som arbetar och försörjer landet Sverige och en stor del av dess innevånare bara häcklas utav de högljudda, såväl här som i övrigt.
Förvånansvärt många som inte verkar ha minsta förståelse för att pengarna faktiskt ska in på något sätt.
Har de mest högljudda någonsin varit i en sådan situation att de måste dra in intäkter tillräckligt ens för att finansiera sin egen lön???
När jag skriver det här påminns jag återigen om att det är bara 3,4 miljoner som arbetar inom privat sektor som i stor utsträckning ska försörja landet Sverige, dess 10 miljoner innevånare och även Public Service.
Denna minoritet på 3,4 miljoner människor har var och en utan tvekan en väldigt stor försörjningsbörda.
Och ofta möts dessa försörjare mest av spott och spe från högljudda människotyper som bara kräver att få mer och mer.
Egentligen helt ofattbart att dessa typer låter tala om sig så högljutt eller faktiskt att de ens väljer att ge sig själva tillkänna.
Är det någon mer än jag som hört talas om uttrycket: "Otack är världens lön"?
Stor heder till Sveriges verkliga skattebetalare och på vissas vägnar ber jag om ursäkt för att ni måste utstå spott och spe från sådana som verkar sakna all kontakt med verkligheten.
Det måste fan komma svaga flöjtljud från dig om du går ut när det blåser.
Nej. Jag tänker inte hjälpa dig med någonting - helt, fullständigt, 100% nöjd med att du inte förstår någonting.
Tacka vet jag rasisten som iallafall förstår vad hen håller på med. Folk som inte fattar vad det innebär att måla upp miljontals HELT SPRIDDA människor som hatfulla och bortom >>grundläggande svenska värderingar<< kan stötas bort av människor med ett tresiffrigt IQ medan de själva står och ser ut som frågetecken.
Att du överhuvudtaget bemöter mig som om jag skulle tillhöra samma grupp du själv tillskriver rasism, främlingsfientlighet med mera kan intyga hur mycket du har förstått.
Du skriver till någon som överväger att konvertera till islam, som har ETT ENDA (1) närmare vänskapsband med svensk bakgrund i nuläget, som har hjälp flyktingar med skolgången i flera år och bildat vänskapsband med dem för livet och när han väl spenderar tid i kristna församlingar så går han till den här: soschurch.se/ - till människor som viger sin vardag för att hjälpa människor på flykt..
Du, nihka, Padirac = totalt lost i eget navelludd. Försvinn in i Duplo-världen för all framtid - varenda jävel förutom dina gelikar hade tackat dig. Ditt näthat har ingen framtid och bygger på ren stupiditet. Blint och tanklöst skräp.
Hoppsan. Jag missade att du readan börjat kaskadkräkas.
Hoppas att du har någon som kan städa upp efetr dig.
Jag tror att det Mentat tar upp bygger på att många inom den nyauktoritära rörelsen är lika snara till personangrepp som de är till att själva bli kränkta.
Jag såg att hen som menar att polisen jagar Epatraktorer i stället för gängkriminella har gett dig ett gillande tut.
Det har du verkligen förtjänat
Nu har hen nästan uppnått nirvana.
Tutingen fick till och med sitt förakt för glesbygdens ungdomar och deras främsta transportmedel. Något hen lyckats med ända sedan jag hade fräckheten att ifrågasätta våldsmonopolets hantering av en del ungdomars fortskaffningsmedel, i ett inlägg för ett par år sedan.Det är så talande för stockholms innerstadspajasar.